53% retailers wil crossborder groeien

53% retailers wil crossborder groeien

Een kleine meerderheid van de Nederlandse retailers (53 procent) wil dit jaar internationaal groeien. Ook wil 30 procent van de retailers de webwinkel uitbreiden. In 2022 was dit aantal een stuk lager, namelijk 14 procent.

Het opzetten van een webshop in het buitenland is populairder dan een fysieke winkel lanceren in het buitenland (23 procent). Toch is deze vorm van uitbreiden ook gegroeid in populariteit. In 2022 wilde 13 procent van de retailers dit nog.

Wereldwijd wil 68% van de retailers internationaal uitbreiden.

Dit blijkt uit het jaarlijkse Retail Report van Adyen. De payment service provider onderzocht meer dan 12.000 bedrijven en 36.000 consumenten over de hele wereld. Wereldwijd wil 68 procent van de retailers dit jaar internationaal uitbreiden.

Lokale betaalmethode belangrijk

Nederlandse retailers zijn vooral geïnteresseerd in een uitbreiding naar Duitsland, België of Frankrijk. Uit het onderzoek blijkt dat 21 procent van de consumenten in deze landen alleen internationaal wil winkelen als ze kunnen betalen met hun lokale betaalmethode. Tot nu toe accepteert maar liefst 72 procent van de retailers niet alle belangrijke lokale betaalmethoden. Daarnaast wil 16 procent van de consumenten dat prijzen omgezet worden naar de lokale munteenheid.

16% van de consumenten wil dat prijzen omgezet worden naar de lokale munteenheid.

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten