Ecommerce News

Toegankelijkheid webshops kan beter

Toegankelijkheid webshops kan beter
Nog steeds zijn webshops niet toegankelijk genoeg. Bureau Level Level telde gemiddeld 108 fouten op de homepages van de driehonderd grootste online verkopers in Nederland, tegenover 92 vorig jaar. En dat terwijl de European Accessibility Act over 10 weken ingaat. Ook grote spelers als Coolblue, H&M, HelloFresh en Hema laten steken vallen. Waar gaat het mis? Hoe kan het beter en wat levert dat webshoppers en webshops op?
Verder lezen

‘Online retailers luisteren te veel naar hun onderbuik’

‘Online retailers luisteren te veel naar hun onderbuik’
Beginnende of kleinere ecommercebedrijven in Nederland focussen sterk op klantenwerving en omzetgroei; winst is van later zorg. Ook nemen zij relatief vaak beslissingen op intuïtie. Pas vanaf een omzet van circa 3 miljoen euro gaan ze serieus nadenken over kosten en data. Bedrijven die hier eerder op sturen, groeien aantoonbaar sneller.
Verder lezen

Wat gaat er mis bij Nederlandse webshops?

Wat gaat er mis bij Nederlandse webshops?
Ruim de helft van de Nederlandse webshoppers loopt tegen problemen aan bij het online winkelen. In Europa scoort maar één land slechter, blijkt uit cijfers over 2023. En het lijkt er niet beter op te worden: de ACM ontving vorig jaar meer meldingen over webwinkels. Waar gaan die zoal over? En waar gaat de waakhond dit jaar op letten?
Verder lezen

De beren op het groeipad van bol

De beren op het groeipad van bol
Bol realiseerde afgelopen jaar een handelsvolume van 5,9 miljard euro. Meer dan ooit, maar véél minder dan het bedrijf eind 2021 verwachtte. Toen zei ceo Margaret Versteden dat bol mikte op een verdubbeling van het handelsvolume in 2025. Het zou neerkomen op 11 miljard euro dit jaar, maar dat zal bol niet halen. Wat is er in die krap drieënhalf jaar veranderd?
Verder lezen