Je kan al het ecommerce-nieuws nauwlettend in de gaten houden en alle persberichten die je tegenkomt verslinden. Maar als je écht in de ecommerce wilt duiken, heb je er soms toch meer aan om een interview te lezen met iemand die actief is in deze branche. Die vertelt je namelijk hoe die ene software nou in de praktijk werkt. Of waarom het niet verstandig is om bij de oprichting van je webwinkel gelijk al die ene vorm van marketing te gebruiken. Of waarom zij kozen voor payment service provider X in plaats van Y. Dat is waarom wij regelmatig interessante mensen spreken die een net iets andere kant van een verhaal belichten. Hier op Webwinkel Weblog lees je interviews met mensen uit startups, decennia oude bedrijven, pure players, stenen winkels, logistieke bedrijven en nog veel meer.

E-SS: ‘Geen salesteam nodig’

E-SS

Het Twentse E-SS wist in korte tijd uit te groeien naar bijna duizend aangesloten webshops die het koppelt met marketingkanalen zoals Marktplaats, Google Shopping en Beslist. Hoogste tijd voor de redactie van Ecommerce News om eens langs te gaan om te horen wat de volgende mijlpaal voor dit bedrijf zou kunnen zijn. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, marketing met de tags . 367 keer bekeken.

Cutoutcow: ‘Zou uiteindelijk zelfs marktleider willen worden’

Cutoutcow

De start-up Cutoutcow optimaliseert foto’s door ze onder meer te retoucheren, achtergronden te verwijderen en watermerken toe te voegen. Voor €0,99 per foto en binnen 24 uur. Lightspeed is al partner en ook andere webwinkelsoftware-aanbieders zijn geïnteresseerd in een samenwerking. Ecommerce News wilde er het fijne van weten en ging in gesprek met Jan de Bildt, oprichter en mede-eigenaar van het bedrijf. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, marketing met de tags . 1.272 keer bekeken.

Intershop: ‘20% groei in de Benelux’

Intershop

Het van oorsprong Duitse Intershop is momenteel bezig met een sterke groei in de Benelux. Dit jaar nog mikt de aanbieder van webwinkelsoftware met hun Enterprise-versie op een groei van minimaal tien nieuwe klanten. Dat klinkt misschien beperkt maar deze speler richt zich dan ook op een veeleisende klantengroep. In Nederland maken bijvoorbeeld Jumbo, TomTom en de Bijenkorf gebruik van het softwareplatform. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, software met de tags . 1.393 keer bekeken.

Albeka: ‘2016 in het teken van data-optimalisatie’

Albeka

Albeka verkoopt tweedehands kantoormeubilair inclusief montage en desgewenst een complete kantoorinrichting, vanaf 150 euro gratis bezorgd. Het doet dat voor zover mogelijk in eigen beheer. Zo verzorgt het zelf de marketing, logistiek en webshop. Dit jaar staat in het teken van betere data-optimalisatie dankzij een nieuwe ERP-integratie. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags , . 988 keer bekeken.

Montapacking: ‘Eerste halfjaar 102% groei’

Montapacking

Toen Edwin van der Ham, eigenaar van Montapacking, twee jaar geleden besloot om te werken met open tarieven, verklaarden andere fulfilmentpartijen hem voor gek. Sterker nog, ze dachten dat dit weleens het begin van het einde kon zijn. Maar Montapacking gaat als een speer en stevent dit jaar af op een groei van ruim 100 procent. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, Logistiek . 2.432 keer bekeken.