Ecommerce News

Channable neemt Producthero over

Channable neemt Producthero over

Multichannelplatform Channable neemt de Nederlandse CSS-partner Producthero over. Dankzij de overname worden de oplossingen van beide bedrijven samengevoegd tot één platform. Dit moet de multichannel online verkoop makkelijker maken voor webshops.

Dit maken de bedrijven vandaag bekend in een persbericht. Channable is een Utrechts bedrijf dat in 2014 werd opgericht. Het helpt webwinkeliers om hun producten te verkopen via meerder kanalen, zoals vergelijkingswebsites, marktplaatsen en advertentieplatformen.

Vorig jaar nam Channable het Deense bedrijf WakeupData over, waarmee het de positie binnen Scandinavië versterkte. Dit was de derde internationale uitbreiding van het platform.

‘Oplossingen vullen elkaar aan’

Het Nederlandse bedrijf Producthero helpt online verkopers met het verbeteren van de zichtbaarheid in Google Shopping-advertenties. Hiervoor heeft het tools voor productoptimalisatie, automatische segmentatie, prijsvergelijkingen en campagne-inzichten.

De oplossingen van Producthero sluiten dus goed aan bij de bestaande functies van het platform van Channable. Naar eigen zeggen spelen de bedrijven in op de behoefte van marketeers om productfeeds, marktplaatsvermeldingen en shoppingadvertenties efficiënter te beheren in één omgeving.

‘Adverteren en verkopen via meerdere kanalen, zonder gedoe’

“Onze klanten willen adverteren en verkopen via meerdere kanalen, zonder gedoe”, zegt Rob van Nuenen, medeoprichter en CEO van Channable. “Door Channable’s multichanneltechnologie te combineren met de tools van Producthero, bouwen we aan een krachtiger platform dat retailers en bureaus helpt sneller te groeien, met minder moeite en lagere kosten.”

Toekomstige nieuwe functies

Voor bestaande klanten verandert er op dit moment niets. Er is namelijk geen overstap tussen systemen nodig. Ondertussen werken de bedrijven aan toekomstige innovatiemogelijkheden, zoals AI-gedreven innovatie. Beide bedrijven hadden al AI-tools, maar ze werken nu samen aan nieuwe functies voor verdere creatieve automatisering, presentatie-inzichten en advertentieoptimalisatie.

Deel dit artikel
Pleuni

Geschreven door

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Alle artikelen van Pleuni

Gerelateerde berichten