Sendcloud neemt AI startup Tracey over
Vandaag kondigt Sendcloud de overname van dataplatform Tracey aan. Dankzij de overname kan Sendcloud nieuwe datatools aanbieden, zoals AI-aangestuurde bezorgvoorspellingen en near-real-time pakketmonitoring. De pakketstapelaar wil zo de beste klantervaring bieden.
Volgens onderzoek van Sendcloud zelf ontvangt 9 procent van de consumenten hun pakket niet op de geplande datum. En 20 procent moet de bezorgtijd of -locatie wijzigen na de eerste track&trace-melding.
Bovendien krijgen retailers vaak vragen over de bezorgstatus van hun pakket: 36 procent van de contactmomenten met de klantenservice bestaat uit ‘waar blijft mijn pakketje?’-vragen. En meer dan 60 procent ziet af van een aankoop na één slechte ervaring met de klantenservice.
Meer dan 60% van de consumenten ziet af van een aankoop na een slechte ervaring met de klantenservice.
De AI-aangestuurde voorspellingen van Tracey zijn uitgebreider dan track&trace-standaarden, waardoor retailers de consumenten proactief kunnen informeren over de bezorgstatus. Zo kunnen vertragingen en bezorgproblemen omgezet worden in een positieve klantervaring.
Uitbreiding portfolio Sendcloud
Dankzij de overname breidt Sendcloud haar portolio uit met datatools, zoals near-real-time pakketmonitoring, inzicht in vervoerdersperformance en bezorgvoorspellingen. “Wij geloven dat optimale bezorgervaringen de sleutel zijn tot succes voor ecommercebedrijven,” zegt Rob van den Heuvel, CEO en Co-founder van Sendcloud.
‘We verwelkomen Tracey zodat we online retailers kunnen voorzien van de beste oplossing voor pakketmonitoring.’
“Het wordt echter steeds complexer zodra je met meerdere vervoerders verzendt, flexibele bezorgopties aanbiedt of je bedrijf internationaal wilt uitbreiden. Daarom verwelkomen we Tracey met open armen, zodat we online retailers kunnen voorzien van de beste oplossing voor pakketmonitoring en benchmarking op de markt.”
Data blijft onbenut
“De meeste pakketverzenders zijn volledig gefocust op het verwerken van hun orders, waardoor de waardevolle verzenddata onbenut blijft. Onze verzendintelligentie helpt om die data toe te passen voor bruikbare inzichten en zo de beste bezorgervaringen te bieden”, vertelt Huib Adriaans, oprichter van Tracey.
‘Onze verzendintelligentie help om data toe te passen voor bruikbare inzichten.’
“Dankzij de enorme verzendvolumes die Sendcloud verwerkt, kunnen we de product roadmap versnellen, nauwkeurigere benchmarking bieden en onze voorspellende bezorgmodellen verbeteren. We zijn enorm enthousiast om deel uit te maken van het Sendcloud team.”
Overname
De integratie van de twee bedrijven gaat nu van start. Naar eigen zeggen zal de overname geen lopende projecten of verplichtingen verstoren. Klanten kunnen Tracey gebruiken als zelfstandig product of in combinatie met het aanbod van Sendcloud.
Reacties