Veel klachten niet-thuis-melding DHL

Veel klachten niet-thuis-melding DHL

Het regent klachten van consumenten die een pakketje van DHL verwachten, maar uiteindelijk worden opgescheept met het bericht “Er was niemand thuis toen we je pakket wilden bezorgen”. DHL geeft nergens een verklaring voor dit fenomeen, dat vooral de laatste tijd veel lijkt plaats te vinden.

Wanneer je als consument niet thuis bent om een pakketje in ontvangst te nemen, dan stopt de bezorger van DHL normaal gesproken een briefje in de brievenbus met daarop de melding dat ze je gemist hebben en de mogelijkheid om een nieuw ontvangstmoment door te geven.

Merendeel klachten gaat over ‘niet thuis’-melding

DHL: "We hebben je gemist"
DHL: “We hebben je gemist”

Wie nu een snelle blik werpt op de ‘tweets met antwoorden‘-tijdlijn van @DHL ziet dat de pakketbezorger wel heel erg druk is met het helpen van mensen die een “je was niet thuis”-melding kregen, terwijl ze wel degelijk thuis aan het wachten waren op hun pakketje. Ruim meer dan de helft van de klachten die de afgelopen dagen via Twitter zijn gedeeld gaan over zo’n melding.

‘DHL-servicepunt krijgt al veel klachten hierover’

Overigens zijn er ook veel klachten over dit onderwerp te vinden op de Facebook-pagina van DHL Parcel. Zo deelde vanmorgen iemand het volgende: “Wij waren thuis, maar er is niets bezorgd op dinsdag. Op woensdag konden wij het pakket ophalen bij een DHL punt. Heel raar dit, wij hadden geen kaartje in de bus gekregen. Normaal wordt het bij de buren afgeleverd. Misschien kunnen jullie hier iets aan doen, want erg netjes is dit niet. De meneer van het DHL-servicepunt zei dat hij hier zoveel klachten over kreeg.”

Eén van de vele klachten over DHL op Facebook.
Eén van de vele klachten over DHL op Facebook.

Komt het door de coronacrisis? Wees duidelijk, DHL!

Je zou wellicht denken dat door de coronacrisis de pakketbezorgers het extra druk hebben en dat ze tijdens hun dagelijkse rit niet toekomen aan het bezorgen van alle pakketjes. Maar zelf noemt DHL dit nergens als oorzaak.

En dat verklaart ook niet waarom er een ‘je was niet thuis’-melding wordt gegeven. DHL kan dan beter aan de ontvanger communiceren dat het helaas niet gelukt was om het pakketje op de afgesproken tijd te bezorgen.

DHL: een bron van klachten

Op Klacht.nl is DHL inmiddels nummer één wat betreft het aantal gemelde klachten in de categorie ‘koeriersbedrijven en post’. En op Trustpilot heeft het bedrijf de laagste score (1.1 uit 5) van alle beoordeelde koeriersbedrijven.

Onderaan dit artikel zie je een verzameling van tweets die wij hebben verzameld. Alle tweets zijn geplaatst tussen afgelopen dinsdagmiddag en vandaag.

Over de auteur

Over de auteur

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten