Channable neemt WakeupData over

Het Utrechtse multichannelplatform Channable neemt het Deense bedrijf WakeupData over. Dankzij de overname breidt Channable uit naar Denemarken. Dit is de derde internationale uitbreiding van het bedrijf.
Het Utrechtse multichannelplatform Channable neemt het Deense bedrijf WakeupData over. Dankzij de overname breidt Channable uit naar Denemarken. Dit is de derde internationale uitbreiding van het bedrijf.
TICA, een lifestyle inkoopplatform, breidt uit naar het buitenland. Het platform neemt het cash & carry centrum 'Home & Living &Go' over van Trademart. Hiermee opent TICA haar eerste buitenlandse vestiging: TICA Brussel.
Vandaag lanceert PayPal een nieuw product, genaamd PayPal Complete Payments. Met deze betaaloplossing voegen webwinkels in één keer meerdere betaalmethodes toe, zoals Apple Pay, creditcards en iDeal. Volgens het platform leidt dit tot een verhoogde conversie en meer omzet.
Maar liefst 96 procent van de consumenten in ons land gaf in het eerste kwartaal online geld uit. De populariteit van online winkelen is ook in de rest van Europa te zien. Van de consumenten in heel Europa gaf namelijk 95,8 procent in diezelfde periode online geld uit.
Bijna één op de drie consumenten in ons land (31 procent) kocht wel eens producten op social media, in de afgelopen 12 maanden. Dit komt met name voor bij consumenten in generatie Z (54 procent). De toename van shoppers via social media nam over alle generaties toe met 22 procent.
Nederlanders betalen gemiddeld 136 euro per aankoop voor kleding in webshops. Dit is een stuk hoger dan het gemiddelde bedrag van 74 euro in fysieke winkels. Jaarlijks besteed de gemiddelde Nederlander 675 euro aan kleding. Jongeren en vrouwen geven het meest uit aan deze productcategorie.
De Nederlandse retourspecialist BuyBay heeft een SaaS-product gelanceerd, waardoor de recommerce software nu bij webshops in eigen beheer gebruikt kan worden. Webwinkels kunnen geretourneerde producten nu vanuit ieder distributiecentrum verkopen.
Het Zweedse verzendplatform Ingrid is vanaf nu actief in ons land. Met deze software kunnen retailers meer dan 400 verzendopties en transporteurs kiezen, in 80 landen en 42 talen, voor hun webshop. Het is de eerste internationale uitbreiding van het bedrijf.
Vanaf deze week kunnen klanten van De Online Drogist met iDeal Snel Bestellen betalen. Volgens de betaaldienst is de service binnenkort ook beschikbaar bij andere webshops. Door een profiel aan te maken bij iDeal hoeven klanten geen contact- en adresgegevens meer in te vullen bij deelnemende webwinkels zelf.
In 2023 was de crossborder ecommerce-markt in Europa 237 miljard euro waard. Dit is een stijging van 32 procent ten opzichte van een jaar eerder. Europese webwinkels genereerden samen een crossborder-omzet van 107 miljard euro.
Belangenorganisatie IAB Europe heeft de eerste meetstandaarden voor retailmedia in Europa gepubliceerd. Hiermee wil het merken een kader geven om de effectiviteit van digitale reclamecampagnes te meten. Het is de eerste stap in het creëren van standaarden voor de gehele industrie.
Vandaag heeft Marktplaats de nieuwe functie ‘Direct Kopen’ gelanceerd. Hierdoor hoeven gebruikers niet meer met elkaar te onderhandelen. In plaats daarvan schaft de koper het product dankzij deze knop direct aan voor een vaste vraagprijs.
Op 1 januari telde ons land iets meer dan 101 duizend webwinkels. Dit betekent dat het aantal webshops in de afgelopen tien jaar ruim verdrievoudigd is. Het aantal mkb-bedrijven in deze sector groeide in die periode 252 procent.
Gisteravond werden, tijdens het jaarlijkse award-gala in Grand Hotel Huis ter Duin, voor de 23ste keer de Shopping Awards uitgereikt. Dutchies, een nieuwe webshop met handgemaakte leren telefoonhoesjes en tasjes met verwisselbare straps, mocht daarbij de PayPal Beste Starter Award in ontvangst nemen.
In de winkel van de toekomst is de ervaring belangrijker dan de traditionele verkoop, zo blijkt uit onderzoek van advieskantoor PwC. Een geïntegreerde omnichannel-aanpak, prioriteit voor de klantbeleving en een meeslepende, inspirerende en deelbare klantervaring zouden zorgen voor meer verkopen in de stenen winkel in 2030.