menu

CCV Shop claimt primeur met b2b-oplossing

CCV Shop

CCV Shop heeft enkele uitbreidingen gelanceerd voor haar software. De aanbieder biedt nu naar eigen zeggen een complete set aan b2b-functionaliteiten. Ze claimen hiermee zelfs de primeur in de SaaS-markt en mikken nu op grote b2b-spelers. “De Sligro? Waarom niet?” Verder lezen

Nederland kent 5 miljoen crossborder-shoppers

Cross-border ecommerce

Er waren vorig jaar in ons land zo’n 5 miljoen mensen die in het buitenland online bestellingen deden. Dat is een flinke stijging van 32 procent ten opzichte van het jaar ervoor, toen het nog om 3,8 miljoen cross-border shoppers ging. Samen gaven deze vijf miljoen Nederlanders 880 miljoen euro uit in het buitenland. Verder lezen

Luondo: is het einde nabij?

Luondo webwinkels

Luondo heeft al een tijd geen update uitgevoerd. En dat terwijl klanten er nadrukkelijk om vragen. Een link naar het forum is het admin-dashboard gehaald en ook op social media is Luondo niet meer aanwezig. Is het einde verhaal voor Luondo? Verder lezen

Online marktplaatsen drijven race to the bottom

Marktplaats wil laagste prijs

Online marktplaatsen stimuleren verkopers om producten tegen de laagste prijs aan te bieden. In het beste geval levert het de klant voordelige prijzen op. In het ergste geval maken platformen gezien en ongezien misbruik van hun machtspositie. Verder lezen

Albert Heijn is beste winkel van 2019

Shopping Awards

De Albert Heijn is uitgeroepen tot beste winkel van 2019. Dit gebeurde tijdens de uitreiking van de Shopping Awards. Beerwulf mag zich de beste startende webwinkel noemen en Otrium is het snelst groeiende ecommerce-bedrijf van Nederland. Ook werden de publiekprijzen voor de kleinere webwinkels uitgedeeld. Verder lezen

Beerwulf.com beste starter bij Shopping Awards

Beerwulf

Beerwulf werd vanmiddag de Beste Starter bij de Shopping Awards. De online bierwinkel opende in maart 2017 haar deuren maar had een jaar later al de ambitie om meer dan tien miljoen euro omzet te behalen. Het klinkt bizar ambitieus, maar met een aandeelhouder als Heineken mag je ook wat verwachten. Hoe goed doet Beerwulf het nu eigenlijk? Verder lezen

Shopify wil harder groeien in Nederland

Shopify

Shopify wil zeer sterk groeien in Nederland en enkele andere landen op het Europese continent. De afgelopen periode is er veelvuldig gezocht naar partners, nieuwe medewerkers en groeikansen voor Europa, inclusief ons land. Verder lezen

Webshop at School bereidt jongeren voor op nieuwe arbeidsmarkt

Webshop at School

Vrijdag werd Webshop at School gelanceerd; een lesprogramma van Jong Ondernemen en FutureNL. Met de gratis digitale lessen worden vmbo-leerlingen voorbereid op de veranderende arbeidsmarkt. Programmaontwikkelaar Annet Kloprogge: “Al in de eerste week bereiken we duizenden leerlingen, waardoor het niet anders dan een succes kan worden.” Verder lezen

Servicepunten gaan gebukt onder pakketjesgolf

Pakketje (bezorging of logistiek)

Met de groeiende populariteit van online winkelen hebben servicepunten een pakketjesgolf te verwerken in the last mile. Dat gebeurt met hoge eisen tegen minimale vergoeding, en zorgt voor onduidelijkheid en frustratie bij klanten. Secretaris Gert Koudijs van de branchevereniging voor postale en bancaire retailers (VVP): “Er moet iets veranderen.” Verder lezen

BigCommerce lanceert B2B-oplossing

BigCommerce (webwinkelsoftware)

BigCommerce heeft de uitrol van BigCommerce for B2B aangekondigd. Zoals de naam al deed vermoeden, is dit de b2b-versie van de bekende webwinkelsoftware. De oplossing richt zich op groothandels, fabrikanten en distributeurs die hun producten online willen verkopen. Verder lezen

Donque: ‘Al duizenden orders zonder te adverteren’

donque

Toen neven Thom en Bas van Hooijdonk eind 2017 Donque oprichtten, hadden ze nooit verwacht dat de gepersonaliseerde kledingstukken en accessoires nu al wereldwijd verkocht zouden worden. “Zonder te adverteren, verwerkten we al enkele honderden bestellingen per maand”, aldus Thom. Verder lezen

40-jarige Otto wordt ook marktplaats

Het voormalige postorderbedrijf Otto is in Nederland 40 jaar oud geworden. De webshop trakteert uiteraard haar klanten, maar maakt zich ook op voor haar tweede jeugd. Dit doet het door zich op te stellen als online marktplaats, waar leveranciers hun producten kunnen aanbieden. Verder lezen

Kieskeurig: ‘Nog voldoende ruimte om te groeien’

http://Kieskeurig.nl

In juni 2017 werd productvergelijker Kieskeurig overgenomen door Reshift. De overname vormde een belangrijke strategische zet in de propositie van dit mediabedrijf. Directeur Raimon Gort: “We deden het al niet slecht, maar door de inlijving van Kieskeurig zijn we uitgegroeid tot de grootste contentpartij van Nederland.” Verder lezen