menu
lightspeed ecommerce

Shopping Awards breidt uit naar 40 categorieën

Shopping Awards breidt uit naar 40 categorieën

De Shopping Awards 2021 vinden volgend jaar op 25 maart plaats en de inschrijvingen hiervoor zijn gestart. Ook voor deze editie zijn er wat dingen veranderd. Zo is er de mogelijkheid om je gratis in te schrijven voor de publieksprijzen en vindt er een forse uitbreiding van het aantal categorieën plaats. Verder lezen

Otrium winnaar van Deloitte’s Fast 50

Otrium winnaar van Deloitte’s Fast 50

Otrium is uitgeroepen tot winnaar van de Deloitte Technology Fast 50. Deze titel heeft de fashion-outlet te danken aan de omzetgroei van maar liefst 11.212 procent. Lightyear, dat auto’s maakt die op zonne-energie rijden, won zowel de Most Disruptive Innovator award als de Rising Star award. Verder lezen

Bol.com, stop met betaalde reviews!

Bol.com, stop met betaalde reviews!

Bol.com is de webwinkel van ons allemaal. We komen er ook om te zien wat anderen van een product vinden. Alleen is dat totáál niet betrouwbaar meer, omdat Bol.com het toelaat dat merken indirect betalen voor reviews. En Bol.com doet totaal geen moeite om deze reviews te modereren. Verder lezen

Levertijd webshops vaak onduidelijk

Levertijd webshops vaak onduidelijk

Webwinkels moeten hun klanten beter en duidelijker informeren over de levertijden. Dat stelt de Autoriteit Consument & Markt (ACM) vandaag. Levertijden moeten juist en actueel zijn. Juist nu de feestdagen eraan komen en er al extra druk is door corona. Verder lezen

Sendcloud haalt 12,6 miljoen op

Sendcloud haalt 12,6 miljoen op

Sendcloud heeft 12,6 miljoen euro opgehaald in een Series B-financieringsronde. De pakketstapelaar wil dit geld gebruiken om het verzendplatform door te ontwikkelen en om in andere landen te lanceren. De Eindhovense scale-up wil de internationale bezorgmarkt doorbreken, zo zegt het. Verder lezen

Veel misstanden bij pakketbezorgers

Veel misstanden bij pakketbezorgers

Onderzoek van de Inspectie SZW naar onderaannemers van PostNL, DHL, DPD en GLS toont aan dat misstanden in de branche eerder regel dan uitzondering zijn. Zo zijn er uitkeringsontvangers die in busjes rondrijden, chauffeurs zonder geldige verblijfspapieren en fictieve ondernemingen om geld naar weg te sluizen. Verder lezen

Flowthebrand: ‘alle traffic via social media’

Flowthebrand: ‘alle traffic via social media’

Net als haar vader stapte Janne van den Elzen, met vriendin Lieva Jansen, eerder dit jaar de ecommercewereld binnen. Flowthebrand startte als een leuk verdienmodel op Instagram, maar groeide al snel uit tot een heuse webshop. Ecommerce News sprak Janne over het bedrijf en de toekomstplannen. Verder lezen

Trustpilot telt 100 miljoen reviews

Trustpilot telt 100 miljoen reviews

Trustpilot heeft de grens van 100 miljoen dollar aan jaarlijks terugkerende omzet doorbroken. Ook staan er nu meer dan 100 miljoen reviews op het platform. En met een jaarlijkse groei van ruim 30 procent dendert Trustpilot lekker door. Verder lezen

Werkwijze betaalde Amazon-reviews uitgelekt

Werkwijze betaalde Amazon-reviews uitgelekt

Een datalek toont duidelijk aan hoe Chinese verkopers, tussenpersonen en hebberige consumenten zorgen voor een rits aan betaalde Amazon-reviews. Niet dat er heel veel aan te doen is, want het is maar een topje van een veel grotere ijsberg. Verder lezen

PosterTime: ‘We willen geen fabriek zijn’

PosterTime: ‘We willen geen fabriek zijn’

Webshop PosterTime van Renske ten Bosch en Mirjam de Bruin levert op aanvraag verschillende soorten gepersonaliseerde posters. Onlangs wonnen ze de New Webshop Award in de categorie Wonen. Ecommerce News sprak hen over de start van PosterTime, de keuze voor de producten en verwachtingen van de toekomst. Verder lezen

Bundeltje Gemis: ‘Bereik te danken aan Instagram’

Bundeltje Gemis: ‘Bereik te danken aan Instagram’

Tussen de winnaars van de New Webshop Award staat ook de webshop Bundeltje Gemis. Ondanks het pittige onderwerp dat Ellen Ruperti-Ribbers met deze webshop aansnijdt, is het bedrijf in de afgelopen periode snel gegroeid. Ecommerce News ging met haar in gesprek over de aanleiding en toekomstvisie. Verder lezen

Shopping-apps populairder door lockdown

Shopping-apps populairder door lockdown

Shopping-apps zijn gestegen in populariteit sinds de eerste lockdown. Webwinkels zien een flinke toename in het aantal downloads en bestellingen binnen hun mobiele shopping-aps. Omzet via dit kanaal nam met maar liefst 45 procent toe. Verder lezen