menu

Klantenservice failliete webshops actief

Klantenservice Twitter actief tijdens faillissementEen bedrijf met twee webshops is afgelopen week failliet gegaan. Normaal gesproken betekent dat direct een dodelijke stilte. Als er geen salaris overgemaakt kan worden dan werkt er meestal ook niemand meer. Maar bij een van deze bedrijven zie ik dat de Twitter gewoon actief is, en gewoon verwijst naar een klantenafdeling.

 
Reputatieschade?
Het mag duidelijk zijn dat in Nederland een faillissement een enorme reputatieschade voor een organisatie kan betekenen. Er wordt wel eens gezegd dat je in Amerika pas na een faillissement of drie voldoende ervaring hebt om te kunnen ondernemen, maar in Nederland ligt dat wat anders. 
 
Voor bedrijven, en dat is bij webwinkels zeker niets anders, is de reputatie enorm belangrijk voor de onderneming. Een reputatie is tegenwoordig ook online een belangrijk trefwoord aan het worden. Zo houden bedrijven steeds meer bij wat hun reputatie is op Twitter, en wat mensen zoal over hun bedrijf schrijven. 
 
Ik was dan ook bang dat de berichten die op Twitter te vinden zouden zijn, een negatieve klank zouden hebben. 
 
Twitter Modern.nl gewoon actief
Bij deze bedrijven valt dit ten eerste reuze mee, en ten tweede lijken ze zich er zelf ook nog wel bewust van. Zo is het Twitter account ook na het faillissement, vandaag gewoon actief en verwijzen ze wat vragen naar hun telefonische klantenservice. De medewerkers van de bedrijven hebben te horen gekregen dat hun contract pas per een maart ten einde is. Tot die tijd is het callcenter, en Twitter account, dus mogelijk gewoon actief.
 
 
Op dit moment kunnen ze uiteraard nog weinig betekenen. Het faillissement is nog maar net uitgesproken en op het telefoonnummer waar ze naar verwijzen krijg je eerst een bandje, en daarna een medewerker die in veel gevallen nog maar net op het callcenter werkt en niet altijd alle vragen positief kan beantwoorden. Maar alleen al het feit dat mensen een reactie kunnen krijgen als ze op Twitter laten horen dat ze zich grote zorgen maken, vind ik al zeer positief.
 
Zeer positief voor de toekomst!
Zeker gezien de onbekende toekomst. Het is helemaal niet zeker of er wel een toekomst is maar een overname lijkt me mogelijk, en over de kansen hierop wordt ook gesproken. De curator zou het onderzoeken. Dan helpt het als het imago op Twitter redelijk neutraal blijft. Daarnaast kan dit Twitter account nu veel nieuwe volgers krijgen van mensen die graag het direct willen weten als er een mogelijke overname of andere nieuwsberichten zijn. Tijdens een faillissement is het budget voor allerlei persberichten natuurlijk beperkt en via Twitter kunnen ze wel zonder veel kosten, veel mensen direct op de hoogte houden van de laatste ontwikkelingen.

Tags

Reacties