Mannen spenderen weer meer online

Uit onderzoek blijkt dat het stereotype van online shopaholic binnenkort weer veranderd kan worden in een man. Met name door gadgets lopen mannen weer voorop in de internet uitgaven. 

uit de meest recente onderzoeken van Paypal UK Online Retail Reports, uitgevoerd door onderzoeksbureau Experian, blijkt dat ongeveer 12.9 miljoen mannen online shoppen tegen 10.3 miljoen vrouwen. Dat zijn enkel cijfers uit het Verenigd Koninkrijk maar ze zijn wel duidelijk! Zo blijkt ook nog eens dat er bijna twee keer zoveel mannen jaarlijks online shoppen. Sinds 2006 zijn er jaarlijks 839 extra online shoppende mannen bij gekomen. Tegen een magere 400 duizend vrouwen.

Mannen geven ook nog eens meer uit dan vrouwen. Het gemiddelde bedrag dat besteed was per man in de laatste zes maanden was 2600 Engelse pond. Tegen een 1930 voor vrouwen. Met name in reizen, financiele diensten, en grotere uitgaven zoals vriezers en wasmachines winnen de mannen het met gemak. Maar eigenlijk in elk segment behalve kleding, staat de man bovenaan.

Eigenlijk is er maar een conclusie mogelijk. De recessie zoals we die kennen zal snel over zijn. En dat hebben we te danken aan de moderne man. Zie voor meer cijfers over dit onderzoek het Engelstalige The Retail Bulletin. Deze was tevens onze bron.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten