Ecommerce News
menu
lightspeed ecommerce

Amazon Nederland: 247 nieuwe verkopers per dag

Amazon Nederland: 247 nieuwe verkopers per dag

Amazon Nederland heeft er dit jaar 19516 nieuwe verkopers bij gekregen. Dat komt neer op een gemiddelde van 247 per dag. Mocht deze trend zich op deze manier voortzetten, dan telt Amazon Nederland aan het eind van dit jaar meer dan 90 duizend nieuwe verkopers. Verder lezen

Amazon.nl Warehouse gelanceerd

Amazon.nl Warehouse gelanceerd

Amazon.nl heeft Amazon Warehouse geopend. Dit is een speciale afdeling op de site waar consumenten geretourneerde, geopende en gebruikte producten kunnen kopen. Al deze producten zijn een kwaliteitscontrole ondergaan en worden als ‘als nieuw’, ‘erg goed’, ‘goed’ of ‘acceptabel’ verkocht. Hoe minder goed de staat, hoe hoger de korting. Verder lezen

Nieuwe EU-regels btw ecommerce vanaf 1 juli

Nieuwe EU-regels btw ecommerce vanaf 1 juli

Run jij een Nederlandse webwinkel en zet je meer dan 10.000 euro per jaar om uit verkopen aan EU-klanten buiten Nederland? Dan gaat er voor jou vanaf 1 juli wat veranderen. Dan gaan namelijk de nieuwe EU-regels btw ecommerce in. Het is daarom belangrijk dat jij je daar nu al op voorbereidt. Verder lezen

MyParcel start pilot met DHL

MyParcel start pilot met DHL

De Nederlandse pakketstapelaar MyParcel is gestart met een pilot met DHL. Klanten kunnen DHL als verzendoptie selecteren maar het is nog onduidelijk of er een definitieve samenwerking tot stand zal komen. Verder lezen

Bol.com speelt vermoorde onschuld

Bol.com speelt vermoorde onschuld

Bol.com toont op zijn homepage niet langer de score die het haalt op Trustpilot (momenteel 3.2/5), maar de verkopersbeoordeling via Google (5 sterren). Volgens Bol.com is Trustpilot onbetrouwbaar, onder meer omdat mensen meerdere beoordelingen kunnen schrijven. Het frappante is dat Bol.com dit zélf ook heeft gedaan. Verder lezen

Sendcloud: 103% meer pakketten

Sendcloud: 103% meer pakketten

Vorig jaar werden via Sendcloud 103 procent meer pakketten bezorgd dan in het jaar ervoor. Deze flinke groei heeft natuurlijk alles te maken met de coronamaatregelen en de ecommerce-boost die daaruit vloeide. Maar ondanks de groei van bezorgde pakketten, werd alsnog 83 procent de volgende dag geleverd. Verder lezen