Bol.com en Insify bieden verkopers verzekeringen

Bol.com en Insify bieden verkopers verzekeringen

Bol.com is een samenwerking aangegaan met de Nederlandse startup Insify. Die laatst biedt de tienduizenden verkooppartners van Bol.com toegang tot belangrijke verzekeringen voor bijvoorbeeld aansprakelijkheid, inventaris en elektronica.

Insify is vandaag gestart met een initiatief waarbij alle Nederlandse verkopers op Bol.com toegang krijgen tot digitale en op maat gemaakte verzekeringen. De desbetreffende verzekering wordt bij Insify afgesloten, maar het aanvraagproces is wel speciaal gemaakt voor de vele externe verkopers die het ecommerceplatform kent.

‘Afsluiten verzekering kwestie van minuten’

Voor de verzekering maakt Insify gebruik van data uit het Bol.com-verkoopaccount. Volgens het ecommercebedrijf bespaart deze vorm van embedded insurance de verkoper veel werk en tijd. Gingen er voorheen weken of maanden overheen, met het uitlezen van relevante informatie van het platform is het aanvragen én afsluiten van een verzekering nu nog maar een kwestie van minuten, zo verklaart Bol.com.

We werken graag samen met lokale partijen.

Volgens Sophie Nijhout van Bol.com is de samenwerking een van de manieren waarop Bol.com zijn verkooppartners kansen aanreikt om de groei van hun onderneming te versnellen. “We werken graag samen met gevestigde, lokale partijen die aanvullende diensten ontwikkelen voor onze verkooppartners om verkopen via bol.com zo makkelijk mogelijk te maken. De samenwerking met Insify op het gebied van verzekeren is hier een mooi voorbeeld van.”

Eerder al samenwerking met Rabobank

Het is niet de eerste keer dat Bol.com een samenwerking aangaat om de verkooppartners verder te helpen met hun onderneming. In maart lanceerde het een deal met Rabobank, waarin laatstgenoemde ondernemers tot 250.000 euro aan financiering biedt.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten