menu

Mijnwebwinkel heeft ‘amazing’ jaar achter de rug

Webwinkelsoftware-aanbieder Mijnwebwinkel

Mijnwebwinkel heeft naar eigen zeggen een goed jaar achter de rug. De aanbieder van webwinkelsoftware zag bijna honderd miljoen mensen de Mijnwebwinkel-shops bezoeken, liet haar team met elf man groeien en lanceerde ondertussen tal van nieuwe functies én een nieuw product. Verder lezen

De beste kerstcommercials van 2018

Fijne feestdagen namens Ecommerce News!

De redactie van Ecommerce News gaat eventjes genieten van de feestdagen. We zijn weer terug in 2019 om je op de hoogte te houden van alles wat er gebeurt in de ecommerce. Voor nu dus even geen berichten, maar geniet samen met ons van de prachtige kerstmis-commercials die tal van retailers hebben gemaakt. Verder lezen

Montapacking: ‘Dit jaar 106 nieuwe webshops aangesloten’

Fulfilmentbedrijf Montapacking

Hoewel het afbranden van de vestiging in Molenaarsgraaf een behoorlijke impact had, kijkt Montapacking terug op een succesvol jaar. Voor de brand kreeg het bedrijf gemiddeld twee aanvragen per dag, nu zijn het er vier. “Met de wind mee fietsen, kan iedereen. Het gaat erom hoe je reageert wanneer je de wind een keer flink tegen hebt”, zegt eigenaar Edwin van der Ham. Verder lezen

78% van Nederlanders shopt online

Webwinkel

Het aantal Nederlanders dat online shopt is weer toegenomen. Dit jaar zegt 78 procent iets in een webwinkel te hebben gekocht, terwijl dat vorig jaar nog om 76 procent ging. Het zijn met name meer ouderen die tegenwoordig online shoppen. Verder lezen

Aantal banen webwinkels stijgt 56%

Groei / ontwikkeling

Het aantal banen bij webwinkels is tussen 2012 en 2016 met 56 procent toegenomen. Dit is een stijging van zo’n 21.000 banen in de ecommerce. De roep om personeel blijft erg sterk; webwinkels geven aan steeds vaker last te hebben van een tekort aan personeel. Verder lezen

74% shoppers wantrouwt bezorgbelofte tijdens feestdagen

Pakketje (bezorging of logistiek)

Driekwart van de Nederlandse consumenten heeft er geen vertrouwen in dat de pakketjes die ze tijdens de feestdagen bestellen op tijd aankomen. Een groot deel van de Nederlanders anticipeert hier dan ook op door ruim van tevoren de decemberaankopen te doen. Verder lezen

Wuunder: ‘Jaarlijks honderden procenten groei’

Wuunder

Door alle bestaande logistieke mogelijkheden te combineren, wil Wuunder de last mile efficiënter maken. Ook kan de in 2016 opgerichte startup de communicatie met de vervoerders overnemen. “We zijn een IT-bedrijf en klantenservice in één, waarmee we uniek zijn in Europa”, zegt operationeel directeur Jeroen Gehlen. Verder lezen

Bpost test bezorging ín huis

Bezorging in huis

Bpost heeft in België een experiment gedaan met de bezorging van pakketjes ín huis, in plaats van áán huis. Het werkte hiervoor samen met Zalando en maakte gebruik van een slim deurslot van Nuki en een slimme deurbel van Google-dochter Nest. Conclusie van de test? ’t Lijkt vooral een kwestie van gewenning te worden. Verder lezen

Snelheid van bezorging belangrijker dan duurzaamheid

Snelheid

De meeste Nederlanders vinden het belangrijker dat hun pakketje snel wordt bezorgd dan dat het duurzaam gebeurt. Het is mede daarom dat twee op de drie consumenten niet bereid is om meer te betalen voor een duurzame bezorging van hun pakketjes. Verder lezen

Ginger stopt als PSP

Ginger (voormalig payment service provider)

Ginger Payments verandert haar naam en stopt als payment service provider. Het bedrijf stond al vooral bekend om haar technische kennis en gaat zich komend jaar daarom nog sterker focussen op het bouwen van haar platform zoals dat nu al is ingezet door ING, Airmiles, Kabbage en anderen. Onverwacht kunnen we deze stap niet noemen. Verder lezen

‘Zeer hoge korting werkt averechts’

Korting in webwinkel

Webwinkels doen er goed aan om niet al te hoge kortingen te gebruiken in hun aanbiedingen. Ook is het niet verstandig om positieve recensies van Facebook of andere websites te plaatsen. Het effect is namelijk averechts, zo wijst nieuw onderzoek uit. Verder lezen

Billink haalt geld op via obligaties

Billink Achteraf Betalen

Billink Achteraf Betalen gaat vandaag om 11:00 naar de beurs. Dit doet het via een intensieve samenwerking met de Rabobank en mkb-beurs Nxchange. Billink is de eerste ‘launching customer’ van de bank die via het nieuwe platform Rabo&Crowd geld ophaalt. Verder lezen

CloudSuite opent haar deuren voor externe ontwikkelaars

CloudSuite

CloudSuite wil meer samenwerken met partners en komend jaar ook een headless-variant aanbieden, waarmee klanten en derde partijen volledig in staat zijn zelf hun front-end te ontwikkelen. Dat kondigde het commerceplatform aan op de vierde editie van het Commerce Event. Verder lezen