Ecommerce News

Meer online shoppers, minder aankopen

Meer online shoppers, minder aankopen
In geen enkel Europees land wonen procentueel gezien zoveel online shoppers als in Nederland. In het laatste kwartaal van 2024 kocht 86,7 procent van de Nederlandse consumenten online, blijkt uit nieuwe cijfers van Eurostat. Het betekent dat er in een jaar tijd honderdduizenden shoppers zijn bijgekomen. Toch is het aantal online aankopen niet meegegroeid. Integendeel.
Verder lezen

De opmars van het brievenbuspakje

De opmars van het brievenbuspakje
Consumenten vinden steeds meer van hun bestellingen in de brievenbus. Van alle pakjes gaat inmiddels 11,7 procent door de brievenbus, elk jaar komt daar een procentpunt bij. “Een brievenbuspakje is een goedkoop alternatief voor pakketten als het te versturen product door de brievenbus past”, verklaart de ACM. “De gemiddelde prijs is de afgelopen jaren niet gestegen en in 2024 zelfs licht gedaald.”
Verder lezen

WebwinkelKeur lanceert Europees Keurmerk

WebwinkelKeur lanceert Europees Keurmerk
WebwinkelKeur, in Nederland het keurmerk met verreweg de meeste webshop-leden, wil nu ook de Europese markt veroveren met Valued Shops. Om te beginnen in Duitsland, al is het nieuwe label direct in acht talen beschikbaar. Ecommerce News ging in gesprek met Frank Hautvast, directeur van de organisatie.
Verder lezen

Amazon Haul komt eraan

Amazon Haul komt eraan
De vraag lijkt niet of Amazon Haul naar Nederland komt, maar wanneer: de koopjesafdeling van Amazon startte vorige maand in het Verenigd Koninkrijk en vorige week in Duitsland. Boven een interview met Eva Faict, Amazon’s countrymanager in de Benelux, kopte De Telegraaf deze week: “Amazon overweegt koopjeswinkel naar Chinees model ook in Nederland in te voeren”. Tijd voor een nadere introductie.
Verder lezen

Waarom Hema stopte met A/B-testen

Waarom Hema stopte met A/B-testen
Hema is gestopt met het uitvoeren van A/B-testen, om zich beter te kunnen concentreren op de digitale basis. “Het was een moeilijke keuze. Mensen waren er intern niet allemaal even gelukkig mee, maar het moest om stappen te kunnen maken. Alle effort ging zitten in kleine optimalisaties.”
Verder lezen

‘Heffing stopt Chinese ecommercegolf niet’

‘Heffing stopt Chinese ecommercegolf niet’
De Europese Commissie wil een vaste heffing van 2 euro introduceren op pakjes van buiten de Europese Unie. Met dat geld kunnen de lidstaten meer controles uitvoeren in de strijd tegen onveilige producten en namaakartikelen. Is het ook genoeg om de impact van met name de Chinese platforms in te dammen? Experts denken van niet: “Daarvoor is het bedrag te laag.”
Verder lezen