menu

Logistieke webshop van het jaar: wie wint?

Logistieke webshop van het jaar: wie wint?De verkiezing ‘Logistieke Webshop van het Jaar’ is in het leven geroepen om de webshops die excelleren op het gebied van logistiek in de schijnwerpers te zetten. En de drie finalisten zijn bekend: Albelli.nl, Hema.nl en Nespresso.com dingen mee naar de award die tijdens de Webwinkel Vakdagen worden uitgereikt.

Logistiek is een belangrijk en onmisbaar onderdeel wil je een goede webwinkel runnen. We schrijven hier dan ook regelmatig over op ons weblog. Maar ook de retailsector begint deze tak serieuzer te nemen.  Het vLM, een beroepsvereniging voor logistiek managers en specialisten, heeft daarom met twee andere partijen deze award in het leven geroepen.

Albelli, Hema en Nespresso finalisten
De drie finalisten die meedingen naar de titel ‘Logistieke webshop van het jaar 2011’ zijn albelli.nl, hema.nl en nespresso.com. De eerste is een snelgroeiend bedrijf dat door de consument samengestelde fotoboeken, kalenders en agenda’s in Nederland produceert en vervolgens distribueert over heel Europa. De Hema is een van de bekendste retailorganisaties van ons land en heeft ruim vijfhonderd winkels in Nederland, België, Luxemburg, Frankrijk en Duitsland. Online hebben ze al diverse prijzen gewonnen voor hun webwinkel. En Nespresso verkoopt al sinds 1998 koffie online en is wereldwijd actief.

Prijsuitreiking in Jaarbeurs Utrecht
De jury, waar onder andere operationeel directeur van Wehkamp.nl, Andries van Daalen in zit, heeft de deelnemende webshops getoetst op zaken als orignaliteit en ‘het innovatieve karakter van de logistieke oplossingen, kosteneffectiviteit, klantvriendelijkheid, aftersales organisatie en duurzaamheid’.

De eerste award wordt uitgereikt tijdens een speciaal evenement in het Mediaplaza in de Jaarbeurs Utrecht op 25 januari 2012.

Tags

Reacties