menu

Consument vertrouwt Amazon

Amazon scoort hoog met betrekking tot het vertrouwen van de consument. Dit blijkt uit een onderzoek naar het vertrouwen in merken per land.  

Het onderzoeksbureau Millward Brown deed het onderzoek naar het vertrouwen dat consumenten in bedrijven hebben. In de V.S. was Amazon de onbetwiste nummer één. Het bedrijf behaalde 123 punten, waar volgens het rapport slechts 1 procent van de bedrijven boven de 120 punten haalde. 

Juist voor een ecommerce bedrijf is een hoge notering in een onderzoek naar consumenten vertrouwen veel waard. Vertrouwen is immers een belangrijke factor in het verkopen via het internet.

Nokia wist in maar liefst acht landen de nummer één positie te behalen. De Finse telefoonproducent staat onder andere in Rusland, Zweden, Polen en China bovenaan. In Nederland kwam Douwe Egberts als beste en meest vertrouwde merk uit de bus. Douwe Egberts behaalde 122 punten. 

Opvallend is dat  Amazon slechts een 41ste plaats behaalt in de lijst van meest waardevolle merken ter wereld: in de Brand Directory Global 500 nemen Walmart, Google en Coca Cola de hoogste posities in. In deze lijst is Shell het hoogst genoteerde Nederlandse bedrijf, het steeg van een 30ste plaats in 2009 naar een 26ste plaats in 2010. TNT vinden we terug op een 321ste plek in deze lijst.

Tags

Reacties