menu

Tikkie Zakelijk: ‘Vijftig nieuwe shops per week’

Tikkie Zakelijk

Sinds eind vorig jaar kan betaalapp Tikkie ook worden ingezet door webwinkels. Medeoprichter Freek de Steenwinkel vertelt op de Webwinkel Vakdagen dat de eerste tweeduizend zakelijke klanten al zijn aangesloten. “We verwelkomen vijftig nieuwe shops per week.” Goed om te weten: Tikkie Zakelijk staat helemaal los van Tikkie Pay, dat vlak voor de presentatie negatief in het nieuws kwam. Verder lezen

Zalando Connected Retail komt naar Nederland

Zalando

Nederlandse retailers kunnen binnenkort Zalando-orders uit hun eigen voorraad laten bezorgen als onderdeel van het ‘Connected Retail’-programma. In de toekomst kunnen klanten hun pakketje ook zelf ophalen bij fysieke partners. Dat vertelt Kenneth Melchior, directeur Noord-Europa van Zalando, op de Webwinkel Vakdagen 2019. Verder lezen

Pay.nl: ‘Over drie jaar 20 procent van betalingsverkeer in handen’

Pay.nl

Hoewel veel betaalproviders het moeilijk hebben, wist Pay.nl vorig jaar haar betalingsvolume te verdubbelen, tot een omzet van 13,5 miljoen euro. En dit is niet het enige wat snel groeit; waar het team vijf jaar geleden nog bestond uit dertien medewerkers, zijn dit er inmiddels bijna vijftig. “We schreeuwen het misschien niet van de daken, maar we zijn lekker bezig”, zegt oprichter Olaf Kok. Verder lezen

Webwinkel Vakdagen 2019 vandaag van start

Webwinkel Vakdagen

De deuren van de Jaarbeurs in Utrecht gaan straks om 10 uur open voor bezoekers van de Webwinkel Vakdagen. Een groot deel van onze redactie zal vandaag en morgen ook aanwezig zijn op de beursvloer om rond te struinen en wat interessante partijen te spreken. Zien we jou daar? Verder lezen

Bezorgplatform Beedrop volgend jaar in Nederland

Beedrop

Het Belgische bezorgplatform Beedrop gaat met ingang van volgend jaar ook in ons land leveren. Beedrop is een Vlaams initiatief, waarbij kleine lokale handelaars zoals slagers en bakkers een online podium krijgen, terwijl Beedrop de door klanten bestelde producten kosteloos thuis aflevert. Verder lezen

Klant kan retour meegeven aan PostNL-bezorger

Retouren

Klanten die een pakketje ontvangen van een PostNL-bezorger aan de deur, kunnen aan diezelfde bezorger ook hun retouren meegeven. Door dit in te voeren, hoopt het postbedrijf het aantal ritjes naar de supermarkt of winkel te verminderen. Verder lezen

WebwinkelKeur biedt Google Seller Rating aan

Online review

WebwinkelKeur heeft iets nieuws voor haar leden: de Google Seller Rating. Deze gele sterretjes die bekend zijn van Google Ads en Google Shopping kunnen nu ook door webwinkels, aangesloten bij het keurmerk, gebruikt worden. Verder lezen

Retouren voorkomen door enorm label te gebruiken

Retouren

Zalando heeft iets gevonden om in ieder geval een deel van de golf aan retouren die het dagelijks krijgt te verminderen. In de hoop minder gedragen kleding terug te krijgen, hangt Zalando een enorm label aan kledingstukken. Is het etiket eraf gehaald? Dan wordt de retour niet geaccepteerd. Verder lezen

Driekwart Nederlanders kiest voor stenen winkel

Omnichannel

Ruim driekwart van de Nederlandse consumenten doet toch het liefst aankopen in een stenen winkel. Dit gevoel ontstaat vooral door een aangename sfeer in de winkel, die weer opgewekt kan worden door een juiste combinatie van muziek, geuren en videobeelden. Verder lezen

TheShopbuilders: ‘Dit jaar naar de 1200 webshops’

TheShopBuilders

Begin dit jaar faciliteerde TheShopbuilders zo’n 750 webshops via hun platform. Daarmee groeide het afgelopen jaar met zo’n 50 procent en dit jaar staat zelfs een grotere groei op de planning. Wij gingen in gesprek met mede-eigenaar Gerald Boers over de kansen van het bedrijf. Verder lezen

‘In 2025 wordt 25 procent same-day of instant bezorgd’

Same-day-delivery

Of same-day-delivery de standaard wordt, daar zijn de meningen over verdeeld. Maar als het aan UC Group en Kieskeurig.nl ligt, zouden webwinkeliers het in ieder geval moeten aanbieden. Met hun kennisevenement Same Day Delivery informeerden zij zo’n 150 bezoekers over de kansen, verwachtingen en valkuilen van de steeds korter wordende levertijden. Verder lezen

Internationale webwinkelsoftware aanwezig op Vakdagen

Webwinkel Vakdagen

Wie er over nadenkt om een webwinkel te beginnen óf wie overweegt over te stappen van software, doet er goed aan om dit jaar naar de Webwinkel Vakdagen te gaan. Het wemelt deze editie namelijk van de nationale én internationale webwinkelsoftware-aanbieders. Grootste verrassing? Shopify. Grootste afwezige? Mijnwebwinkel. Verder lezen

Snoop Dogg stapt in Klarna

Klarna

Snoop Dogg wordt aandeelhouder van Klarna. De rapper wordt minderheidsaandeelhouder in het Zweedse fintechbedrijf. Hij steekt niet alleen geld in het bedrijf, maar is nu ook het gezicht van de meest recente reclamecampagne, waarin hij als Smoooth Dogg door het leven gaat. Verder lezen

‘70% van marketing mist haar doel’

Misser

In de ecommerce moeten consumenten dankzij verschillende online marketing-activiteiten en zoekmachineoptimalisaties van merkfabrikanten tot aankoop overgaan. Maar in de praktijk lukt dit vaak niet. Het is zelfs zo dat 70 procent van deze digitale maatregelen haar doel mist. Verder lezen