menu

Ginger stopt als PSP

Ginger (voormalig payment service provider)

Ginger Payments verandert haar naam en stopt als payment service provider. Het bedrijf stond al vooral bekend om haar technische kennis en gaat zich komend jaar daarom nog sterker focussen op het bouwen van haar platform zoals dat nu al is ingezet door ING, Airmiles, Kabbage en anderen. Onverwacht kunnen we deze stap niet noemen. Verder lezen

‘Zeer hoge korting werkt averechts’

Korting in webwinkel

Webwinkels doen er goed aan om niet al te hoge kortingen te gebruiken in hun aanbiedingen. Ook is het niet verstandig om positieve recensies van Facebook of andere websites te plaatsen. Het effect is namelijk averechts, zo wijst nieuw onderzoek uit. Verder lezen

Billink haalt geld op via obligaties

Billink Achteraf Betalen

Billink Achteraf Betalen gaat vandaag om 11:00 naar de beurs. Dit doet het via een intensieve samenwerking met de Rabobank en mkb-beurs Nxchange. Billink is de eerste ‘launching customer’ van de bank die via het nieuwe platform Rabo&Crowd geld ophaalt. Verder lezen

CloudSuite opent haar deuren voor externe ontwikkelaars

CloudSuite

CloudSuite wil meer samenwerken met partners en komend jaar ook een headless-variant aanbieden, waarmee klanten en derde partijen volledig in staat zijn zelf hun front-end te ontwikkelen. Dat kondigde het commerceplatform aan op de vierde editie van het Commerce Event. Verder lezen

Dit zijn de populairste shopping-apps in Nederland

Mobiel / smartphone

Bol.com is niet alleen de absolute nummer één in ons land als het gaat om ecommerce-omzet, ook qua bereik van de mobiele app heerst de webwinkel.Het wordt op korte afstand gevolgd door de shopping-app van AliExpress, terwijl Hema de top drie compleet maakt. Verder lezen

Intershop: ‘Integratie Microsoft Dynamics biedt grote kansen’

Intershop

The Club in Aalsmeer opende 15 november haar deuren voor het jaarlijkse Intershop Roadtrip-event. Wij waren erbij en gingen met de CEO van Intershop in gesprek over de koers van het bedrijf. Zijn advies: klein beginnen, en niet stoppen met groeien tot de hele wereld aan je voeten ligt. Verder lezen

Webwinkels hanteren echte korting bij Black Friday

Black Friday

Black Friday is al enkele jaren aanwezig in ons land, maar de laatste tijd heerst er wat argwaan bij consumenten. Webwinkels zouden eigenlijk nepkortingen aanbieden, doordat ze in de weken voorafgaand de prijzen hebben verhoogd. Onderzoek wijst echter uit dat dit over het algemeen wel meevalt. Verder lezen

Webwinkel moet negatieve review oppakken

Online review

Negatieve reviews hoeven niet per se iets slechts te zijn voor webwinkeliers. Het gaat er vooral om hoe je er als webshop op reageert. Nieuw onderzoek wijst uit dat meer dan de helft van de consumenten best wil terugkeren naar een shop als hun negatieve ervaring maar goed wordt opgepakt. Verder lezen

Retouren ophalen, de nieuwste usp in de logistiek

Retouren

In de logistiek kun je als verzendpartij of webwinkel niet meer het verschil maken met gratis verzending of gratis retouren. Nee, als je nu de consument wil verleiden moet je dat doen door het ophalen van retourpakketjes. Red Je Pakketje is nu de laatste partij die dit aanbiedt. Verder lezen

Klarna gaat geld lenen aan retailers

Klarna

Het Zweedse betaalbedrijf Klarna gaat financiering aanbieden voor webwinkeliers. Met het nieuwe financieringsprogramma Boost wil het retailers uit het midden- en kleinbedrijf helpen groeien. Klarna belooft webshops een simpel en rechttoe rechtaan aanvraagproces. Verder lezen

Ebay-logo wordt rood, gelijk paniek

eBay

Het leek eBay wel leuk om haar bekende kleurrijke logo te veranderen in een compleet rode merknaam. De vele verkopers op de site dachten daar echter anders over. Zo dacht één webwinkelier zelfs dat hij op een scamsite was terechtgekomen! Verder lezen

Aandeel online boodschappen naar 22% in 2023

Boodschappen

We gaan met z’n allen online veel meer online boodschappen bestellen de komende jaren. Waar het aandeel van online boodschappen nu nog op 4 procent ligt, zal dit volgens consumenten uitgroeien naar 22 procent in de komende vijf jaar. Experts zijn iets minder optimistisch ingesteld, maar zien alsnog een flinke groei. Verder lezen

De Webwinkel Vakdagen komen er weer aan

Webwinkel Vakdagen

Op 23 en 24 januari is het weer tijd voor de Webwinkel Vakdagen. Zoals gewoonlijk kun je tijdens deze twee dagen ruim tienduizend bezoekers tegenkomen, de stands van honderden exposanten bezoeken en allerlei interessante keynotes aanhoren. Verder lezen