menu

Thuiswinkel lanceert gratis online cursussen

E-academy.nl

Thuiswinkel e-Academy is begonnen met het online zetten van ‘e-learnings’: online cursussen voor iedereen die belangstelling heeft in ecommerce. De eerste cursus staat sinds vandaag live en is gericht op conversieoptimalisatie. Verder lezen

Verschillende logistieke trends op hun retour?

Glazen bol - voorspellen

Op het gebied van logistiek wordt er al jarenlang gewerkt aan snellere en goedkopere oplossingen. De ecommerce volgt ze met veel interesse. Langzaam maar zeker echter blijken sommige ontwikkelingen helemaal niet zo uit te pakken als voorspeld.  Verder lezen

De Nieuwe Zaak start scholingstraject voor nieuw IT-talent

De Nieuwe Zaak

Waar in 2018 het stroomlijnen van de groei centraal stond, start De Nieuwe Zaak dit jaar diverse nieuwe initiatieven. Zo lanceerde het internetbureau een opleidingstraject om nieuw Intershop-talent aan te trekken en zijn er serieuze uitbreidingsplannen. Verder lezen

Wehkamp gaat via derden geld lenen aan consumenten

Wehkamp

Wehkamp is begonnen met het lenen van geld aan consumenten via derde partijen, zoals retailers. Het voormalig postorderbedrijf heeft al veel ervaring als kredietverstrekker, maar de zaken hierin gingen wat minder. En dus is het nu begonnen met het uitlenen van geld via derden. Verder lezen

Shopify bereikt mijlpaal van $1 miljard omzet

Shopify

Shopify heeft een mooie mijlpaal bereikt. Het softwarebedrijf zag vorig jaar haar totale omzet toenemen tot 1,073 miljard dollar. Dat komt neer op zo’n 950 miljoen euro. Dit is een groei van 59 procent in vergelijking met het jaar ervoor. Verder lezen

YourSurprise: ‘Giftbot al 10.000 keer ingezet voor Valentijnsdag’

YourSurprise.nl

Na Black Friday, Cyber Monday en de kerstdagen zorgt Valentijnsdag bij de meeste webwinkeliers voor een nieuwe piek. YourSuprise realiseerde een chatbot voor Milka, waarmee romantici kunnen scoren met gepersonaliseerde giftboxen. “De giftbot voerde de afgelopen week al meer dan tienduizend chatgesprekken”, zegt Mariska Brinkman, country lead Benelux bij YourSurprise. Verder lezen

Webship lanceert online voorraadapplicatie

Webship

Een tiental magazijnen in België en Nederland maakt al gebruik van de testversie, maar op 1 maart 2019 lanceert de cloudapplicatie Webship Online voor order- en voorraadbeheer internationaal. Verder lezen

‘Te weinig shops bieden avondlevering aan’

Avondlevering

Een aanzienlijk deel van de online consumenten geeft de voorkeur aan avondlevering, maar slechts weinig webwinkels bieden deze bezorgoptie aan. Uit de top twintig van webwinkels in ons land (food niet meegerekend), blijkt dat slechts acht online retailers bij het afrekenen de optie bieden voor avondlevering. Verder lezen

Groei iDeal zet door dankzij mobiele betalingen

Online betaalmethode iDeal

De groei van iDeal komt maar niet tot remmen. De populaire betaalmethode wordt tegenwoordig vooral gebruikt voor mobiele betalingen. Zo worden momenteel zeven op de tien iDeal-betalingen verricht vanaf een mobiel apparaat, zoals een smartphone. Verder lezen

Zonnebrillen.com: ‘Sinds de overname gaat het hard’

Zonnebrillen.com

Hoewel Mischa Tan, medeoprichter van Zonnebrillen.com, het bedrijf prima in eigen beheer had kunnen uitbouwen, ging hij liever een samenwerking aan met GrandVision. “We hadden mooie groeicijfers, maar onze ambities waren nog groter”, zegt de voormalig directeur, die al in het eerste jaar na de overname met 471 procent wist te groeien. Verder lezen

Bol.com komt met Magento 2-module

Bol.com

Bol.com is bezig met een Magento 2-module, waarmee hun verkoopaccount gemakkelijk gekoppeld kan worden aan een Magento-webwinkel. Hierdoor is het voor dergelijke webwinkeliers een stuk eenvoudiger om hun producten aan te bieden op het platform van Bol. Bestellingen behandelen, voorraad beheren en prijzen invoeren gaan dan vanuit één verkoopsysteem. Verder lezen

Crisp: ‘Totale markt is 40 miljard euro’

Online supermarkt Crisp

In de afgelopen jaren zijn er heel wat online supermarkten gelanceerd, en soms zelfs al weer verdwenen. Door versproducten rechtstreeks bij de makers en kwekers in te kopen, richt nieuwe toetreder Crisp zich op de toenemende vraag naar kwaliteit- en streekproducten. “Vooral in het hogere segment is hier veel behoefte aan”, zegt operations manager Daniel Hensens. Verder lezen