menu

Record aan iDeal storingen

ideal last van storingen in novemberZo in de drukste week van het jaar wil je dat je webwinkel perfect loopt. Alles wat je vooraf kunt voorbereiden is geregeld, je webwinkel ziet er piekfijn uit en je personeel is scherp. Bezoekers vullen massaal hun online winkelwagen en komen er dan achter dat iDeal en internetbankieren storing heeft. Al de vijfde storing deze maand. Wat nu?

 
iDeal storingen overzicht
Het kan natuurlijk altijd voorkomen dat er technische storingen zijn. Software blijft techniek en er kan altijd was misgaan, zo ook bij systemen van de grote banken en dus bij iDeal. Elk jaar komt er wel een storing voor. Maar zovaak als de laatste tijd is bij ons weten nog nooit voorgekomen. In de maand november alleen al zijn er vijf grotere storingen geweest. 
 
1. 5 november lag iDeal enkele uren plat en kon er bij geen enkele webwinkel worden afgerekend met iDeal.
2. 16 november is er door een grote kabelbreuk bij een telecomaanbieder enkele uren grote overlast bij iDeal betalingen en blijkt betalen via iDeal grotendeels niet mogelijk. 
3. 22 november had ABN Amro last van een storing in het systeem waarbij ook iDeal gebruikers overlast hebben ervaren. 
4. De dag erop is het beurt voor de Rabobank, die door een grote storing in het systeem moet toegeven dat er langere tijd geen internetbankieren of iDeal betalingen mogelijk zijn.
5. En de problemen zijn nog niet voorbij. Vandaag tijdens de drukste week voor webwinkeliers waarbij iDeal de meest populaire vorm van afrekenen blijkt, is er een grote storing bij ABN Amro waarbij wederom ook bij betalingen via iDeal problemen kan geven.
 
Storingen kosten veel geld!
Er zijn meer storingen geweest maar alle bovenstaande storingen hebben urenlang voor overlast gezorgd en zullen elk stuk voor stuk voor een grote kostenpost zorgen. Alle storingen zijn gewoon overdag, en gaan webwinkeliers veel geld kosten! 
 
Cijfers zijn er nog niet genoemd en de branche houdt zich, los van berichten op social media tijdens de storing zelf, redelijk stil. Maar juist op dagen als vandaag zo vlak voor Sinterklaas, zullen storingen webwinkels echt veel geld kosten. Onze verwachting is dat de Thuiswinkel Organisatie, deze kosten in ieder geval intern onderzoekt en bespreekt. 
 
Iemand enig idee wat de kosten voor een gemiddelde webwinkel deze maand ongeveer zijn geweest en wat zou je hiervoor als oplossing verwachten? Moet iDeal gewoon beter zijn best doen, of heb je zelf eigen oplossingen voor klanten?

Tags

Reacties