menu

‘Flinke marge nodig om winst te maken op Amazon’

‘Flinke marge nodig om winst te maken op Amazon’

Waar je vroeger met een goed product en een acceptabele levertijd binnenliep op markplaatsen, verschuift het speelveld naar het creëren van toegevoegde waarde. Op productniveau én qua service. “Sinds ik premium artikelen verkoop, is mijn winst zes keer zo hoog”, vertelde Bas Urlings gisteren tijdens een webinar over succesvol zijn op marktplaatsen, georganiseerd door Picqer. Verder lezen

Mangopay nu ook actief in Nederland

Mangopay nu ook actief in Nederland

Het Luxemburgse betaalbedrijf Mangopay heeft zich gevestigd in Nederland. De betaalverwerker heeft een kantoor geopend in Amsterdam. Eerder opende het al vestigingen in Frankrijk, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. Verder lezen

Kieskeurig zet testdata om in persoonlijke toplijst

Kieskeurig zet testdata om in persoonlijke toplijst

Prijsvergelijker Kieskeurig heeft iets nieuws. Het gaat producttesten aanbieden die zijn gebaseerd op de behoeftes van de consument. Door het invullen van een aantal wensen ontdekt Kieskeurig wat de klant belangrijk vindt. Zo ontstaat een persoonlijke toplijst. Verder lezen

Helft partners doet fulfilment via Zalando

Helft partners doet fulfilment via Zalando

De helft van alle modemerken en -retailers die via Zalando verkopen, doet ook de fulfilment via hen. Op dit moment zijn meer dan 1800 winkels aangesloten bij Zalando. Gezamenlijk verzenden zij 41 duizend bestellingen per dag. Verder lezen

JouwWeb lanceert Webador

JouwWeb lanceert Webador

De Nederlandse websitebouwer JouwWeb lanceerde afgelopen vrijdag haar internationale handelsnaam Webador, met de daarbij behorende Engelse en Duitse versie van haar software. Ecommerce News sprak oprichter Wouter Twisk over deze ontwikkeling. Verder lezen

Amazon biedt leningen aan

Amazon biedt leningen aan

Kleine webwinkeliers die verkopen via Amazon konden via het platform al een lening aangaan, maar daar komt nu een extra optie bij. De ecommerce-reus is hiervoor een samenwerking aangegaan met Marcus, de consumentenbank van Goldman. Verder lezen

Naïf: ‘We hebben nu de middelen om flink te groeien’

Naïf: ‘We hebben nu de middelen om flink te groeien’

De groei zat er bij Naïf – aanbieder van natuurlijke verzorgingsproducten – al lekker in. Maar sinds de kapitaalinjectie van twee miljoen euro afgelopen augustus gaat het helemaal hard. “Vorig jaar verkochten we 500.000 producten. Ons streven is om 2024 af te sluiten met minimaal een vertienvoudiging”, aldus medeoprichter Sjoerd Trompetter. Verder lezen

Bol.com promoot B Corp-bedrijven

Bol.com promoot B Corp-bedrijven

Bol.com heeft sinds kort een aparte categorie voor zogeheten B Corp-bedrijven. Dit zijn ondernemingen die het keurmerk B Corp dragen en dus winst en duurzaamheid in evenwicht willen brengen. Verder lezen

‘Spelregels nodig voor platforms’

‘Spelregels nodig voor platforms’

In een webinar, georganiseerd door Detailhandel Nederland en Thuiswinkel.org, vertelde Tweede Kamerlid Thierry Aartsen dat er beter gecontroleerd moet worden op de macht van platforms. “Op dit moment zijn het nog Westerse partijen, maar de komst van Alibaba baart mij zorgen. Dat lossen we niet op met alleen wet- en regelgeving.”
Verder lezen

Red je Pakketje lanceert VanavondBezorgd

Red je Pakketje lanceert VanavondBezorgd

Red je Pakketje heeft haar twee diensten Same Day Delivery en Next Day Evening gebundeld. Onder de noemer VanavondBezorgd kan nu elke webshop hier gebruik van maken. De dienst kan worden ingezet vanaf één pakket. Verder lezen

Nederland heeft 187 pakketkluizen

Nederland heeft 187 pakketkluizen

Nederland kent maar 187 pakketkluizen die openbaar toegankelijk zijn. Het overgrote deel van de pakketkluizen in ons land is van PostNL. De 187 kluizen staan verspreid over Nederland, al heeft slechts 4 procent van alle huishoudens er een op loopafstand. Dat moet beter, vindt ACM. Verder lezen

65% Europese webwinkels moest lenen

65% Europese webwinkels moest lenen

Twee op de drie webwinkels in Europa heeft in de afgelopen twee jaar extra financiering nodig gehad. En dan zijn de leningen die zijn afgesloten vanwege de coronacrisis nog niet eens meegenomen in de cijfers. Bijna een kwart van de bedrijven leende geld om lonen te kunnen betalen. Verder lezen

Veel klachten niet-thuis-melding DHL

Veel klachten niet-thuis-melding DHL

Het regent klachten van consumenten die een pakketje van DHL verwachten, maar uiteindelijk worden opgescheept met het bericht “Er was niemand thuis toen we je pakket wilden bezorgen”. DHL geeft nergens een verklaring voor dit fenomeen, dat vooral de laatste tijd veel lijkt plaats te vinden. Verder lezen

Shopify Reunite bomvol vernieuwingen

Shopify Reunite bomvol vernieuwingen

Shopify heeft tijdens Reunite, een online event voor klanten, tal van vernieuwingen aangekondigd. De aanbieder van webshopsoftware biedt nieuwe oplossingen voor klanten die internationaal verkopen. Ook komt het met nieuwe koppelingen, een betaalkaart, de mogelijkheid om klanten gespreid te laten betalen, en een fooi-feature op de checkoutpagina. Verder lezen