Bringly krijgt investering van €1,5 miljoen

Bringly krijgt investering van €1,5 miljoen

Verzendplatform Bringly heeft in een nieuwe investeringsronde 1,5 miljoen euro opgehaald bij nieuwe en bestaande investeerders. Het geld wordt gebruikt voor verdere groei binnen Europa, ontwikkeling van het platform en uitbreiding van het netwerk. Momenteel biedt het bedrijf ruim honderd verzendopties.

Sinds 2019 helpt Bringly merken door heel Europa met het verduurzamen van hun logistiek. Dit doet de Nederlandse last mile-speler door verschillende duurzame verzendmethodes aan te bieden. Met haar nieuwe platform wil het bedrijf de volledige ecommerce-logistiek duurzamer, transparanter en toekomstbestendiger maken.

In elk stukje van de keten meest duurzame optie

“Door onze slimme routing, allocatie en splitsing van de first, middle en last mile kunnen we ieder pakket sneller, efficiënter en op de meest duurzame manier bezorgen”, zegt Rajiv Laigsingh, CEO bij Bringly. De pakketjes kunnen zowel vanuit winkels als centrale distributiecentra worden verzonden.

Real-time capaciteit en prestaties.

Via het hernieuwde verzendplatform kunnen gebruikers hun bezorgproces splitsen, zodat zij voor elk stukje in de keten de meest duurzame bezorging kunnen kiezen. Het algoritme toont hierbij real-time de beschikbare capaciteiten en prestaties van de aangesloten vervoerders en koeriers. Daarnaast toont het onder meer hoeveel CO2 kan worden bespaard.

‘Webshops moeten CO2-uitstoot verminderen’

Door de nieuwe investering kan Bringly zowel haar platform als haar netwerk van duurzame vervoerders verder uitbreiden. Daarnaast wordt het geld gebruikt voor verdere ontwikkeling van de software en algoritmes.

Ruim 300 procent groei in 2022.

Met haar software speelt het technologiebedrijf in op de naderende Europese wetgeving waarbij webshops verplicht zijn om de CO2-uitstoot te verminderen. Dit geldt zowel voor hun eigen werkzaamheden als de logistieke operatie. Met haar duurzame verzendopties richt Bringly zich op de grotere spelers, zoals Dyson en MediaMarkt. Naar eigen zeggen groeide het bedrijf in 2022 met ruim 300 procent.

Linda

Linda

Linda de Vries werkt sinds 2015 bij Zietuwel, waar ze zich hoofdzakelijk bezighoudt met interviews voor Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Linda

Gerelateerde berichten