menu

Consument vindt product kunnen zien steeds belangrijker

Webwinkel

Wanneer consumenten in Nederland ervoor kiezen om een product niet online maar offline te kopen, dan is dat vooral omdat ze de spullen liever eerst in het echt willen zien. Zorg over de beveiliging van persoonsgegevens was vier jaar geleden de belangrijkste reden. Verder lezen

H&M deelt extra info over herkomst en duurzaamheid

H&M deelt sinds kort bij elk kledingstuk op de website en in de app extra informatie over de herkomst van het product, over de gebruikte materialen en over duurzaamheid. Ook in de stenen winkel kan deze informatie worden verkregen, door het prijskaartje te scannen met de H&M-app. Verder lezen

Tweedehands markt biedt online kansen

Tweedehands recommerce

De vraag naar tweedehands artikelen groeit. Alleen al voor kleding zou de tweedehandsmarkt de komende vijf jaar meer dan verdubbelen. Met name online liggen er start- en groeikansen voor zogenaamde re-commerce. Verder lezen

Zo klinken PSP-namen in het Nederlands

Ecommerce in Nederland

Engelstalige bedrijfsnamen klinken over het algemeen veel beter dan Nederlandse namen. Vooral in de international georiënteerde markt van betaalproviders is een goede, lekker bekkende Engelse naam van belang. Dat wordt alleen maar duidelijker wanneer je de namen van sommige payment service providers vertaalt naar het Nederlands. Verder lezen

Joline Jolink: ‘Klassieke retail-formule niet van deze tijd’

Joline Jolink

Waar menig retailer externe verkoopkanalen inzet, is de kleding van Joline Jolink uitsluitend verkrijgbaar via haar eigen verkooppunten. Daarnaast is ze gestopt met modeshows, gaat ze niet mee met trends en heeft ze de uitverkoop afgeschaft. “Afstand nemen van het traditionele systeem is spannend, maar dankzij de webshop kan ik het me veroorloven.” Verder lezen

Zo klinken webwinkel-namen in het Nederlands

Ecommerce in Nederland

Het gebruik van de Engelse taal is zó ingeburgerd in Nederland, dat veel webwinkels automatisch voor een Engelstalige naam gaan in plaats van een ouderwetsch Hollandse. Het vergroot niet alleen de kansen op succes in het buitenland, maar het klinkt vaak ook stoerder. Dat wordt alleen maar duidelijker wanneer je die namen van webwinkels vertaalt naar het Nederlands. Verder lezen

Bol.com gaat vaker zonder doos bezorgen

Bol.com

Bol.com wil af van de doos. Althans, waar dat mogelijk is. De ecommerce-gigant gaat voortaan 3,5 miljoen artikelen zoals ventilatoren en printers – die al in dozen zitten – niet langer in de blauwwitte Bol.com-doos stoppen. Ook introduceert het een verzendzak en beperkt het ’t gebruik van karton en opvulmateriaal. Verder lezen

Bol.com: Korte levertijd zorgt voor betere conversie

Bol.com

Webwinkeliers zijn dagelijks bezig met het intact houden of het vergroten van hun conversie. Eén van de manieren om ervoor te zorgen dat je een hoge conversie krijgt is door producten snel te leveren. Recent onderzoek toont aan dat artikelen met een korte levertijd beter converteren. Verder lezen

Kwart van de wereld shopt online

Ecommerce wereldwijd

Het aantal online shoppers in de wereld is aardig toegenomen. In 2017 nam deze groep met 12 procent toe, waardoor er nu 1,3 miljard mensen zijn die online shoppen. Dat staat gelijk aan een kwart van de totale wereldbevolking. Gezamenlijk gaven deze zo’n 29 biljoen dollar uit. Verder lezen

Google: ‘Online video kan ook activeren’

Google

Online video wordt vooral gebruikt om mensen aan je merk te binden. Maar het is juist ook geschikt om leads te genereren, vertelde YouTube for Action-projectleider Omid Yazdanpanah op een bijeenkomst van De Nieuwe Zaak bij Google Amsterdam. Verder lezen

Zalando is meest overtuigende fashion-retailer

Zalando

Zalando weet het beste overtuigingskracht en personalisatietechnieken in te zetten om zo consumenten te verleiden tot aankoop. De Duitse fashion-gigant wist andere gerenommeerde namen als Foot Lockers, C&A en Net-A-Porter ruimschoots voor te blijven. Verder lezen

DisQounts: ‘Omzet is tegenwoordig secundair’

Disqounts

Met zeven bv’s in Nederland en een bedrijf in Hong Kong is Bas Urlings een drukbezet man. Toch komt hij alles behalve gestrest over. “Ondernemen is ook leren loslaten en durven delegeren.” Daarnaast is hij niet bang om zijn bedrijfsmodel volledig om te gooien als de markt daarom vraagt. Ecommerce News ging met hem in gesprek over de kansen en bedreigingen binnen de branche. Verder lezen

Verhoog de waarde van je restpartij

Restpartij

Door de vele retourzendingen en veranderende vraag blijven webwinkels met stapels onverkochte artikelen achter. Vaak zijn deze onverkoopbaar omdat ze gebruikssporen vertonen of uit de mode zijn. Weggooien lijkt de makkelijkste uitweg, maar er zijn genoeg alternatieven om je restpartij een nieuw leven in te blazen. Verder lezen