menu
lightspeed ecommerce

Linje: ‘Klantbeoordelingen zijn avonduren waard’

Linje: ‘Klantbeoordelingen zijn avonduren waard’

Bijna 2 jaar geleden richtte Inge Muijshondt Linje op. Sindsdien heeft ze haar bedrijf flink op de kaart gezet. Onlangs haalde ze haar 350e maatwerkbestelling binnen en met 185 klantbeoordelingen heeft ze een gemiddelde van 9,9 behaald. Ecommerce News sprak Inge over deze mijlpalen.

De webshop van Linje.nl is gevuld met handgeïllustreerde wandborden. De illustraties zijn minimalistisch en geïnspireerd door Scandinavisch design. Bezoekers kunnen kiezen uit bordensets of losse borden met bijvoorbeeld een zeedier- of botanisch thema.

Het grootste deel van de bestellingen zijn maatwerkaanvragen, bijvoorbeeld kraamcadeaus of huisportretten. “Voor die bestellingen mag ik steeds iets nieuws tekenen, wat erg leuk en afwisselend is”, vertelt Inge.

‘Het kriebelde om iets voor mezelf te beginnen’

In haar werk als contentmarketeer voor Mijnwebwinkel zag Inge vaak leuke webshops voorbijkomen. “Het kriebelde om ook iets voor mezelf te beginnen. Ik zag het succes van andere webshops en wilde zien hoe het mijn eigen bedrijf af zou gaan”.

Ik zag het succes van andere webshops en wilde zien hoe het mijn eigen bedrijf af zou gaan.

Het moest een webshop worden waar Inge haar creativiteit in kwijt kon. “Ik heb een cursus fotografie gedaan en een workshop handlettering gevolgd, maar dat was het allemaal net niet. Totdat ik voor een housewarming zelf een bordje illustreerde en besefte dat ik daar iets mee wilde doen.”

Zoeken naar efficiënte manier van werken

Na een inventarisatie in besloten Facebook-groepen waarbij ze het animo voor haar product wilde peilen, had Inge haar eerste bestellingen al binnen voordat de webwinkel was geopend! Sindsdien is het aantal bestellingen alleen maar gegroeid. “Tijd is de grootste uitdaging. Het was zoeken naar de meest efficiënte manier van werken, maar inmiddels heb ik die gevonden.”

Naast de tijd die in het illustreren van de wandbordjes zit, is Inge veel tijd kwijt aan klantcontact en aan het inpakken van de bestellingen. “Op dit moment heeft mijn vader het inpakken volledig overgenomen, wat mij voor een groot deel ontlast. Ik leg het zo klaar, dat hij precies weet waar alles in moet.”

Bewuste keuze

Het verwerken en afronden van bestellingen lukt inmiddels dus op een efficiënte manier, maar daar gaat op dit moment nog steeds alle beschikbare tijd van Inge in zitten. “Door de grote hoeveelheid aanvragen heb ik geen tijd voor extra dingen. Eigenlijk mag de webshop weer eens vernieuwd worden en zou ik onderzoek willen doen naar nieuwe producten. Maar daar gaat natuurlijk veel tijd in zitten en die heb ik momenteel niet.”

Het is echter wel een bewuste keuze om Linje parttime te runnen. “Linje is een mooie aanvulling op mijn baan bij Mijnwebwinkel. Bij Mijnwebwinkel kan ik de diepte in wat betreft online marketing, maar ik vind het erg leuk om daarnaast mijn liefde voor tekenen kwijt te kunnen in Linje.”

Linje is een mooie aanvulling op mijn baan bij Mijnwebwinkel.

Dat ze alsnog een 9,9 gemiddeld aan klantbeoordelingen en 350 maatwerkbestellingen heeft behaald, zijn heuse mijlpalen. “Dat is iets om trots op te zijn, dat maakt de avonduren en weekenden die er soms in gaan zitten helemaal goed.”

Inzetten op service

Voor Inge was inzetten op een goede service – naast een uniek product – de voornaamste manier om op dit punt te komen. “Als je maatwerk aanbiedt is persoonlijk contact belangrijk. Snel reageren op mails en een handgeschreven kaartje bij iedere bestelling zorgen onder andere voor een positieve klantervaring“.

Instagram is mijn hoofdkanaal.

De kennis die Inge al over het systeem van Mijnwebwinkel had, hielp ook om haar webshop snel succesvol te laten zijn. “Ik schrijf veel over SEO, die kennis kon ik meteen toepassen op mijn eigen webshop. Aan de andere kant kan ik ook kennis teruggeven aan Mijnwebwinkel over de gebruikerservaring van het platform. ”

Door gebruik te maken van sociale media groeide het klantenbestand van Linje snel. “Instagram is mijn hoofdkanaal. Klanten delen daar een foto van hun (maatwerk)bestelling, waardoor anderen het ook willen. Af en toe doe ik op mijn account winacties onder mijn volgers of een actie met andere webshops en accounts. Zo stond er 1 oktober weer een toffe actie op de planning vanwege het 2-jarig bestaan.”

Tags

Reacties

Pleuni

Pleuni

Nieuwste én jongste redacteur.

Bekijk alle berichten van Pleuni