Le Rêve: ‘Ik wil altijd blijven ontwerpen’

Le Rêve: ‘Ik wil altijd blijven ontwerpen’

Tijdens de New Webshop Awards was Le Rêve Amsterdam niet alleen de beste speler in de categorie 'accessoires', het bedrijf werd ook bekroond tot overall-winnaar. Ecommerce News ging met eigenaresse Geneviève Schelkens in gesprek over de snelle groei, de samenwerking met retailers en het opzetten van haar eigen productielijn tijdens de coronacrisis.

Verder lezen

Amazon.nl heeft 5000 Nederlandse verkopers

Amazon.nl heeft 5000 Nederlandse verkopers

Er zijn meer dan vijfduizend Nederlandse midden- en kleinbedrijven actief als verkoper op Amazon.nl. En de helft van hen is al actief sinds de opening van de Nederlandse versie van Amazon. Het nieuwe platform Launchpad gaat helpen innovatieve verkopers extra onder de aandacht brengen.

Verder lezen

Sendcloud breidt uit naar UK

Sendcloud breidt uit naar UK

Sendcloud is vanaf vandaag ook beschikbaar in het Verenigd Koninkrijk. De Britse expansie is volgens het verzendplatform een logische vervolgstap in haar missie om internationaal uit te breiden. Eerder toog de pakketstapelaar ook al naar Duitsland en Frankrijk.

Verder lezen

New Webshop Awards uitgereikt

New Webshop Awards uitgereikt

De winnaars van de New Webshop Awards zijn bekendgemaakt. Naast 19 categoriewinnaars werd sieradenwebshop Le Rêve de Geneviève Amsterdam, die ook werd verkozen tot beste webwinkel in de categorie 'Accessoires', uitgeroepen tot overall-winnaar.

Verder lezen

Europese crossborder ecommerce €143 miljard waard

Europese crossborder ecommerce €143 miljard waard

De crossborder ecommercemarkt in Europa was vorig jaar 143 miljard euro waard. En 59 procent daarvan werd gegenereerd via online marktplaatsen. Amazon is zelfs goed voor 22 procent van de online crossborder markt. inbreng van Europese marktplaatsen neemt wel toe, zij vertegenwoordigen nu 11 procent. Ook tweedehands speelt een steeds grotere rol.

Verder lezen

ACM wil claims duurzaamheid aanpakken

ACM wil claims duurzaamheid aanpakken

De Autoriteit Consument & Markt is klaar met de misleidende claims over duurzaamheid. Dit fenomeen, ook wel greenwashing genoemd, komt ook in de ecommerce voor. De ACM heeft nu een conceptplan opgesteld met daarin vijf regels waar webwinkeliers en andere ondernemers zich aan moeten houden.

Verder lezen