Je kan al het ecommerce-nieuws nauwlettend in de gaten houden en alle persberichten die je tegenkomt verslinden. Maar als je écht in de ecommerce wilt duiken, heb je er soms toch meer aan om een interview te lezen met iemand die actief is in deze branche. Die vertelt je namelijk hoe die ene software nou in de praktijk werkt. Of waarom het niet verstandig is om bij de oprichting van je webwinkel gelijk al die ene vorm van marketing te gebruiken. Of waarom zij kozen voor payment service provider X in plaats van Y. Dat is waarom wij regelmatig interessante mensen spreken die een net iets andere kant van een verhaal belichten. Hier op Webwinkel Weblog lees je interviews met mensen uit startups, decennia oude bedrijven, pure players, stenen winkels, logistieke bedrijven en nog veel meer.

Intershop: ‘20% groei in de Benelux’

Intershop

Het van oorsprong Duitse Intershop is momenteel bezig met een sterke groei in de Benelux. Dit jaar nog mikt de aanbieder van webwinkelsoftware met hun Enterprise-versie op een groei van minimaal tien nieuwe klanten. Dat klinkt misschien beperkt maar deze speler richt zich dan ook op een veeleisende klantengroep. In Nederland maken bijvoorbeeld Jumbo, TomTom en de Bijenkorf gebruik van het softwareplatform. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, software met de tags . 1.063 keer bekeken.

Albeka: ‘2016 in het teken van data-optimalisatie’

Albeka

Albeka verkoopt tweedehands kantoormeubilair inclusief montage en desgewenst een complete kantoorinrichting, vanaf 150 euro gratis bezorgd. Het doet dat voor zover mogelijk in eigen beheer. Zo verzorgt het zelf de marketing, logistiek en webshop. Dit jaar staat in het teken van betere data-optimalisatie dankzij een nieuwe ERP-integratie. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , . 929 keer bekeken.

Montapacking: ‘Eerste halfjaar 102% groei’

Montapacking

Toen Edwin van der Ham, eigenaar van Montapacking, twee jaar geleden besloot om te werken met open tarieven, verklaarden andere fulfilmentpartijen hem voor gek. Sterker nog, ze dachten dat dit weleens het begin van het einde kon zijn. Maar Montapacking gaat als een speer en stevent dit jaar af op een groei van ruim 100 procent. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, Logistiek . 2.297 keer bekeken.

Koek&Peer: ‘Dagelijks duizenden orders via EffectConnect’

EffectConnect

Binnen de ecommerce worden steeds meer processen geautomatiseerd. Ook de rol van marktplaatsen wordt alsmaar groter. Internetbureau Koek&Peer speelt hierop in met hun product EffectConnect: een geautomatiseerde koppeling naar online verkoopplatformen als Bol.com, Amazon en Beslist.nl. Ecommerce News Nederland ging in gesprek met CEO Bart Vintcent. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, marketing met de tags . 1.331 keer bekeken.