menu
lightspeed ecommerce

So you think you can run a webwinkel

Televisie

In Duitsland heeft eBay een quiz op YouTube gemaakt waarbij de vraag centraal staat wat bepaalde spullen op eBay nou eigenlijk kosten. Hartstikke leuk natuurlijk, maar dat riep bij ons de vraag op hoe ecommerce nog meer ingezet kan worden voor tv-programma’s… Verder lezen

1 op 100 Nederlandse websites is scam

Online fraude

Nederland doet het op het gebied van scams relatief goed in vergelijking met andere landen. Zo blijkt één op de honderd websites een scam te zijn. En voor één op de twaalf sites is het raadzaam om eerst verder onderzoek te doen alvorens er een aankoop te doen of contactgegevens achter te laten. Verder lezen

Albert Heijn online minder populair

Albert Heijn online

Albert Heijn mag dan wel nog steeds de populairste supermarkt zijn online, het marktaandeel is in een jaar tijd wel aanzienlijk afgenomen. Deed vorig jaar 57 procent van de onlineboodschappen-shoppers hier hun aankopen, dit jaar is dat nog 46 procent. Verder lezen

Hoe duurzaam verpakt Bol.com?

Bol.com

In april verkondigde Bol.com meer artikelen duurzamer te verpakken. Het is een stap in de goede richting. Toch gaat het nog vaak mis, blijkt uit verontwaardigde reacties van klanten op social media. Bovendien gaat de verduurzaming niet op voor het groeiende aandeel externe verkopers. Verder lezen

Beslist.nl vraagt klanten vooruit te betalen

Beslist.nl

Er is webwinkels gevraagd 5000 euro vooruit te betalen voor hun CPC-samenwerking met Beslist.nl. Hoofd Communicatie Léon Kramer van Beslist.nl: “Het gaat om klanten waarbij de marketinginspanningen hoger zijn dan de verdiensten.” Verder lezen

EDC: ‘Overname Beate Uhse smaakt naar meer’

EDC Retail

EDC, het bedrijf achter onder meer EasyToys.nl, was al geen kleine speler. Maar sinds de overname van Beate Uhse eerder deze week is het een van de grootste online aanbieders van seksspeeltjes in heel Europa. De internationalisering moet voor een flinke omzetstijging zorgen. Oprichter en directeur Eric Idema: “Ik verwacht binnen drie jaar op de vijftig miljoen euro te zitten.” Verder lezen

Vijf steden lanceren shoppingplatform

Online kopen of bestellen

Eind deze zomer zullen vijf gemeenten in Nederland een online platform lanceren voor lokale retailers. De bedoeling is dat de ondernemers en winkelgebieden dankzij dit online shoppingkanaal sterker staan tegen de landelijk opererende webwinkels. Verder lezen

‘Gebruik social media niet als billboard’

Social media voor bedrijven en webwinkels

Webwinkels en ecommerce-bedrijven maken veel en graag gebruik van social media. Maar volgens socialmedia-trainer Elja Daae maken zij stuk voor stuk dezelfde fout: “Ze interacteren niet met hun doelgroep. Het is alsof je een verjaardag binnenloopt, iets roept en de deur weer achter je dichtslaat.” Verder lezen

Internetproviders overtreden de wet

Internet

Meerdere aanbieders van televisie en/of internet die hun producten en diensten online verkopen, houden zich niet aan de wet koop op afstand. Volgens hen gaat de aankoop in op moment van bevestiging, maar in feite gebeurt dit pas nadat bijvoorbeeld een modem daadwerkelijk bezorgd is. Verder lezen

Webwinkel is parttime baan voor 13.000 zzp’ers

Webwinkel

Nederland telt op dit moment 13.316 parttime zzp’ers die een webwinkel hebben. Dat aantal is sinds 2014 met twee derde gegroeid, want toen waren er nog bijna achtduizend parttimers met een webshop. Verder lezen

Bluebuilt (huismerk Coolblue) stelt teleur

Coolblue

Coolblue heeft stilletjes een eigen huismerk gelanceerd. Sinds een aantal weken worden artikelen van het eigen label Bluebuilt verkocht. Naar eigen zeggen worden deze zelf ontwikkeld op basis van productdata en klantreviews, maar vooralsnog lijken het grotendeels replica’s van bestaande producten te zijn. Verder lezen

Ook Packaly wil binnenstad ontzorgen

Packaly - Fietskoeriers uit Utrecht

En weer is er een startup in Nederland die producten van winkeliers met een fietskoerier bij de klant wil bezorgen. Het Utrechtse bedrijf Packaly gaat vanaf 1 augustus van start en heeft de intentie om snel uit te breiden naar andere steden. Verder lezen

Hoody biedt online platform voor lokale retail

Hoody

Vandaag is Hoody gelanceerd: een online platform dat lokale retailers verbindt en consumenten de mogelijkheid biedt om bij meerdere lokale winkels online te bestellen. Hoody wil zo de strijd aangaan met het grote online geweld en consumenten weer naar de lokale retail lokken. Verder lezen

Transsmart overgenomen door Unifaun

Transsmart

Transsmart, een Tilburgse leverancier van logistieke software, krijgt een nieuwe eigenaar. Unifaun, een Scandinavische marktleider in transportmanagement, neemt Transsmart over. Het bedrijf blijft binnen Europa wel als apart bedrijf en merk opereren. Verder lezen