menu

V&D terug als webwinkel

De V&D is weer terug. Dit keer niet in het straatbeeld, maar enkel online. Het bekende Nederlandse warenhuis raakte eind 2015 failliet, maar Coolcat-oprichter Roland Kahn liet na een halfjaar al weten terug te willen komen met een webwinkel. Dat liep echter vertraging op, maar vandaag is het zo ver: vd.nl is weer live.

Wie nu de webwinkel van V&D bezoekt, wordt getrakteerd op het bekende naamlogo met daarnaast een afbeelding van een boom vol verschillende producten. De webwinkel is ingedeeld in bekende categorieën als “dames” en “heren”, maar bevat ook productcategorieën met titels als “familie”, “thuis”, “op reis” en “uiterlijk”.

In 2015 kon de V&D zich helaas scharen in ons overzicht van failliete webwinkels. Het ging al langer niet goed met een van Nederlands bekendste retailers, mede doordat Vroom & Dreesmann te laat was meegegaan met de ecommerce-transformatie.

Frendz in plaats van V&D 2.0

Vrij snel na het faillissement namen drie ondernemers, waaronder Coolcat-oprichter Roland Kahn, de rechten op de naam over. Ze maakte in juni 2016 bekend dat ze er een nieuwe webwinkel mee wilden starten. Maar die herlancering liet telkens op zich wachten. In april van 2017 werd plots aangekondigd dat de opvolger van de V&D geen warenhuis of webwinkel zou worden. Het nieuwe online platform werd Frendz gedoopt en richte zich op modebewuste 19- tot 35-jarigen.

Halfjaar aan nieuwe VD.nl gewerkt

Maar nu is daar dus toch de herrijzenis van V&D. “We bleven daar veel vragen over krijgen. Van leveranciers en van klanten. De doelgroep 40-plussers wordt nu door niemand goed bediend”, aldus mede-initiator Ronald van Zetten tegenover het Algemeen Dagblad. “Inmiddels beschikken we wel over de techniek om dit goed te doen. Achter de schermen hebben we hier een half jaar aan gewerkt.”

De webwinkel van V&D is weer terug.
De webwinkel van V&D is weer terug.

Tags

Reacties