PostNL test Invullen met PostNL

PostNL test Invullen met PostNL

In juli is PostNL een proef gestart met een nieuwe dienst bij een aantal webwinkels. De nieuwe tool ‘Invullen met PostNL’ helpt met het invullen van naam- en adresgegevens in de checkout. Het moet de conversie van webwinkels vergroten.

Verder lezen

Droppery biedt nu eigen productteksten

Droppery biedt nu eigen productteksten

Het dropshipping-platform Droppery heeft onlangs een AI-tool gelanceerd, waarmee retailers unieke productbeschrijvingen kunnen genereren, gebaseerd op informatie van de leverancier. Webwinkels die dezelfde leverancier gebruiken, krijgen dus volledig herschreven eigen content.

Verder lezen

Verkooppartners klagen over Bol.com

Verkooppartners klagen over Bol.com

Meerdere Belgische verkooppartners van Bol.com hebben geklaagd over dwangcontracten en machtsmisbruik door het platform. Bol.com zou vragen om gegevens van leveranciers en een steeds groter deel van de inkomsten willen. Een Belgische politicus geeft aan dat hij hoopt op een hoorzitting.

Verder lezen

Wibra wil experimenteren met marktplaatsen

Wibra wil experimenteren met marktplaatsen

Begin 2020 stampte Wibra binnen twee weken een webshop uit de grond, die bij consumenten in de smaak viel, maar in de sector de nodige kritiek kreeg. Inmiddels heeft de retailer een nieuw platform en is het online kanaal volgens het concern bijna winstgevend. De volgende stap? “Een nieuwe markt aanboren en de eerste stappen zetten op marktplaatsen”, zegt ecommerce manager Roy Verwig.

Verder lezen