menu
lightspeed ecommerce

Verzendkosten blijven struikelblok bij winkelmandje

Winkelmandje

In Nederland zetten drie op de tien online shoppers een online aankoop altijd door. Maar daartegenover staat 11 procent die de helft van de tijd hun winkelmandje gevuld achterlaat. Veel consumenten verlaten hun winkelmandje nadat ze geconfronteerd worden met onverwachte hoge verzendkosten. Verder lezen

Prijzencircus.nl deze herfst online

V&D (Vroom & Dreesmann)

Het in het stenen-winkeltijdperk ooit zo beroemde kortingenfestijn van de V&D wordt deze herfst opnieuw leven ingeblazen. Via Prijzencircus.nl kunnen klanten allerlei kortingen verwachten. De terugkeer werd twee jaar terug al aangekondigd door V&D-eigenaar Ronald van Zetten. Verder lezen

Luondo gooit handdoek in de ring

Luondo webwinkels

Luondo houdt – zoals verwacht – op te bestaan en adviseert klanten over te stappen naar CCV Shop. Per 1 juli volgend jaar zal de webwinkelsoftware stoppen en tot die tijd wordt klanten geadviseerd hun Luondo-shop over te zetten naar een webwinkel op basis van CCV Shop. Verder lezen

Niet duurzaam? Dan geen keurmerk

de Europese wet Electrical and Electronic Equipment (WEEE)

Webshops zijn al zeven jaar verplicht om door hen verkochte elektronica ook weer in te zamelen voor recycling, maar weinig webwinkels voldoen aan deze wet. In België wordt het toezicht opgeschroefd in samenwerking met lokaal keurmerk BeCommerce. Is het nu de beurt aan Nederlandse keurmerken? Verder lezen

Hoe krijg je meer zakelijke klanten?

Business-to-business (b2b)

Stel je verkoopt online producten aan consumenten, maar eens in de zoveel tijd plaatst een bedrijf, school of gemeente een grote bestelling. Hoewel in de minderheid, leveren deze klanten in één klap veel meer winst op. Hoe kun je meer grootafnemers aantrekken en behouden? Verder lezen

Unlimited Footwear Group: ‘Actief in ruim 50 landen’

Unlimited Footwear Group

Dat je als klassieke retailer flexibel moet zijn om in een veranderende markt je hoofd boven water te houden, is een publiek geheim. Maar hoe overleef je als deze retailers je belangrijkste afnemer zijn? Wij gingen hierover in gesprek met Bastiaan Dammers, marketing- en ecommercemanager bij Unlimited Footwear Group. Verder lezen

JouwWeb bereikt mijlpaal van 20.000 klanten

JouwWeb

De Eindhovense websitebouwer JouwWeb heeft de 20.000 actieve betaalde gebruikers bereikt. Daarmee is het aanta­l klanten naar eigen zeggen in 14 maanden tijd verdubbeld. Mede-oprichter Wouter Twisk: “Webshops vormen een belangrijk groeisegment voor ons.” Verder lezen

Horren.com koopt extra bedrijfshal na aanhoudende groei

Horren.com

De verkoop van een seizoenartikel is niet altijd eenvoudig. Zeker niet als het ook nog eens een maatwerkproduct is. Toch slaagt Horren.com erin om jaarlijks te groeien. “Vandaar dat we onlangs ons bedrijfsoppervlak hebben vergroot naar drieduizend vierkante meter”, aldus commercieel directeur Marco Janssen. Verder lezen

BigCommerce mikt op Europese Magento-overstappers

BigCommerce (webwinkelsoftware)

Ecommerceplatform BigCommerce lanceert in Nederland. Dat vertelde Europees directeur Mark Adams op een evenement in samenwerking met appontwikkelaar JMango360 in Amsterdam. Het bedrijf zal Nederlandse klanten bedienen vanuit hun Europese kantoor in Engeland. Verder lezen

The Next Closet: ‘Net de 100.000 gebruikers gepasseerd’

The Next Closet

Vintage modemarktplaats The Next Closet is de 100.000 gebruikers gepasseerd. Vorige maand haalde het bedrijf nog een half miljoen euro groeigeld op om haar positie in Nederland en Vlaanderen te verstevigen. De tweedehands online markt groeit dan ook hard. Medeoprichter Thalita van Ogtrop: “Tussen 2016 en 2018 zijn we met 600 procent gegroeid.” Verder lezen

Bringly laat koerier naar winkel gaan voor consument

Bringly

Vanaf volgende maand kunnen consumenten in Amsterdam fietskoeriers aan het werk zetten om voor hen naar de supermarkt, stomerij of apotheek te gaan. Op 10 juni wordt namelijk de app van Bringly gelanceerd, een nieuw duurzaam bezorgplatform. Verder lezen

SB Supply: ‘Overname pakte pas het tweede jaar goed uit’

SB Supply

SB Supply werd tijdens de Shopping Awards uitgeroepen tot één na snelste groeier. Een tweede plek in de Ecommerce50 is tof, maar volgens oprichter Sander Berendsen is omzet niet de belangrijkste pijler. “Dat we de logistieke kosten hebben teruggebracht van 15 naar 11 procent is voor ons waardevoller.” Verder lezen

Ekomenu: ‘Al een miljoen maaltijden verkocht’

Ekomenu

Hoewel de online foodmarkt met zo’n vijf procent nog niet erg dominant is, is het al tijden één van de grootste groeimarkten. Gecombineerd met de toenemende belangstelling voor gezond eten ziet Jack Stroeken, medeoprichter van Ekomenu, een mooie toekomst voor zijn maaltijdboxen. “Ons segment is hot.” Verder lezen