menu

Rajapack verkoopt steeds meer online

Rajapack verkoopt steeds meer onlineRajapack ziet steeds meer omzet via internet plaatsvinden. De Nederlandse distributeur van verpakkingsmateriaal zag de online omzet in een jaar tijd toenemen van 28% naar 35%. Volgens het bedrijf hebben de ‘doelgerichte vernieuwingen en investeringen’ hun vruchten afgeworpen.

Het in Breda gevestigde Rajapack is als distributeur van verpakkingsmateriaal marktleider in Europa en actief in 15 landen. Waaronder in ons land, waar het steeds harder aan de weg timmert. Rajapack heeft meerdere keren op de Webwinkel Vakdagen gestaan en tijdens de laatste editie hebben we dit bedrijf ook even gesproken.

Het gaat goed met Rajapack. Vorig jaar juli werd de nieuwe website gelanceerd en daarbij werd gebruikgemaakt van een aantal zaken die de kritische consument vandaag de dag verwacht van een goede webwinkel: interactieve video’s, snellere zoektools, foto’s die vanuit verschillende invalshoeken te bekijken zijn, integratie van social media, et cetera.

 

Betere vindbaarheid in Google
Dat deze investeringen hun vruchten hebben afgeworpen, blijkt volgens Rajapack wel uit het feit dat ze nu ‘veel sneller te vinden zijn op Google’. “De toepassing van een aantal knappe SEO-technieken hebben ook onze positionering flink verbeterd: van een gemiddelde top 20 positie naar de ‘eerste klasse’, de zo begeerde top 10.”

En de cijfers liegen er verder ook niet om. De website is het afgelopen jaar zo’n 2,5 miljoen keer bekeken door niet minder dan 420.000 bezoekers, wat een verhoging betekent met 40% ten opzichte van 2011. “Daardoor ging het aantal nieuwe klanten dat we online konden maken er met méér dan 30% op vooruit. En dan de bottomline: het aantal bestellingen dat we mochten noteren is met 25% gestegen!” Rajapack kijkt dan ook met een roze bril naar 2013 en verwacht nog betere prestaties neer te zetten dit jaar.

Tags

Reacties