Europese crossborder ecommerce €143 miljard waard

Europese crossborder ecommerce €143 miljard waard

De crossborder ecommercemarkt in Europa was vorig jaar 143 miljard euro waard. En 59 procent daarvan werd gegenereerd via online marktplaatsen. Amazon is zelfs goed voor 22 procent van de online crossborder markt. inbreng van Europese marktplaatsen neemt wel toe, zij vertegenwoordigen nu 11 procent. Ook tweedehands speelt een steeds grotere rol.

Verder lezen

ACM wil claims duurzaamheid aanpakken

ACM wil claims duurzaamheid aanpakken

De Autoriteit Consument & Markt is klaar met de misleidende claims over duurzaamheid. Dit fenomeen, ook wel greenwashing genoemd, komt ook in de ecommerce voor. De ACM heeft nu een conceptplan opgesteld met daarin vijf regels waar webwinkeliers en andere ondernemers zich aan moeten houden.

Verder lezen

Greetz beste webwinkel van 2020

Greetz beste webwinkel van 2020

Greetz is uitgeroepen tot beste webwinkel van 2020. Dit gebeurde tijdens de uitreiking van de jaarlijkse Shopping Awards. De kaartenwebwinkel won ook een prijs in de categorie 'speelgoed en cadeaus'.

Verder lezen

Naduvi wint Beste Starter Award

Naduvi wint Beste Starter Award

Naduvi, een outletwebshop met spullen voor in het huis, heeft gisteravond de Beste Starter Award gewonnen. Dit gebeurde tijdens de uitreiking van de Shopping Awards Vakprijzen. Zes vakjury's kozen in zes verschillende categorieën de winnaars uit.

Verder lezen

Klarna haalt €547 miljoen op

Klarna haalt €547 miljoen op

Klarna heeft een bedrag opgehaald van 650 miljoen dollar, omgerekend 547 miljoen euro. Met deze transactie wordt het Zweedse bedrijf nu gewaardeerd op zo'n 8,9 miljard euro. Het is hiermee in één klap de grootste fintech-unicorn van Europa.

Verder lezen

ACM: wees duidelijk over externe verkopers

ACM: wees duidelijk over externe verkopers

De Autoriteit Consument & Markt wil dat online marktplaatsen en platforms duidelijk informeren wie precies de verkoper is. De eerste partij die beterschap belooft is Bol.com. De ACM gaat ook andere online verkoopplatforms controleren en hierop aanspreken.

Verder lezen

Bol.com wil hét fashionplatform worden, maar lukt dat?

Bol.com wil hét fashionplatform worden, maar lukt dat?

Begin dit jaar heeft Bol.com haar platform opengesteld voor kledingverkopers. Nu de najaarscollectie er is, zet de webwinkel vol in op haar fashion-afdeling. Met een gelikte commercial zet het zichzelf neer als hét fashionplatform. "De winkel van classy tot casual". Maar wordt het ooit een volwaardige fashion-retailer? En wat is daar voor nodig?

Verder lezen