Fulfilment voor Shopify-webwinkels
Het uitbesteden van fulfilment aan een externe specialist levert een webshop veel voordeel op, zoals betere afspraken met verzenddiensten en bespaarde tijd. Een koppeling met je webshopsoftware is daarbij essentieel. Bekijk hier een overzicht van partijen met een Shopify-koppeling.
Er zijn in Nederland veel aanbieders van ecommerce fulfilment en warehousing. Maar ze hebben niet allemaal een kant en klare koppeling voor jouw Shopify-webshop. Je kunt zo’n koppeling natuurlijk laten bouwen, maar het is efficiënter om een fulfilmentpartner te zoeken die jouw Shopify-webshop snel koppelt aan hun eigen systemen.
Bedrijven in Nederland met Shopify-koppeling
Heb je een groot aantal producten in je webshop en kost het orderpicken, inpakken en verzenden te veel tijd? Je kunt er dan voor kiezen om je fulfilment uit te besteden. Hieronder vind je een overzicht van een aantal Nederlandse fulfilmentpartijen die ruime ervaring hebben met Shopify-webwinkels.
Active Ants
Active Ants is een Nederlands fulfilmentbedrijf dat gebruik maakt van Autostore Zhivago, een geautomatiseerd orderpicking-systeem. De standaardafmetingen van de Autostore krat (60x40x33cm) zijn bepalend voor het type producten dat Active Ants graag verwerkt.
Ruud Reijmerink, Consultative Business Development Manager eFulfilment bij Active Ants, licht toe: “Er moeten minimaal twee items in deze krat passen, wil een klant het maximale uit onze diensten halen. Onze ideale klant verkoopt dus vooral kleine handzame producten: fashion, supplementen, cosmetica en dergelijke.” Active Ants hanteert ongeveer 1.000 orders per dag als drempelvolume voor nieuwe klanten.
‘Een Shopify-koppeling hebben we binnen twee uur geregeld’
Het bedrijf heeft veel ervaring met Shopify: zo’n 40 procent van hun klanten gebruiken het platform. Ruud: “Een Shopify-koppeling hebben wij binnen twee uur geregeld. Bij een nieuwe klant is het aanmaken van SKU’s veel meer werk: het registreren van 5.000 producten duurt al gauw twee tot drie weken.”
Sinds de overname door bpost in 2018 opereert Active Ants steeds internationaler, met warehouses in Nederland, België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Salesupply
Salesupply is in 2009 opgericht om Nederlandse bedrijven te helpen om crossborder te gaan verkopen. Naast internationale klantenservicediensten biedt het sinds 2017 ook wereldwijde ecommerce fulfilment aan. Salesupply werkt samen met 27 warehouses in 3 continenten, en heeft 8 kantoren in Europa en de Verenigde Staten.
‘Ons systeem is schaalbaar, uitbreiden naar andere warehouses gaat heel snel’
Ruud den Rooijen, Head of Marketing bij SaleSupply, vertelt: “We zijn een 4PL in plaats van 3PL (Third-Party Logistics), omdat we zelf geen warehouses hebben. Via onze software koppelen we onze klanten aan de warehouses waar we mee samenwerken. Dat heeft als voordeel voor de klant dat het enorm schaalbaar is: via die koppeling met ons systeem gaat uitbreiden naar andere warehouses heel snel. Daarnaast hebben alle warehouses dezelfde manier van werken en rapporteren, hebben onze klanten één enkel contactpersoon bij Salesupply, en werken ze met een enkel dashboard.”
Salesupply ontwikkelt daarnaast producten om de dienstverlening slimmer te maken. Zo biedt het onder andere adresverificatie aan: als de klant een adres opgeeft dat niet bestaat, stuurt het systeem die klant een Whatsapp berichtje. Voor landen waar cash-on-delivery nog heel gebruikelijk is, zoals Italië en Polen, heeft Salesupply een oplossing: COD management. Het aanbieden van deze service kan in die landen de conversie flink laten stijgen. Ruud is ook trots op Salesupply’s ‘control tower’: “Die monitort de hele dag alle processen en signaleert verstoringen in een vroeg stadium.”
Salesupply accepteert in principe klanten vanaf 1.000 orders per maand, maar bekijkt het per situatie. Het bedrijf biedt een plug & play-integratie met Shopify en Shopify Plus.
Monta
Monta (voorheen Montapacking) verzorgt de fulfilment voor zo’n 1.900 webshops vanuit 15 Nederlandse warehouses. Daarmee is het een van de grootste fulfilmentpartijen in Nederland. Het bedrijf onderscheidt zich door een persoonlijke en betrokken aanpak.
Ivo Meerbeek, Account Manager bij Monta, vertelt: “Wij kijken eerst naar de webshop; wat zijn de verwachtingen en wensen van de online ondernemer op gebied van fulfilment? Vervolgens kijken we hoe wij met onze processen daaraan kunnen voldoen. Daarnaast is onze software zeer uitgebreid; volgens onze klanten maken we ook daarin het verschil. We automatiseren en innoveren, maar doordat we alles in-house ontwikkelen en zowel met robots als mensen werken, kunnen we snel schakelen en behouden we altijd onze flexibiliteit en persoonlijke service.”
Monta heeft een Shopify-koppeling en een checkout-app in de Shopify Appstore
Monta biedt naast een Shopify-koppeling ook een Universele Checkout-app aan in de Shopify Appstore. Met deze app kunnen webshops hun klanten zelf een bezorgmethode en vervoerder laten kiezen. Ook laat de app afhaalpunten in de buurt van de consument zien.
In 2022 werd Monta overgenomen door DHL, waarmee het bedrijf een stap zette richting verdere internationale uitbreiding. Inmiddels heeft het warehouses in België, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.
Hexspoor
Hexspoor is een familiebedrijf met een groot fulfilmentcentrum in Boxtel. Met een topnotering in de Emerce 100 van 2024, is te zien dat het bedrijf kwaliteit levert. Dat uit zich bijvoorbeeld in de extra services die Hexspoor verleent aan merken: cadeauverpakking, een gepersonaliseerd bedankkaartje, een vleugje parfum op het vloeipapier, speciale levermethoden, of een mooi lint om de doos.
Hexspoor heeft plugins voor Shopify en Shopify Plus
Leonard Kranendonk, Projectleider IT, licht toe: “Wij verzorgen de opslag en verzending voor premium merken. Zij verlangen van ons een hoog kwaliteitsniveau, niet alleen in de logistiek, maar ook wat betreft toegevoegde waarde zoals personalisatie van zendingen en IT consultancy.” Het bedrijf gelooft in Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen en biedt onder andere werk aan mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt. Ook duurzaamheid staat hoog in het vaandel.
Hexspoor heeft standaard plugins voor Shopify en Shopify Plus, net als koppelingen voor andere veelgebruikte platforms en een eigen API.
Bleckmann
Bleckmann is een van de grootste en oudste logistieke spelers in Nederland en wereldwijd actief. Het bedrijf is gespecialiseerd in mode, lifestyle en elektronica, en in omnichannel-logistiek. Dankzij een eigen Shopify-koppeling koppelt Bleckmann snel en gemakkelijk Shopify-gebruikers snel aan hun systemen.
De specialisatie in mode en lifestyle zorgt ervoor dat Bleckmann veel extra services biedt, zoals het reinigen van geretourneerde kleding en het uitvoeren van kleine reparaties. Ook het personaliseren van kleding en juwelen, branded packaging, en handgeschreven kaartjes bij een bestelling zijn mogelijk. Recent is daar de Renewal Workshop bijgekomen, die klanten in staat stelt mee te liften op de recommerce-trend.
‘We willen graag vroeg kleine maar veelbelovende klanten onboarden’
Bleckmann heeft grote namen in hun klantenbestand, maar staat open voor kleinere spelers. Jurrie-Jan Tap, Chief Business Development Officer bij Bleckmann, licht toe: “Ons instapvolume is omlaag aan het gaan. We houden ongeveer 5.000 orders per jaar aan als ondergrens, maar we hebben vooral interesse in het vroeg onboarden van kleine maar veelbelovende klanten. Die helpen we te groeien, met alles wat Bleckmann kan bieden aan expertise en ondersteuning.”
Jouw Nederlandse fulfilment bedrijf ook in deze lijst? Neem dan contact met ons op.