De chatbot was ooit bedacht om klanten beter van dienst te zijn. Maar het lijkt erop dat deze geautomatiseerde klantenservice er meer is voor het bedrijf dan voor de klant. Driekwart van de consumenten vindt namelijk dat een chatbot slecht is voor de klantvriendelijkheid van de webshop. Verder lezen
Amazon Nederland heeft er dit jaar 19516 nieuwe verkopers bij gekregen. Dat komt neer op een gemiddelde van 247 per dag. Mocht deze trend zich op deze manier voortzetten, dan telt Amazon Nederland aan het eind van dit jaar meer dan 90 duizend nieuwe verkopers. Verder lezen
door Henoch.
Onderwerp(en): Amazon.
799 weergaves.
Via een prepaid-dienst kunnen ondernemers bij Bringle zelf de logistiek voor hun webwinkel regelen. Binnen drie jaar verwacht oprichter Mathijs Smit honderd klanten te bedienen. Mede door deze verwachte groei verhuisde het bedrijf onlangs naar een nieuw pand. Verder lezen
Amazon.nl heeft Amazon Warehouse geopend. Dit is een speciale afdeling op de site waar consumenten geretourneerde, geopende en gebruikte producten kunnen kopen. Al deze producten zijn een kwaliteitscontrole ondergaan en worden als ‘als nieuw’, ‘erg goed’, ‘goed’ of ‘acceptabel’ verkocht. Hoe minder goed de staat, hoe hoger de korting. Verder lezen
De stoelenspecialist HelloChair is nog geen jaar oud, maar het online assortiment bestaat nu al uit ruim tweeduizend stoelen. FonQ’s medeoprichters Jan-Noud Hutten en Joost Wels besloten samen een specialistische webshop in combinatie met een fysieke winkel te openen. Ecommerce News sprak Joost Wels over de startup. Verder lezen
Meer dan de helft van alle online productaankopen in ons land wordt gedaan via marktplaatsen en online platformen zoals Bol.com, Wehkamp, AliExpress of Blokker. De traditionele webwinkel blijkt daarmee steeds minder prominent aanwezig te zijn. Verder lezen
Nederlanders hebben vorig jaar in totaal 26,6 miljard euro uitgegeven in webwinkels. Dit is een stijging van 7 procent. De groei van ecommerce in ons land heeft natuurlijk alles te maken met de coronacrisis en de daaruit voortgevloeide maatregelen. Verder lezen
Run jij een Nederlandse webwinkel en zet je meer dan 10.000 euro per jaar om uit verkopen aan EU-klanten buiten Nederland? Dan gaat er voor jou vanaf 1 juli wat veranderen. Dan gaan namelijk de nieuwe EU-regels btw ecommerce in. Het is daarom belangrijk dat jij je daar nu al op voorbereidt. Verder lezen
Lightspeed heeft haar PSP-oplossing vernieuwd. Dit keer is er een samenwerking aangegaan met Stripe. De functionaliteit integreert volledig met Lightspeed eCommerce zodat klanten hun betalingen vanuit de webshopsoftware kunnen regelen. Verder lezen
De Nederlandse pakketstapelaar MyParcel is gestart met een pilot met DHL. Klanten kunnen DHL als verzendoptie selecteren maar het is nog onduidelijk of er een definitieve samenwerking tot stand zal komen. Verder lezen
Bol.com toont op zijn homepage niet langer de score die het haalt op Trustpilot (momenteel 3.2/5), maar de verkopersbeoordeling via Google (5 sterren). Volgens Bol.com is Trustpilot onbetrouwbaar, onder meer omdat mensen meerdere beoordelingen kunnen schrijven. Het frappante is dat Bol.com dit zélf ook heeft gedaan. Verder lezen
Vorig jaar werden via Sendcloud 103 procent meer pakketten bezorgd dan in het jaar ervoor. Deze flinke groei heeft natuurlijk alles te maken met de coronamaatregelen en de ecommerce-boost die daaruit vloeide. Maar ondanks de groei van bezorgde pakketten, werd alsnog 83 procent de volgende dag geleverd. Verder lezen
De nieuwe webshop van 123impregneer.nl bestaat pas sinds 2018, maar in het afgelopen jaar wist Marthijn Kersten de omzet van zijn bedrijf exponentieel te laten groeien. Ecommerce News sprak hem over hoe hem dit is gelukt. Verder lezen
Vorig jaar ontving de Consumentenbond ruim 13 duizend klachten over pakketbezorgers. Maar liefst 21 procent van de klachten ging over onterechte ‘niet thuis’-meldingen. En dat is extra opmerkelijk, omdat veel mensen vorig jaar juist thuis waren overdag. Verder lezen
House of Formulas is nog geen vier maanden live, maar heeft al ruim zeshonderd zelfontwikkelde herenparfums verkocht en slechts twee producten retour gekregen. Het geheim? Een algoritme dat op basis van quiz-antwoorden aangeeft welke geuren bij jou passen. Verder lezen