Ecommerce News

Billink haalt 29,5 miljoen euro op

Billink haalt 29,5 miljoen euro op

Achteraf-betaaloplossing Billink heeft 29,5 miljoen euro opgehaald in een financieringsronde. Met de kapitaalinjectie wil de aanbieder de grootste webwinkels in ons land gaan bedienen. Daarnaast staat er een uitbreiding naar de Duitse markt op de planning.

Billink is een betaaloplossing voor webwinkels. Het bedrijf is opgericht in 2010 en bedient zowel b2c- als b2b-shops. Naar eigen zeggen heeft inmiddels 20 procent van alle KvK-geregistreerde bedrijven een keer met de oplossing betaald.

‘Local hero’

Consumenten betalen met Billink pas na ontvangst van de aankoop voor een bestelling. Het bedrijf neemt het volledige betaalrisico over, van facturatie tot incasso. Hierdoor is het een betrouwbare oplossing voor webshops.

‘We hebben een mooi fundament om de volgende stap te zetten.’

“We onderscheiden ons doordat we een ‘local hero’ zijn”, zegt Frank Waagmeester, CEO van Billink. “We zijn al ruim een decennium actief in de betaalmarkt in de Benelux en begrijpen de uitdagingen van onze webshophouders. Dat zien we terug in onder andere een hoge klantretentie en -tevredenheidsscore en een Trustpilot score van 4,7, de hoogste in de markt. Met dit mooie fundament zijn we klaar om de volgende stap te zetten.”

€4,5 miljoen direct toegezegd

Het bedrijf wil nu de strijd aangaan met internationale spelers zoals Klarna en Riverty. Hiervoor heeft het 29,5 miljoen euro opgehaald. Daarvan is 4,5 miljoen euro nu al toegezegd. Met dit bedrag wil het bedrijf de grootste 50 webshops in ons land bedienen. Tegelijkertijd ontwikkelt het een nieuwe checkout.

‘We ontwikkelen ook onze eigen AI-toepassing.’

“We werken nu aan de Billink Check-out 2.0, die de klantervaring nóg persoonlijker maakt en webshophouders helpt om de conversie verder te optimaliseren. Hiervoor zijn we niet alleen in gesprek met de grootste webshops van Nederland over hun uitdagingen en behoeftes, we ontwikkelen ook onze eigen AI-toepassing.”

Uitbreiding naar Duitsland

Ook komt er door de investering werkkapitaal vrij om een uitbreiding naar Duitsland te versnellen. De scale-up wil daar de meest betrouwbare online betaalmethode worden. Een focus op innovatie en klantgerichtheid moet hierbij helpen.

Deel dit artikel
Pleuni

Geschreven door

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Alle artikelen van Pleuni

Gerelateerde berichten