menu

Bol.com promoot B Corp-bedrijven

Bol.com promoot B Corp-bedrijven

Bol.com heeft sinds kort een aparte categorie voor zogeheten B Corp-bedrijven. Dit zijn ondernemingen die het keurmerk B Corp dragen en dus winst en duurzaamheid in evenwicht willen brengen. Verder lezen

‘Spelregels nodig voor platforms’

‘Spelregels nodig voor platforms’

In een webinar, georganiseerd door Detailhandel Nederland en Thuiswinkel.org, vertelde Tweede Kamerlid Thierry Aartsen dat er beter gecontroleerd moet worden op de macht van platforms. “Op dit moment zijn het nog Westerse partijen, maar de komst van Alibaba baart mij zorgen. Dat lossen we niet op met alleen wet- en regelgeving.”
Verder lezen

Red je Pakketje lanceert VanavondBezorgd

Red je Pakketje lanceert VanavondBezorgd

Red je Pakketje heeft haar twee diensten Same Day Delivery en Next Day Evening gebundeld. Onder de noemer VanavondBezorgd kan nu elke webshop hier gebruik van maken. De dienst kan worden ingezet vanaf één pakket. Verder lezen

Nederland heeft 187 pakketkluizen

Nederland heeft 187 pakketkluizen

Nederland kent maar 187 pakketkluizen die openbaar toegankelijk zijn. Het overgrote deel van de pakketkluizen in ons land is van PostNL. De 187 kluizen staan verspreid over Nederland, al heeft slechts 4 procent van alle huishoudens er een op loopafstand. Dat moet beter, vindt ACM. Verder lezen

65% Europese webwinkels moest lenen

65% Europese webwinkels moest lenen

Twee op de drie webwinkels in Europa heeft in de afgelopen twee jaar extra financiering nodig gehad. En dan zijn de leningen die zijn afgesloten vanwege de coronacrisis nog niet eens meegenomen in de cijfers. Bijna een kwart van de bedrijven leende geld om lonen te kunnen betalen. Verder lezen

Veel klachten niet-thuis-melding DHL

Veel klachten niet-thuis-melding DHL

Het regent klachten van consumenten die een pakketje van DHL verwachten, maar uiteindelijk worden opgescheept met het bericht “Er was niemand thuis toen we je pakket wilden bezorgen”. DHL geeft nergens een verklaring voor dit fenomeen, dat vooral de laatste tijd veel lijkt plaats te vinden. Verder lezen

Shopify Reunite bomvol vernieuwingen

Shopify Reunite bomvol vernieuwingen

Shopify heeft tijdens Reunite, een online event voor klanten, tal van vernieuwingen aangekondigd. De aanbieder van webshopsoftware biedt nieuwe oplossingen voor klanten die internationaal verkopen. Ook komt het met nieuwe koppelingen, een betaalkaart, de mogelijkheid om klanten gespreid te laten betalen, en een fooi-feature op de checkoutpagina. Verder lezen

Otrium haalt 24 miljoen euro op

Otrium haalt 24 miljoen euro op

Fashion-outlet Otrium heeft 24 miljoen euro opgehaald. Dat deed het in een investeringsronde B, geleid door door Eight Roads Ventures en huidige investeerder Index Ventures. Met het geld wil Otrium haar outlet-fashionplatform verder uitbreiden. Verder lezen

Facebook Shops gelanceerd

Facebook Shops gelanceerd

Facebook heeft haar ecommerceplatform Facebook Shops gelanceerd. De dienst kan zowel op Facebook als Instagram gebruikt worden en producten worden via pagina’s, stories en advertenties getoond.  In de toekomst wordt bestellen vanuit WhatsApp, Messenger of Instagram Direct ook mogelijk. Verder lezen

Lalaland wint Philips Innovation Award

Lalaland wint Philips Innovation Award

Lalaland, een Amsterdamse startup die met behulp van AI online paspoppen maakt voor webwinkels, heeft de Innovator League gewonnen. Dit is de belangrijkste prijs die te winnen is bij de Philips Innovation Award, een verkiezing voor studentondernemers in Nederland. Verder lezen

‘Verzendkosten omhoog door grotere pakketten’

‘Verzendkosten omhoog door grotere pakketten’

Doordat de coronacrisis het koopgedrag heeft veranderd, wordt er online meer besteld. De pakketten worden groter en dit heeft gevolgen voor de logistiek. Zo denkt transporteconoom Roel Gevaers dat er koeriers gaan verdwijnen of dat ze hun prijzen gaan verhogen, waardoor verzendkosten omhoog gaan. Verder lezen

Ecommerce via verkoopautomaat in opkomst

Ecommerce via verkoopautomaat in opkomst

De verkoopautomaat als point of sale. Op zich is het geen nieuw fenomeen, maar wel een die nieuw leven wordt ingeblazen. Mede door de maatregelen tegen het coronavirus kan de ouderwetse verkoopautomaat wel eens een opmars gaan maken in het straatbeeld. Verder lezen