menu

Wat willen shoppers?

De mogelijkheden voor productpresentatie op het internet zijn inmiddels legio. Producten kunnen op steeds meer indrukwekkende manieren weergegeven worden. Maar wat vinden online shoppers nu de beste manier van productweergave?

Webwinkels worden steeds inventiever in het weergeven van hun producten. Van catwalk tot virtuele paskamer en van uitgebreide zoomfuncties tot weergave op ware grootte, online etalages kennen steeds meer uitgebreide mogelijkheden.

Adobe Scene7 onderzocht enkele manieren van productpresentatie, en vroeg aan de online shopper wat hij nu het liefste wil. Voor het onderzoek werden 300 consumenten die regelmatig online kopen ondervraagd.

Uit de resultaten bleek dat deze consumenten vooral gemak belangrijk vinden. Ze willen een product gemakkelijk kunnen bekijken, zonder hierbij veel te moeten scrollen en klikken. Verder vinden zij ook zoom functies belangrijk, die het product zo ver mogelijk uitvergroten en details zichtbaar maken, terwijl ook hier de besturing gemakkelijk blijft. Hier geldt de regel ‘hoe groter hoe beter’. Tenslotte wordt ook de hoeveelheid afbeeldingen genoemd. Consumenten zien het liefst een groot aantal afbeeldingen die het product van alle kanten en in alle kleuren tonen.

Wil je het gehele onderzoek eens lezen, download het dan hier.

Tags

Reacties