Ecommerce News

TRL Fulfilment breidt uit met nieuw pand

TRL Fulfilment breidt uit met nieuw pand

TRL Fulfilment bereidt zich voor op een aanzienlijke uitbreiding. De groei is een gevolg van een toenemende vraag van bestaande klanten. Vanuit het nieuwe pand, dat in januari 2024 wordt opgeleverd, streven de jonge ondernemers ernaar om klanten nog beter van dienst te zijn.

Anderhalf jaar geleden begonnen de 21-jarige oprichters van TRL Fulfilment met z’n tweeën in een magazijn van 350 vierkante meter. Met een personeelsbestand van inmiddels 40 mensen groeit het bedrijf nu naar een totaal van 5000 vierkante meter, dankzij een op maat gemaakt pand.

Groeispurt

Een combinatie van jeugdige energie en een klantgerichte aanpak heeft geleid tot deze groei. De groei werd niet gedreven door ambitie, maar door de behoefte om problemen op te lossen. “Het was eigenlijk geen vooraf gestelde doelstelling, we kwamen gewoon steeds obstakels tegen”, aldus Rik Schippers, een van de eigenaren. “We hoeven niet per se de grootste te worden. We willen voor een selecte groep klanten de best mogelijke partner zijn.”

‘De best mogelijke partner voor een selecte groep klanten’

Duidelijkheid en transparantie

Beide heren komen uit de fulfilment-industrie en hebben gezien waar het mis kan gaan. Daarom zijn er drie belangrijke pijlers in hun dienstverlening: all-in tarieven, persoonlijke aandacht en een slimme aanpak voor internationale zendingen. “Dit trekt klanten aan die ontevreden zijn met hun huidige dienstverleners. Wij bieden hen duidelijkheid. Verwacht geen lange, ingewikkelde e-mails van ons, maar gewoon een snel telefoontje. We zijn transparant in alles wat we doen.”

Gelijkwaardige kosten internationaal zenden

Naar eigen zeggen is een uitbreiding naar internationale markten bij TRL Fulfilment vrijwel gelijkwaardig qua kosten voor retailers. Door hoge volumes te bundelen en rechtstreeks naar het betreffende land te verzenden, besparen ze zowel tijd als kosten. De prijs voor binnen- en buitenlandse zendingen is hierdoor nagenoeg gelijk. “We zijn er trots op dat we onze klanten kunnen helpen om hun bereik uit te breiden zonder extra kosten.”

De ideale klant: klein en licht

“In onze branche is het gebruikelijk om je te richten op kleine, lichte producten met weinig variaties. Dit bespaart ruimte en maakt het verzendproces efficiënter.” TRL Fulfilment streeft ernaar om zoveel mogelijk orders te verwerken, en kleine, lichte producten maken dat mogelijk.

‘We lopen zo min mogelijk in de weg’

TRL Fulfilment is een bedrijf dat zich betrokken voelt bij wat er gebeurt. “We gaan voor elke klant, klein of groot, door het vuur.” Toewijding en het nakomen van afspraken zijn vanzelfsprekend. Verder probeert TRL Fulfilment zo min mogelijk op de voorgrond te treden: “We willen zo min mogelijk in de weg lopen. Het belangrijkste is dat het product gewoon bij de consument terechtkomt. Punt.”

Groeien met klanten

De toekomstplannen van TRL Fulfilment zijn eenvoudig: blijven groeien en meebewegen met klanten. De focus ligt op het leveren van uitstekende service aan klanten en het bieden van een leuke werkplek voor jonge mensen uit de regio.

Deel dit artikel
Onze redactie

Geschreven door

Onze redactie

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten