menu
Lightspeed POS

Shops United: ‘DHL blijft onze grootste partner’

Shops United

Shops United heeft de afgelopen maanden achter de schermen hard gewerkt. Met een nieuw platform, een nieuwe huisstijl en een nieuwe retouroplossing is het klaar voor een volgende groeispurt. “We groeien met vijfentwintig procent dit jaar en dus fors harder dan de markt, aldus algemeen directeur Thomas Steetskamp. Verder lezen

WebwinkelKeur bundelt gegevens webshop op één pagina

WebwinkelKeur

WebwinkelKeur heeft een grote update uitgevoerd aan haar ledenpagina’s. Webwinkels die lid zijn van het keurmerk kunnen nu niet alleen hun profielpagina aanpassen, voor consumenten is nu ook duidelijker hoe betrouwbaar een webshop eigenlijk is. Verder lezen

Sendcloud breidt uit in Europa

Sendcloud

Sendcloud gaat haar verzendoplossing verder uitbreiden in Europa. De eerste stop is Spanje, waarvoor het een miljoeninvestering heeft ontvangen van Spaanse investeerder Bonsai Partners, de Brabantse Ontwikkelings Maatschappij en HenQ. Daarna volgen andere Europese landen. Verder lezen

Red je Pakketje wil klimaatneutraal bezorgen invoeren

Red Je Pakketje

Binnen drie jaar wil Red je Pakketje haar hele netwerk klimaatneutraal maken waarmee het naar eigen zeggen de ‘eerste CO²-vrije bezorgdienst ter wereld met landelijke dekking‘ zou kunnen zijn. Het gaat dus nog even duren, maar de pakketbezorger claimt deze primeur wel al graag en wil hiermee een voorbeeld worden voor vervoerders wereldwijd. Verder lezen

Betekent smarthome einde van jouw webwinkel?

Google Home & Amazon Echo

Er komen steeds meer slimme apparaten op de markt die ons leven makkelijker, comfortabeler en wellicht zelfs leuker maken. Maar wat betekenen al die verbonden apparaten voor de retail? Zorgt smarthome ervoor dat jij met jouw webwinkel wel kan inpakken? Daarover ging de presentatie van de ShoppingTomorrow-expertgroep The Smart Home Journey tijdens Shopping Today 2019. Verder lezen

Woosa: ‘Dankzij bol.com al meer dan 400 plugins’

Webwinkelsoftware Woosa

Woosa, dat plugins aanbiedt tegen een vast maandelijks tarief, hoopt nog voor het einde van het jaar meer dan vijfhonderd plugin-abonnementen te realiseren. Die zijn allemaal nog voor Woocommerce. Dankzij investeerders wil het volgend jaar ook andere platformen en andere landen gaan bedienen. Ecommerce News ging met Jessica Risch, oprichter en directeur van Woosa, in gesprek. Verder lezen

Bedrijven bestellen steeds vaker online

Online kopen of bestellen

Ecommerce is niet langer alleen het speelveld van consumenten, ook bedrijven vullen hun winkelwagen steeds vaker online. Bijna 40 procent van de ondernemingen in ons land heeft het afgelopen jaar online een bestelling geplaatst voor het bedrijf. Verder lezen

Twinkle100: flinke groei in food en DIY

De nieuwe Twinkle100 is uit en zoals verwacht staan Bol.com en Coolblue weer eenzaam bovenaan. Interessanter is de ontwikkeling van online supermarkten en bouwmarkten. Deze twee type spelers lieten het afgelopen jaar een indrukwekkende groei zien. Verder lezen

NPS Nederlandse webshop blijft achter

Online review

De NPS, oftewel Net Promoter Score, van Nederlandse webwinkels blijft fors achter ten opzichte van veel andere landen. Waar het wereldwijd gemiddelde op 30 ligt, scoren online shops uit ons land een 20 op wat voor veel webwinkels een heilige graadmeter is. Verder lezen

1 op 5 consumenten wil betalen voor duurzaamheid

Duurzaam

Slechts 19 procent van de Nederlandse consumenten is bereid om wat extra’s te betalen, zodat een online bestelling op een duurzame manier geleverd kan worden. En dat terwijl duurzaamheid momenteel zo’n hot topic is, onder zowel consumenten als webwinkels. Verder lezen

Packaly haalt 150.000 euro op

Packaly - Fietskoeriers uit Utrecht

Packaly heeft bekendgemaakt dat het anderhalve ton heeft opgehaald. De jonge startup, die (online) bestellingen binnen een uur bij de klant bezorgt, heeft het kapitaal opgehaald bij A-players, een investeringsfonds uit Deventer. Verder lezen

Zo veroveren Chinese verkopers Amazon

Ratingsysteem

Chinese verkopers weten via inventieve en haast niet traceerbare manieren Amazon en eBay te veroveren. Op sommige zoektermen wordt 90 procent van de eerste twee pagina’s bezet door retailers uit China. Hoe doen ze dit toch en wat is er tegen te doen? “Veel kleine webwinkeliers kunnen hun zaak wel sluiten binnen 1 à 2 jaar!” Verder lezen

Ecommerce Europe en EMOTA fuseren

Ecommerce Europe EMOTA

Ecommerce Europe en EMOTA, de twee grootste ecommerce-brancheorganisaties van Europa, gaan fuseren. Per 1 januari volgend jaar vindt de fusie officieel plaats en gaan de organisaties verder onder de naam Ecommerce Europe, de bekendste merknaam van de twee. Verder lezen

Verwachte verkooptrends met de feestdagen

Wanneer kun je als webwinkelier de grootste pieken verwachten? Natuurlijk, rond Black Friday en voor sinterklaas en kerst. Maar de verkooppiek verschilt natuurlijk ook per productcategorie. Bol.com heeft een handig document online staan met de verwachte verkooptrends met de feestdagen. Verder lezen