menu

Unilever ziet haar merken graag online

Unilever ziet haar merken graag in webshopsOp de IGD conferentie van vorige week werd nog eens de verwachting genoemd dat de omzet van boodschappen online, in het Verenigd Koninkrijk in vijf jaar zal verdubbelen. Mede door de verkoop van merkartikelen. Shoppers zijn loyaler naar merken als ze online kopen. Unilever ziet als fabrikant grote kansen voor haar merken op het internet, zo vertelde het bedrijf tijdens de beurs.

IGD Grocery Retailing Conference
Afgelopen week vond de IGD Online Grocery Retailing conferentie plaats in Londen. In het Verenigd Koninkrijk, waar de beurs plaatsvond, zal de omzet van online verkoop van boodschappen waarschijnlijk in 2015 meer dan 10 miljard pond omvatten. Het dubbele van de omzet in 2010 en meer dan de totale ecommercemarkt van alle webwinkels in Nederland afgelopen jaar. Afgelopen jaar groeide de markt van online boodschappen in het Verenigd Koninkrijk met 21,4%.

“The strong growth predicted for the online grocery channel presents an opportunity for companies of all sizes and types to meet the needs of today’s multi-channel shopper.” Aldus Joanne Denney-Finch, CEO van IGD, die de beurs organiseerde.

Unilever gelooft er wel in
Ook het van oorsprong Nederlandse Unilever gelooft in ecommerce. Al flink wat van de merken van de fabrikant worden in het Verenigd Koninkrijk via het internet verkocht en het bedrijf ziet voldoende kansen om dit verder te stimuleren. “Consumers are more brand loyal when shopping online, giving food and
drinks manufacturers the chance to exploit the growth of the channel.” Zo vertelde Andy Houghton, de ecommerce director van Unilever tijdens de conferentie. Bron: Just Drinks.com

Het bedrijf signaleert dat online kopers 15% loyaler naar merken zijn, dan offline kopers, en gemiddeld meer besteden dan in de offline supermarkt. “In the context of the really deep promotional activity that’s going on at the moment, brands act as a totem of value to the online shopper. We think they spend almost a couple of pounds more on the equivalent shopping trip online versus in store.”

 

Tags

Reacties