menu
lightspeed ecommerce

‘AliExpress houdt zich niet aan de wet’

AliExpress, de B2C-marktplaats van Alibaba

AliExpress mag dan razend populair zijn bij consumenten in Europa, de marktplaats van Alibaba houdt zich niet aan onze regels. Dat zegt de Consumentenbond, die vindt dat de Autoriteit Consument & Markt ernaar moet kijken en actie moet ondernemen. Verder lezen

Picnic werkt aan ecommerce-cao

Online supermarkt Picnic

Picnic kreeg kritiek omdat het werknemers geen supermarkt-cao aanbiedt. Maar Picnic is ook geen supermarkt, zo zegt de online-only supermarkt zelf. Desondanks werkt Picnic aan een nieuwe cao, die volgens hen beter aansluit bij de werkzaamheden en de moderne tijd. Verder lezen

Ariane Inden Cosmetics: ‘In 2020 online verkoop in China’

Ariane Inden

Ariane Inden begon haar natuurvriendelijke cosmeticalijn begin jaren ’90, toen niemand nog een webshop had. Ruim 25 jaar later wil het bedrijf de Chinese online markt betreden: “In Azië is er veel vraag naar luxe cosmetica uit Europa.” Verder lezen

Topbloemen.nl wordt omnichannel-retailer

Winkel Topbloemen.nl

Topbloemen.nl was tot gisteren enkel bekend als pure player, maar de ecommerce-speler gaat nu door het leven als omnichannel-retailer. De webwinkel heeft gisteren namelijk haar eerste stenen winkel geopend. Verder lezen

Consument accepteert extra bezorgkosten

Pakketje (bezorging of logistiek)

Als de bezorging van pakketjes gepaard gaat met meer flexibele levertijden, dan zijn consumenten best bereid om hiervoor extra te betalen. De tijd van gratis bezorging lijkt sowieso voorbij, dus waarom geen extra service in ruil voor bezorgkosten? Verder lezen

ViaTim wil retourverplichting webshops oplossen

ViaTim

Al sinds 2012 worden webwinkels verplicht om bij de aanschaf van nieuwe elektronica klanten de mogelijkheid te bieden het oude apparaat te retourneren. Zeven jaar later lijken verschillende webshops hier niet aan te voldoen, aldus ViaTim. Het buurtpuntennetwerk wil nu recyclebare apparaten voor webshops gaan aannemen. Verder lezen

Tasjeintas: ‘Niet verwacht dat ik zou verkopen via Bol.com’

Tasjeintas

Op de gok liet Carola van Rumt tien jaar geleden vijftig fairtrade-tasorganizers maken. Deels vanuit idealisme, maar het pakte zo goed uit dat ze er een bedrijfsmodel in zag. Inmiddels verkoopt ze diverse andere productgroepen, waardoor de bedrijfsnaam niet meer de lading dekt, maar ze wel haar baan kon opzeggen. Wij gingen in gesprek over de stappen die ze moest nemen. Verder lezen

AliExpress voegt achteraf betalen Klarna toe

Klarna

Klanten van AliExpress in Nederland en nog drie Europese landen kunnen vanaf vandaag zelf beslissen wanneer en hoe zij betalen. Dit kan doordat Adyen, de betaalprovider van AliExpress, sinds vandaag de ‘Betaal later’-oplossing van Klarna ondersteunt. Verder lezen

Trends in webdesign voor 2019

Online wordt het met de dag moeilijker om mensen naar je site toe te trekken. Headless ecommerce maakt een einde aan knip-en-plak webshops en brengt design weer naar de voorgrond. Dit geeft een ongekende creatieve vrijheid om je te onderscheiden van de rest. Verder lezen

PosterJunkie: ‘Ook het buitenland lonkt’

PosterJunkie

Aanvankelijk zag Wouter Rikken zijn posterwebshop als een leuke bijverdienste. Maar toen PosterJunkie na een aantal maanden explosief begon te groeien, besloot hij er volledig voor te gaan. “Het afgelopen jaar verkocht ik vijftien keer meer dan het jaar ervoor.” Verder lezen

Klarna verwerkt miljoen transacties per dag

Klarna

Het gaat goed met Klarna. Het van origine Zweedse betaalbedrijf heeft in haar meest recente jaarverslag onthuld dat het nu 1 miljoen transacties per dag verwerkt en dat het verkoopvolume wereldwijd met 36 procent is gestegen tot zo’n 26 miljard euro. Verder lezen

Anna+Nina gaat over de grens

Anna+Nina

Vrij snel na de oprichting in 2012 transformeerde Anna+Nina van agentschap naar retailer. Nu het label met drie winkels en een goedlopende webshop in Nederland op de kaart staat, wil het nog dit jaar een verkooppunt in Antwerpen openen. En hier zal het niet bij blijven. “We willen wereldwijd nog minstens vijf eigen winkels lanceren”, aldus medeoprichter Nina Poot. Verder lezen

Bijzondere dieren online kopen, kan het nog?

Dieren online kopen

Een aantal jaar geleden ging de redactie van Ecommerce News op zoek naar webshops die exotische en andere bijzondere dieren verkopen. Toen bleek het verrassend makkelijk te zijn om berglama’s via Marktplaats te kopen of opgezette én levende krabben online te bestellen. Hoe zit dat nu? Verder lezen

Me&Mats: ‘Veroveren buitenland eenvoudiger dan eigen markt’

Me&Mats

Een heftige gebeurtenis vormt regelmatig het startsein voor een webwinkel in een nichemarkt. Dit was ook het geval bij Astrid van der Hoeven, die na de dood van haar zoontje Me&Mats oprichtte. Wat in 2014 begon als een kleinschalig concept werd al snel een internationaal label. “Mijn doel? Werelddominantie.” Verder lezen

Consument vindt product kunnen zien steeds belangrijker

Webwinkel

Wanneer consumenten in Nederland ervoor kiezen om een product niet online maar offline te kopen, dan is dat vooral omdat ze de spullen liever eerst in het echt willen zien. Zorg over de beveiliging van persoonsgegevens was vier jaar geleden de belangrijkste reden. Verder lezen