menu
Lightspeed POS

Hoe pakketjes niet te bezorgen!

Pakketje (bezorging of logistiek)

Als webwinkelier sta je wellicht niet stil bij het traject dat een pakketje van jou aflegt op weg naar de klant. Maar kan jouw pakketje bijvoorbeeld een vrije val van een meter overleven? En houd je er rekening mee dat een bezorger kan proberen deze door een brievenbus te duwen? Verder lezen

Fashionmerk Chiquelle verhuist naar Nederland

Chiquelle

Chiquelle, een modemerk uit Zweden, gaat haar magazijnen en logistieke operatie verplaatsen van Zweden naar Nederland. De verhuizing maakt deel uit van het versnellen van wereldwijde uitbreiding, waarbij er extra focus ligt op winstgevendheid en duurzaamheid. Verder lezen

Oud is Nieuw: ‘Marktplaats aanjager van succes’

Oud is Nieuw

Heleen Prins, mede-eigenaar van Oud is Nieuw, verkocht jaren geleden wat opgeknapte stoelen via Marktplaats. Al snel liep deze hobby zo uit de hand dat zij én haar man Elco hun baan opzegden. Op de Webwinkel Vakdagen vertelt de oprichtster over hoe je succesvol wordt op Marktplaats. Ecommerce News ging met Heleen in gesprek over de achtergrond van het bedrijf. Verder lezen

Red je Pakketje opent drop-offpoints

Red Je Pakketje

Red je Pakketje heeft haar eerste twintig drop-offpoints geopend. Hiermee kunnen ook kleinere webwinkels same-day-delivery and next-day-evening aanbieden. De bedoeling is dat volgend jaar tien keer zoveel van zulke punten over Nederland verspreid zijn. Verder lezen

Sana Commerce opent kantoor in Dubai

Sana Commerce

De plannen die Michiel Schipperus, directeur van Sana Commerce, begin dit jaar presenteerde aan zijn medewerkers waren ambitieus. Voor 2020 doet hij daar graag nog een schepje bovenop. “In ons doel om het klantenbestand in tien jaar te vervijftienvoudigen, gaan we steeds meer voor lokaal leiderschap”, aldus de CEO, die in februari een kantoor in Dubai opent. Verder lezen

‘Helft Amazon-reviews zijn nep’

Reviews

De helft van de reviews op Amazon is momenteel gebaseerd op nep-aanmeldingen. Dat is wat een reviewer die werkt voor een zogenaamd reputatiebureau claimt in een artikel geschreven door het Duitse blad Computer Bild. Verder lezen

Google laat track&trace zien

Google

Google heeft een nieuwe trackingfeature in haar zoekresultaten geïntroduceerd. Hiermee geeft het pakketverzenders de mogelijkheid om klanten de status van hun verzending direct in Google te laten zien. Verder lezen

Bol.com verkoopt met Swapfiets nu ook dienst online

Bol.com

Bol.com biedt sinds kort de Swapfiets aan. Bij dit concept wordt een fiets gehuurd voor een vast bedrag per maand. Met de verkoop van de Swapfiets op Bol.com lijkt de weg geopend voor andere aanbieders om ook producten als diensten te verkopen via Bol.com. Verder lezen

‘Omzet webshops groeit 12% in 2020’

Ecommerce in Nederland

De stijging van de omzet van webwinkels in Nederland wordt volgend jaar weer wat minder, maar bedraagt volgend jaar nog steeds zo’n 12 procent. Het is voor het achtste jaar op rij dat de groei dubbele cijfers laat zien. Verder lezen

Omoda introduceert herbruikbare ecobox

Omoda

Schoenenwinkel Omoda heeft vandaag officieel de ecobox gelanceerd, een duurzamere verzendoptie dan kartonnen dozen of plastic tassen. De kunststof verzenddoos is opvouwbaar en kan meer dan 50 keer hergebruikt worden. Verder lezen

Nederland weer beste ecommerce-land

Nederland staat weer op plek één in een jaarlijkse lijst van de Verenigde Naties, waarin landen worden gerangschikt op hun bereidheid om ecommerce te ondersteunen. Vorig jaar stootten we Luxemburg van de troon, dit keer houden we die plek gewoon vast. Verder lezen

Bol.com vaak goedkoper dan Amazon

Korting in webwinkel

Met de komst van Amazon naar Nederland wordt er gevreesd voor de positie van Nederlandse webwinkels. Eén van de argumenten is dat Amazon veel goedkoper producten kan aanbieden. In de praktijk blijkt dit echter zelden het geval. Bol.com is vaak goedkoper dan Amazon. Verder lezen

Helft online shoppers heeft klachten

De helft van de Nederlanders die online shoppen heeft klachten. Grootste ergernis is een te late levering, hier wordt door één op de drie over geklaagd. Ook technische problemen of de levering van verkeerde of beschadigde producten worden vaak genoemd. Verder lezen

Prepshop heeft nieuwe eigenaar

Prepshop.nl

Prepshop is de eerste en bekendste prep-webwinkel van ons land. Nadat Jeroen Klaassen, de oprichter van de shop, toe was aan een nieuwe uitdaging is deze overgenomen door Luuk van der Eems, die hier vanwege de potentiële groei een buitenkans in ziet. Verder lezen