Bleckmann opent 3 warehouses in België

Supplychain-dienstverlener Bleckmann breidt de capaciteit in België uit. Er komt 60.000 vierkante meter opslagruimte bij, verspreid over 3 magazijnen. De locaties bevinden zich rondom Antwerpen.
Verder lezenSupplychain-dienstverlener Bleckmann breidt de capaciteit in België uit. Er komt 60.000 vierkante meter opslagruimte bij, verspreid over 3 magazijnen. De locaties bevinden zich rondom Antwerpen.
Verder lezenZalando zag zijn winst voor rente vorig jaar meer dan halveren. De omzet steeg licht met 3 procent ten opzichte van 34 procent het jaar ervoor. Na een pittig jaar voorspelt de modegigant daarom een mogelijke krimp in 2023.
Verder lezenMaar liefst zeventien Europese handelsorganisaties publiceerden onlangs een open brief aan de Europese Unie om hun afkeur voor een nieuwe stop-knop uit te spreken. Met deze knop kan de consument een transactie achteraf ongedaan maken. “Dit schiet zijn doel voorbij”, aldus Marlene ten Ham van Thuiswinkel.org.
Verder lezenNederlands softwarebedrijf Staxxer biedt nu ook een koppeling met Shopify. De software, die Europese btw-aangifte automatiseert, is nu ook door Shopify-verkopers te gebruiken. Eerder was dit alleen te gebruiken door partners op Bol.com en Amazon.
Verder lezenExterne verkopers en merken betalen vanaf 1 juli een basistarief bij Zalando. Per maand betalen ze dan 40 euro. Daarnaast verhoogt het platform in sommige gevallen de commissies per verkocht artikel.
Verder lezenMarktplaatsen en social media-platforms worden vanaf vandaag strenger gecontroleerd. Zo moeten de platforms aangeven hoeveel actieve gebruikers ze hebben. Ook moeten ze beoordelen wat de risico’s zijn van hun handel en diensten. Hiermee moeten malafide verkopers makkelijker worden opgespoord. De platforms krijgen een jaar de tijd.
Verder lezenEcommercegigant Amazon gaat de groothandel in Europa overslaan. In plaats daarvan zal het rechtstreeks producten van merken inkopen. Op die manier wil het bedrijf lage prijzen voor de consument garanderen.
Verder lezenNiet één magazijn voor heel Europa, maar met lokale voorraad werken in de buurt van de klant. Dat klinkt ideaal, maar blijkt lastig te realiseren. Supplime wil bedrijven hierbij helpen. Ecommerce News sprak Bart de Rijke, medeoprichter van de nieuwe organisatie.
Verder lezenMarktplaats Bol.com werd minder drukbezocht in 2022. In het laatste kwartaal daalde de omzet bijna 3 procent ten opzichte van 7,8 procent groei een jaar eerder. Over heel 2022 daalde het bruto handelsvolume bijna 2 procent.
Verder lezenDe Belgische brancheorganisaties BeCommerce en SafeShops.be kondigen vandaag een fusie aan. De nieuwe organisatie richt zich op het stimuleren van de Belgische ecommerce. Greet Dekocker, die de dagelijkse leiding van de nieuwe vereniging op zich neemt, laat telefonisch aan Ecommerce News weten dat de nieuwe naam en branding nog in ontwikkeling zijn.
Verder lezenDe Nederlandse scale-up Staxxer heeft ruim 1 miljoen euro opgehaald in een investeringsronde. Het bedrijf ontwikkelt software om btw-verplichtingen binnen Europa te automatiseren. Met de kapitaalinjectie gaat het bedrijf internationaal uitbreiden en meer functies toevoegen aan de software.
Verder lezenNextChapter eCommerce, Supplime en D2C Company gaan intensiever samenwerken. Onder de naam The Future of Commerce bieden ze een oplossing voor een ecommerce-platform, logistiek & fulfilment en online marketing samen. Ook ontwikkelen ze eigen niche-marktplaatsen. Merken en producenten moeten zo makkelijker potentiële klanten in nieuwe regio’s bereiken.
Verder lezenIn 2022 was de omzet van pure webwinkels 5.8 procent lager dan een jaar eerder. De online omzet van multichannel-spelers daalde 9.6 procent. In totaal is er online 7.6 procent minder omgezet dan in 2021.
Verder lezenBijna 40 procent van de webwinkels in Europa gebruikt zogenaamde ‘dark patterns’. Dit zijn misleidende technieken om klanten over te halen een aankoop te doen, zoals het verbergen van bestelkosten en valse aftelklokken.
Verder lezenShops United haalt sinds vorige week PostNL-pakketten op bij haar klanten. Dankzij een overname van de bedrijfsactiviteiten van een ander verzendplatform betreedt Shops United per direct de fysieke pakkettenmarkt. Directeur Espen Falkenhaug: “Uiteindelijk willen we dit ook voor andere vervoerders aanbieden.”
Verder lezen