Ecommerce News
menu
lightspeed ecommerce

Bol.com: CO2-uitstoot 39% lager

Bol.com: CO2-uitstoot 39% lager

Bol.com heeft het vorig jaar voor elkaar gekregen om de CO2-uitstoot per pakket te verlagen met 39 procent ten opzichte van 2018. De bedoeling is om de uitstoot over vier jaar op 0 procent te krijgen. Verder lezen

Budbee opent pakketkluizen in Nederland

Budbee opent pakketkluizen in Nederland

Budbee heeft deze maand op honderd locaties in Nederland pakketkluizen geopend. In supermarkten en winkels zijn er nu plekken waar consumenten hun pakketjes kunnen ophalen en retourneren. In één pakketkluis, ook wel Budbee Box genoemd, is plek voor zestig pakketten. Verder lezen

MKBshop.nl mikt op 10 miljoen omzet

MKBshop.nl mikt op 10 miljoen omzet

Deze maand is MKBshop.nl gelanceerd: een nieuwe webwinkel die zich richt op het mkb. In de b2b-webshop vinden zakelijke klanten zo’n 35 duizend producten: van bureaustoelen en verpakkingstape tot koffie en desinfectiezuilen. Verder lezen

Bloomon overgenomen door Britse branchegenoot

Bloomon overgenomen door Britse branchegenoot

Online bloemist Bloomon is overgenomen door Bloom & Wild, een branchegenoot uit het Verenigd Koninkrijk. Bloomon zal onder haar eigen naam door blijven gaan met het online verkopen van boeketten en bijbehorende abonnementen. Verder lezen

Chargebee haalt 100 miljoen euro op

Chargebee haalt 100 miljoen euro op

Chargebee, dat software voor subscription ecommerce aanbiedt, heeft in een nieuwe financieringsronde meer dan 100 miljoen euro opgehaald. Het bedrijf dat nu op 1,2 miljard euro wordt gewaardeerd wil het nieuwe kapitaal inzetten om internationaal verder uit te breiden. Verder lezen

40% groei in afhaalpunten in Europa

40% groei in afhaalpunten in Europa

Sinds medio 2019 zijn er 40 procent meer afhaal- en inleverpunten bijgekomen in Europa. Vooral in Polen was een significante stijging waarneembaar. Ook in Nederland zien we dat afhaalpunten steeds populairder worden. Verder lezen

1-2-Taste innoveert voedingsindustrie met marktplaats

1-2-Taste innoveert voedingsindustrie met marktplaats

Een onderscheidend concept met wereldwijde potentie. Zo omschreef de vakjury 1-2-Taste tijdens de Shopping Awards, waar het werd uitgeroepen tot Beste Starter. De verwachtingen van de marktplaats voor voedingsingrediënten zijn hoog. De ambities ook: “Binnen twee jaar zijn we actief in vier regio’s”, aldus medeoprichter Jan Klawer. Verder lezen