My Jewellery: productietijd marketing verlaagd met 300%
De Nederlandse sieradenwinkel My Jewellery heeft samen met Movable Ink de productietijd voor een deel van haar e-mailmarketing heeft kunnen verlagen met 300 procent. Het bedrijf heeft ingezet op automatisering en personalisatie. Naar eigen zeggen zorgt dit voor een verhoging van de conversie.
My Jewellery is een bekend sieraden en kledingmerk met een webwinkel en al 20 fysieke locaties binnen ons land. Het heeft 5 locaties in België. Sinds 2021 is het bedrijf ook actief in Duitsland met een webwinkel, maar uiteindelijk gaat het ook daar fysieke locaties lanceren. Vorig jaar schreven we nog dat de oprichter Sharon Hilgers de Vrouwelijke Groeier 2021 award won.
Data inzetten voor klantervaring
Uit een case study van Movable Ink, dat marketingtechnologie levert aan MyJewellery blijkt dat het bedrijf de klantervaring kon verbeteren door data in te zetten. Zo gebruikte het data over consumentengedrag voor de geautomatiseerde campagnes van het bedrijf, waardoor een deel van de e-mailmarketing 300 procent minder tijd kostte.
‘De aangepaste verlaten winkelwagen-melding zorgde voor een conversieverhoging van 56%.’
Door gegevens van de website te combineren met consumentengedrag werd de ‘winkelwagen verlaten’-melding aangepast. Bezoekers krijgen nu een banner te zien met een productfoto van één van de in de winkelwagen geplaatste artikelen. Naar eigen zeggen is het aantal kliks verhoogd met 32 procent en de conversie verhoogd met 56 procent.
Geautomatiseerde mails
Daarnaast werden de geautomatiseerde mails verder gepersonaliseerd. Klanten krijgen nu foto’s te zien gebaseerd op hun geolocatie, het weer en hun koopgedrag. Dit zorgde voor een verhoging van 18 procent in het aantal kliks en een conversieverhoging van 71 procent.
Er werden daarnaast polls toegevoegd aan de mails. Op die manier kon het bedrijf direct voorkeuren verzamelen van klanten. Daarna werden de mails aangepast aan de persoonlijke voorkeuren. Naar eigen zeggen zorgde dit voor een conversieverhoging van 255 procent en een verhoging in het aantal kliks van 28 procent.
‘Het is nu erg makkelijk om personalisatie toe te passen.’
“De samenwerking zorgde ervoor dat het erg makkelijk (en snel) werd om personalisatie toe te passen. Dit zorgt voor een vlotte, unieke klantervaring. Er zijn eindeloze mogelijkheden als het gaat om personalisatie”, vertelde email marketing coördinator Manon van Rijsbergen.
Reacties