Capayable stopt, In3 gaat door

Capayable stopt, In3 gaat door

Capayable stopt vanaf volgende maand met haar achterafbetaaldienst. De gespreid-betalen-methode, die sinds 2018 door het leven gaat als In3, blijft wel bestaan. Ondertussen neemt concurrent Billink de klanten van Capayable over.

Capayable werd in 2013 opgericht als een spin-off van PostNL. In eerste instantie begon het als een pure aanbieder van achteraf betalen. Drie jaar later kwam daar ook een betaalmethode bij die het voor consumenten mogelijk maakte om in drie keer te betalen.

In 2018 rebranding naar In3

Die gespreid-betalen-methode werd in 2018 gerebrand naar In3. Onder andere Kijkshop, Volero, V&D en Max ICT bieden deze betaaloptie aan in hun webwinkel. Met de rebranding kwam de focus ook op de gelijknamige betaalmethode te liggen.

Voor achteraf betalen accepteerde Capayable al geen nieuwe webwinkels meer als klant, al heeft het de klanten wel altijd gehouden.

Capayable accepteerde in feite al geen nieuwe webwinkels meer sinds 2018.

Per 1 mei geen Capayable meer

Daar komt nu dus, per 1 mei aanstaande, een einde aan. Capayable stopt en de bestaande klanten gaan vanaf die datum over naar Billink. Deze speler biedt al langer een achterafbetaalmethode aan. In3, waarmee klanten in drie termijnen kunnen betalen, blijft nog wel bestaan.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten