Je kan al het ecommerce-nieuws nauwlettend in de gaten houden en alle persberichten die je tegenkomt verslinden. Maar als je écht in de ecommerce wilt duiken, heb je er soms toch meer aan om een interview te lezen met iemand die actief is in deze branche. Die vertelt je namelijk hoe die ene software nou in de praktijk werkt. Of waarom het niet verstandig is om bij de oprichting van je webwinkel gelijk al die ene vorm van marketing te gebruiken. Of waarom zij kozen voor payment service provider X in plaats van Y. Dat is waarom wij regelmatig interessante mensen spreken die een net iets andere kant van een verhaal belichten. Hier op Webwinkel Weblog lees je interviews met mensen uit startups, decennia oude bedrijven, pure players, stenen winkels, logistieke bedrijven en nog veel meer.

Nieuwe CEO B2C Europe: doelstelling €100 mln in 2017

B2C Europe

Voor veel mensen kan de naam B2C Europe nog relatief nieuw klinken, maar met een omzetdoelstelling van 100 miljoen euro voor 2017, en ruim 50.000 internationale verzendingen per dag, is het één van de grootste internationale verzenders van Europa. Per 15 augustus heeft deze club met Kees van Ginkel een nieuwe CEO aan het roer. Wij gingen met hem in gesprek. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, Logistiek met de tags . 189 keer bekeken.

Fashion Drug: ‘Investering in eigen app voor ons een must’

Interview met Fashion Drug

Een klantenkring opbouwen door leuke outfits te delen op social media en vervolgens via een webwinkel een eigen assortiment verkopen: het is dé droom van veel webwinkeliers in de dop. Voor Denise werd het de realiteit. Nadat zij op Instagram werd ontdekt door tienduizenden fashion-addicts stopte zij met haar studie om fulltime te ondernemen. Verder lezen

door Redactie. Over interviews met de tags . 981 keer bekeken.

E-SS: ‘Geen salesteam nodig’

E-SS

Het Twentse E-SS wist in korte tijd uit te groeien naar bijna duizend aangesloten webshops die het koppelt met marketingkanalen zoals Marktplaats, Google Shopping en Beslist. Hoogste tijd voor de redactie van Ecommerce News om eens langs te gaan om te horen wat de volgende mijlpaal voor dit bedrijf zou kunnen zijn. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, marketing met de tags . 986 keer bekeken.

Cutoutcow: ‘Zou uiteindelijk zelfs marktleider willen worden’

Cutoutcow

De start-up Cutoutcow optimaliseert foto’s door ze onder meer te retoucheren, achtergronden te verwijderen en watermerken toe te voegen. Voor €0,99 per foto en binnen 24 uur. Lightspeed is al partner en ook andere webwinkelsoftware-aanbieders zijn geïnteresseerd in een samenwerking. Ecommerce News wilde er het fijne van weten en ging in gesprek met Jan de Bildt, oprichter en mede-eigenaar van het bedrijf. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, marketing met de tags . 1.457 keer bekeken.

Intershop: ‘20% groei in de Benelux’

Intershop

Het van oorsprong Duitse Intershop is momenteel bezig met een sterke groei in de Benelux. Dit jaar nog mikt de aanbieder van webwinkelsoftware met hun Enterprise-versie op een groei van minimaal tien nieuwe klanten. Dat klinkt misschien beperkt maar deze speler richt zich dan ook op een veeleisende klantengroep. In Nederland maken bijvoorbeeld Jumbo, TomTom en de Bijenkorf gebruik van het softwareplatform. Verder lezen

door Redactie. Over interviews, software met de tags . 1.485 keer bekeken.