menu

Emerce eRetail nu ook Europees evenement

Emerce eRetail nu ook Europees evenementEmerce heeft z’n succesvolle evenement eRetail voorzien van een Europese variant, waarbij het ook nog eens onderdeel gaat uitmaken van een heuse Emerce eWeek vol met andere evenementen van dit multichannelplatform. eRetail Europe vindt op 9 oktober plaats in Amsterdam en wij zijn er in ieder geval bij!

Emerce had met eRetail al een zeer goed bezocht evenement in ons land en de sprekers daar waren vaak al grote internationale namen, dus een ‘uitbreiding’ naar Europa ligt voor de hand. “Het evenement heeft een sterke focus op strategieën om uit te blinken in een veranderende digitale omgeving”, zo lezen we op de website van eRetail Europe. “De conferentie biedt de top van de Europese bedrijven een platform waarop ze essentiële, strategische inzichten kunnen krijgen in de digitale tak van de detailhandel, om zo hun positie veilig te stellen, te behouden of te verbeteren en zo voorbereid te zijn op de toekomst.”

Sprekers van bedrijven als Adidas, Otto, Staples en Spreadshirt worden verwacht tijdens het evenement dat wordt gehouden in een week waarin Emerce ook dagen als The Facebook Conference, Emerce eDay, Emerce Venture en Silicon Valley Meets Amsterdam organiseert.

eRetail wordt kernevenement van Emerce eWeek
Voor ons Engelstalige blog Ecommerce News interviewden wij eerder deze week directeur Gijs Vroom van Emerce waarbij hij uitlegde waarom er gekozen is voor een evenement in en over Europa. “We zijn al een tijd bezig met dit congres te organiseren. Het idee was om het in Brussel te houden, als centrum van Europa, maar toen begin dit jaar het idee van een eWeek is opgekomen met allerlei events begin oktober in Amsterdam, hebben we het verplaatst. Samen met andere activiteiten die we doen in die week wordt dit één van de kern-evenementen. We vinden het eigenlijk ook wel goed om juist in Nederland een internationaal event te organiseren. Naast praktische overwegingen is het ook goed om de top in online retail naar Nederland te halen.”

Of Emerce zelf ook nog eens in Europa gaat, dat is nog onzeker. “Er zijn geen concrete stappen in die richting, maar het is natuurlijk wel eens geopperd. De vraag is natuurlijk wat je toevoegt in het overdonderende internationale aanbod. In Nederland hebben we een goede rol, maar internationaal is er al erg veel. De eerste stappen zullen in ieder geval eerder met events zijn.” 

Meer internationale evenementen?
Emerce organiseert ook nog andere evenementen, zoals eFashion en eTravel. Zit een internationale tint aan deze events er in? “Dat kan ik nog niet zeggen. De uitdaging ligt eerst bij eRetail Europe. Op veel van de segmenten die we in Nederland doen zijn er al prima internationale alternatieven. Maar als we een gat kunnen ontdekken en we zijn er klaar voor, dan is het zeker een optie!”

Vroom denkt dat een echte Europese footprint en het netwerk dat aanwezig is, voor het hoogtepunt van eRetail Europe zullen zorgen. Aan de inzet zal het in ieder geval niet liggen, want het werd al snel duidelijk dat het iets is wat je er niet zomaar even bij doet. “We hebben er een apart team op zitten en zijn al meer dan een jaar in voorbereiding. En voor de eWeek is er weer een ander team aan de slag.”

eRetail Europe vindt plaats op 9 oktober in Amsterdam en wij zijn er in ieder geval bij. Zie voor meer informatie de site van het event zelf.

Tags

Reacties