menu
lightspeed ecommerce

Sinterklaas is weg, verkopen maar!

De Sint is nog maar amper het land uit of de verworven kado’s worden alweer vrolijk aangeboden op het internet. Voor iedereen die de goedheiligman niet durfde te vertellen het kado toch niet zo mooi te vinden, bieden veiling- en ruilwebsites een uitkomst. 

Verder lezen

Sinterklaas is weg, verkopen maar!

De Sint is nog maar amper het land uit of de verworven kado’s worden alweer vrolijk aangeboden op het internet. Voor iedereen die de goedheiligman niet durfde te vertellen het kado toch niet zo mooi te vinden, bieden veiling- en ruilwebsites een uitkomst. 

Verder lezen

Het is weer Cyber Monday

Vandaag is Cyber Monday. De maandag na Thanksgiving is voor Amerikaanse etailers de drukste dag van het jaar, en de term Cyber Monday is een begrip in de Verenigde Staten.

Verder lezen

Online knallen

Ook de vuurwerkbranche vindt in het internet een perfecte manier om haar product aan te bieden. Het traditionele vuurwerkkrantje lijkt ingehaald te worden door de webwinkel.

Verder lezen

Kerstshoppen tijdens werktijd

Slechts 1 van de 5 werknemers geeft aan tijdens werktijd online aankopen te doen voor de feestdagen. Dit blijkt uit een onderzoek van Accountemps. Echt waar of een leugentje om bestwil? 

Verder lezen

Plan van aanpak voor de decembermaand

Voor voorbereidingen op de feestmaand is het nu echt te laat. Maar waar moet je op letten tijdens dit hoogseizoen voor webwinkeliers?

Verder lezen

“Wij moeten de grootste worden”

Om een beeld te krijgen van de branche interviewen we met regelmaat webwinkeliers en internet-ondernemers. Dit keer gaan we in gesprek met Jeroen Bouman, medeoprichter van de Online Muziekschool.

Verder lezen

Mag het wat minder?

In de VS wordt het ontbreken van verzendkosten steeds vaker als voorwaarde gezien in plaats van als bonus. Als gratis verzending in een land zo groot als de VS zo gemakkelijk is, waarom kost internationale verzending ons Europeanen dan vaak een fortuin? 

Verder lezen

Japanse TV show commercial voor webshop

In Japan werd een televisieserie gelanceerd waarin de acteurs kleding dragen die in een speciale webshop te koop is. Sponsoring of gewoon een veredeld reclamespotje? 

Verder lezen

Een vijfde doet er echt toe

Een grote meerderheid van alle ecommerce bedrijven behandelt al haar klanten op één en dezelfde manier. Niet ideaal, aangezien in de meeste gevallen slechts 20% van de klanten echt belangrijk is. 

Verder lezen

Je bent jong en je wilt wat

Vandaag start de week van het global entrepreneurship. Deze week heeft als doel het stimuleren van jong ondernemerschap. Voor de gelegenheid enkele jonge internet ondernemers uitgelicht.

Verder lezen

De mooiste online etalages

In een wereld waar de consument producten enkel kan zien op een plat beeldscherm is de manier waarop je je product toont een heikel punt. Daarom hier wat voorbeelden van hoe het óók kan.

Verder lezen