KNVB door de knieën: EasyToys toch shirtsponsor
Webwinkel EasyToys wordt tóch de shirtsponsor van voetbalclub FC Emmen. De club en de sponsor hebben zich flexibel opgesteld, waarna de KNVB alsnog door de knieën ging. EasyToys-directeur Eric Idema spreekt van een erg bevredigende uitkomst.
FC Emmen wilde maar wat graag doorstoten in de Eredivisie met een nieuwe shirtsponsor en stond dan ook te trillen van genot toen EasyToys de club uit Drenthe wilde sponsoren.
Emmen trilde van genot met EasyToys als sponsor.
KNVB stak er een stokje voor
De KNVB stak daar echter een stokje voor. Het hield daarbij de lippen niet stijf op elkaar, maar maakte gelijk duidelijk dat reclame-uitingen die in verband kunnen worden gebracht met de seksindustrie niet gepast zijn.
Lans breken voor erotiekbranche
De voetbalbond en de club uit Emmen gingen vervolgens rollebollend over straat. Ondertussen liet Idema weten dat hij graag een lans wilde breken voor de erotiekbranche, waar nog steeds een taboe op rust. Met meer positieve aandacht voor zijn webshop zou dat taboe mogelijk doorbroken kunnen worden, zo was de gedachte.
De bond en club gingen rollebollend over straat.
Het conflict liep zo hoog op, dat Emmen zelfs een gang naar de rechter overwoog. Waarschijnlijk was de KNVB voor deze gang bang, want beide partijen besloten om de tafel te zitten. Met als hoogtepunt dat er een compromis is gevonden. De naam EasyToys prijkt voor één seizoen, in plaats van de eerder afgesproken drie jaar, op het shirt van FC Emmen. Zo komen de ecommerce-speler en er Eredivisieclub toch aan hun trekken.
EDC: 50 miljoen euro omzet in 2022
EasyToys is één van de merken van EDC, een Nederlandse erotiekspeler die in juli 2019 branchegenoot Beate Uhse overnam. In gesprek met Ecommerce News Nederland vertelde Idema toen dat hij verwacht dat EDC binnen drie jaar op de vijftig miljoen euro aan omzet zit.
Reacties