menu

Webwinkelsoftware Volusion haalt $35mln op

Webwinkelsoftware Volusion haalt $35mln opDe Amerikaanse webwinkelsoftware-aanbieder Volusion heeft 35 miljoen dollar opgehaald aan vreemd vermogen van de Silicon Valley Bank. Het lijkt erop dat Volusion met deze zak vol geld vol de aanval kan kiezen en de concurrentie wil aangaan met andere webwinkelsoftware-aanbieders zoals Shopify.

Volusion bestaat al vijftien jaar, maar volgens TechCrunch is het voor het eerst dat het bedrijf financiering van buitenaf binnenhaalt. De software van Volusion biedt klanten niet alleen de mogelijkheid om een webwinkel op te zetten, maar ook om het design van die online shop aan te passen met allerlei gratis en premium themes. Natuurlijk is het met de software ook mogelijk om je bestellingen, voorraad en retouren bij te houden en biedt het ook tools waarmee je de zoekmachineoptimalisatie van je webwinkel op peil kunt houden. Op dit moment heeft Volusion zo’n 40.000 klanten (waaronder Disney, Motorola en 3M) die gezamenlijk meer dan 2,8 miljard dollar aan omzet hebben behaald in 2013. In totaal hebben de klanten van Volusion al zo’n 12 miljard dollar aan omzet gehaald.

In september vorig jaar lanceerde Volusion Mozu, een ecommerce-platform voor grote ondernemingen die online willen verkopen. Een deel van de financiering zal gebruikt worden om Mozu beter in de markt te zetten en mogelijk ook in andere landen aan te bieden. Ook zal Volusion zich voorbereiden op een mogelijke beursgang een dezer jaren. De financiering komt voor Volusion op een gunstig moment, want grote concurrent Shopify haalde eind vorig jaar 100 miljoen dollar aan financieringsgeld binnen. In Amerika dient Volusion ook te concurreren met andere grote spelers zoals BigCommerce of Magento.

Tags

Reacties