Picnic krijgt investering van 100 miljoen euro
Het lijkt erop dat Picnic nu echt de aanval op Albert Heijn en jumbo inzet. De online supermarkt heeft vandaag bekendgemaakt dat vier Nederlandse familiefondsen gezamenlijk 100 miljoen euro gaan investeren. Met dit geld wil Picnic meer nieuwe distributiecentra bouwen en verder uitbreiden in de Randstad.
Diverse investeerders, waaronder NPM Capital, De Hoge Dennen en Hoyberg pompen 100 miljoen in Picnic, in ruil voor een belang van enkele tientallen procenten in de online supermarkt. Met dit geld kan de jonge startup, opgericht in 2015, eindelijk echt goed de aanval inzetten op de grote supermarktketens Albert Heijn en Jumbo die ook online hun boodschappen verkopen.
Nieuwe distributiecentra, auto’s en afzetmarkten
De investering moet Picnic helpen met het openen van vijf distributiecentra en zeventig lokale hubs. Ook komen er tweeduizend elektrische autootjes bij om de boodschappen bij de klant te kunnen bezorgen. De komende weken zal de boodschappen-bestelservice gelanceerd worden in Delft, Leidschendam, Veenendaal, Ede, Lelystad, Apeldoorn en Nieuwegein.
Picnic draait momenteel zo’n 30 miljoen omzet en het wil dit jaar de 100 miljoen halen. Volgens Emerce overweegt de online supermarkt ook een uitbreiding naar het buitenland, maar dat zal hoogstwaarschijnlijk niet op de korte termijn gebruiken.
Reacties