Multiculti online supermarkt Manaw van start

Multiculti online supermarkt Manaw van start

De multiculturele online supermarket Manaw is officieel gelanceerd. Het in Amsterdam gevestigde ecommercebedrijf wil zich met het aanbod onderscheiden van andere online-only supers. Naast het reguliere assortiment verkoopt het namelijk ook tal van producten uit allerlei wereldkeukens.

De Turkse ondernemer Talha Ulucay is eigenaar en oprichter van Manaw en wordt in het management geholpen door directeur Frank Jansen (met een verleden bij The Greenery, Vomar en Plus) en operationeel manager Casper Weisz (Vomar).

Manaw focust op buitenlandse keuken

Door zich te focussen op de buitenlandse keuken wil de startup de concurrentiestrijd aangaan met de vele online supermarkten die ons land inmiddels telt. “Het aanbod van Manaw is een mix van producten uit allerlei wereldkeukens, maar ook het reguliere assortiment wat de consument kent vanuit zijn huidige supermarkt”, zo legt het bedrijf uit.

Het idee erachter is dat de consument alle boodschappen op Ć©Ć©n plek kan kopen, zonder langs allerlei speciaalzaken te hoeven.

Bezorgwagens rijden rond in fel lilapaars.

Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en noemt zichzelf de grootste online supermarkt gevestigd in de hoofdstad. Het distributiecentrum heeft 6500 vierkante meter aan opslagruimte en 1000 vierkante meter aan kantoorruimte. Manaw trekt niet alleen de aandacht met het aanbod, maar ook met de veertig bezorgwagens die in de opvallende huiskleur fel lilapaars rondrijden.

Manaw: over vijf jaar landelijk

Op dit moment bezorgt het enkel in Amsterdam, Zaandam en omgeving, maar uiteraard is de online super van plan om het bezorggebied uit te breiden. Ā “Over vijf jaar zijn we landelijk. Die plannen zijn al uitgedacht”, zo zegt directeur Frank Jansen zelfverzekerd.

De webwinkel van Manaw.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten