Consument geeft minder uit aan verzending

Consument geeft minder uit aan verzending

Maar liefst 73 procent van de consumenten laat het digitale winkelwagentje achter wanneer de verzendkosten te hoog zijn. Toch heeft de Belgische consument hoge verwachtingen qua service, want een snelle levering en flexibiliteit staan hoog op het verlanglijstje. Om conversie te verhogen moeten retailers hier rekening mee houden.

Verder lezen

PayPal-betaalpas nu in Nederland

PayPal-betaalpas nu in Nederland

Webwinkeliers in ons land kunnen de PayPal Business Debit Mastercard aanvragen. PayPal en Mastercard breiden hiermee hun internationale samenwerking verder uit. Vanaf vandaag is de betaalpas beschikbaar in vier nieuwe Europese landen, waaronder Nederland.

Verder lezen

PAY. biedt financiering aan ondernemers

PAY. biedt financiering aan ondernemers

PAY. biedt per vandaag financiering aan ondernemers aan. Het is daarmee naar eigen zeggen de eerste Nederlandse payment service provider die merchantfinanciering levert. Tegelijkertijd met deze lancering kondigt PAY. Een nieuwe CCO aan, die het bedrijf naar een volgende groeifase moet brengen.

Verder lezen

Multiculti online supermarkt Manaw van start

Multiculti online supermarkt Manaw van start

De multiculturele online supermarket Manaw is officieel gelanceerd. Het in Amsterdam gevestigde ecommercebedrijf wil zich met het aanbod onderscheiden van andere online-only supers. Naast het reguliere assortiment verkoopt het namelijk ook tal van producten uit allerlei wereldkeukens.

Verder lezen

Bol.com en Insify bieden verkopers verzekeringen

Bol.com en Insify bieden verkopers verzekeringen

Bol.com is een samenwerking aangegaan met de Nederlandse startup Insify. Die laatst biedt de tienduizenden verkooppartners van Bol.com toegang tot belangrijke verzekeringen voor bijvoorbeeld aansprakelijkheid, inventaris en elektronica.

Verder lezen

Jonge klant wil flexibele bezorging

Jonge klant wil flexibele bezorging

Flexibele bezorging wordt steeds belangrijker voor klanten van webwinkels. In de leeftijdsgroep van 25 tot 40 jaar vindt 73 procent dit cruciaal, terwijl onder boomers slechts 54 procent zo denkt. De behoefte aan flexibiliteit bij bezorging lijkt vooral te zijn gedreven door een verlangen naar gemak.

Verder lezen