menu
lightspeed ecommerce

Bol.com, waar blijft de Bol.com Dag?

Bol.com

Bol.com zou er wat ons betreft goed aan doen om de Bol.com Dag in het leven te roepen. De klant kiest één dag in de week waarop Bol.com alle bestellingen van die week gebundeld bezorgt. Beter voor het milieu, pakketbezorgers, Bol.com én de klant! Verder lezen

Godu: ‘Volgend jaar actief in minimaal zes niches’

Godu

Eind vorig jaar ging de eerste webwinkel van Godu live, recentelijk volgde de tweede nicheshop. De derde staat voor begin volgend jaar op de planning. “Zodra de basis helemaal staat, wil ik jaarlijks vier tot zes nieuwe shops lanceren”, aldus oprichter en algemeen directeur Thomas van Zelst, die van mening is dat er nog genoeg ruimte is voor nieuwe initiatieven. Verder lezen

Orderchamp en inkoopbeurs ShowUp werken samen

Online b2b-groothandel Orderchamp is een samenwerking aangegaan met ShowUp, een inkoopbeurs voor woonaccessoires en cadeau-artikelen. Door de krachten te bundelen willen de twee partijen meer relevantie buiten het traditionele inkoopseizoen. Verder lezen

Mobiele shopper wil betere zoekfunctie en productfoto’s

Mobiel / smartphone

Consumenten gebruiken steeds vaker de smartphone om online te shoppen, maar echt zaligmakend is het nog niet. Zo wil de mobiele shopper vandaag de dag een betere zoekfunctie en duidelijkere productfoto’s. Ook het feit dat het allemaal op een (te) klein scherm gebeurt, is iets wat sommigen ervan weerhoudt om mobiel te shoppen. Verder lezen

Aftersocks: ‘Dagelijks aanvragen voor samenwerkingen’

Aftersocks bestellen

Aftersocks begon als een leuk project, maar met ruim 27.000 orders in de eerste drie maanden is het uitgegroeid tot een serieus bedrijf. Vooral vanuit de zakelijke hoek stromen de aanvragen binnen. “We hebben nu al klanten uit drie continenten. En dit is pas het begin”, aldus medeoprichter Joel Bijlmer. Verder lezen

‘Bol.com gaat kleding verkopen’

Bol.com

Binnen een paar maanden wil Bol.com kleding verkopen. Dat doet het in beperkte mate al, maar de webwinkel wil deze branche hevig bestormen, om zich alvast te kunnen verdedigen tegen de komst van Amazon in Nederland. Barst volgend jaar de strijd los tussen Bol.com, Amazon en Zalando? Verder lezen

Thuiswinkel-campagne ‘bestel op tijd’ hypocriet

Kerstmis

Morgen start de campagne ‘Wees voorbereid, bestel op tijd’. Al komt die campagne ons wel wat dubbel over, nu Thuiswinkel.org de verantwoordelijkheid zo duidelijk bij de consument legt. Was het niet diezelfde ecommercebranche die kwam aanzetten met Singles Day, Black Friday en Cyber Monday, en dus heeft gezorgd voor deze situatie? Verder lezen

Medpets wint eerste Webshop Award bij Dutch Pet Awards

Medpets.nl

Tijdens de uitreiking van de Dutch Pet Awards, een prijzenshow voor de dierenbranche, heeft webwinkel Medpets de eerste Webshop Award gewonnen. De online shop ging in deze categorie de strijd aan met Catcetera.nl en de grote Duitse ecommerce-gigant Zooplus, maar kwam uiteindelijk als winnaar uit de bus. Verder lezen

‘Lokale shoppingplatforms geen succes’

Geen succes (negatief)

De laatste jaren proberen steden meer consumenten te trekken door lokale retailers te bundelen op een online platform of marktplaats. Maar dit blijkt eigenlijk weinig succesvol. En daarmee is het probleem van de lege winkelstraten dus nog steeds niet opgelost. Verder lezen

Gereedschapcentrum.nl wint derde Gouden Gazelle

Gereedschapcentrum.nl

Gereedschapcentrum.nl heeft voor de vijfde keer op rij een FD Gazelle ontvangen. Dit is een beloning voor bedrijven die over de laatste drie jaar minstens 20 procent in omzet groeiden en waarvan het laatste jaar winstgevend werd afgesloten. Gereedschapcentrum.nl heeft nu drie keer de Gouden Gazelle gewonnen. Verder lezen

Kleine webwinkelier aangepakt door Apple: “Waarom Bol.com niet?”

Oordopjes

Kees van Sante is webwinkelier en verkocht een tijdlang draadloze oordopjes die lijken op de AirPods van Apple. Hij werd dan ook gesommeerd om te stoppen met de verkoop. Begrijpelijk, zo vindt Van Sante. Maar waarom verkopen grote retailers als Bol.com, Action, Blokker en Dirk ze wel gewoon nog steeds? Verder lezen

Bol.com opent duurzame webwinkel

Bol.com

Bol.com zet weer een extra stapje in duurzaamheid. De webwinkel heeft een speciale webshop ingericht met duurzame artikelen. Via bol.com/duurzaamwinkelen kunnen klanten uit Nederland en België terecht voor zo’n 6500 verantwoorde producten. Over drie jaar wil Bol.com in elke denkbare categorie een duurzaam alternatief bieden. Verder lezen

Zweedse ICT-webwinkel Dustin opent in Nederland

ICT-webwinkel Dustin

De Zweedse webwinkel Dustin is sinds vandaag actief in Nederland. Het bedrijf verkoopt allerlei ICT-producten, maar biedt ook bijbehorende diensten en oplossingen aan. Het bedrijf is met een omzet van zo’n 1,2 miljard euro een van de grootste online retailers in Scandinavië. Verder lezen