menu

PayPal gaat werk maken van offline markt

paypal gaat werk maken van offlinePayPal begeeft zich al enkele maanden voorzichtig in de offline markt
van betaalmethodes. Maar nu neemt het in Amerika een grote stap, want
het wil aan het eind van dit jaar twintig grote winkelketens het systeem
laten testen.

Crosschannel, multichannel en omnichannel zijn kernwoorden die we overal terug zien. Ook PayPal wil dus nu een extra kanaal aanboren. In september schreven we al over hoe de toekomst van ecommerce eruit gaat zien volgens PayPal. Daarin stond ook hoe het bedrijf zich meer mobiel wil presenteren én dat ze het nu ook gaan proberen in de stenen winkels. En die werkelijkheid komt nu steeds dichterbij.

Het uiteindelijk gewenste doel is dat klanten ook in stenen winkels kunnen betalen met PayPal. Don Kingsborough, die namens PayPal verantwoordelijk is voor het doorvoeren van het online betaalsysteem in stenen winkels, wil het logo van PayPal uiteindelijk naast de overbekende Visa-, MasterCard- en American Express-logo’s hebben in de winkels , zo lezen we in de Ottawa Citizen. En om dat te bereiken wil PayPal fiks stunten met de prijzen.

Winkeliers betalen minder voor PayPal
PayPal zou van plan zijn om z’n dienst te subsidiëren, wat impliceert dat winkeliers minder hoeven te betalen dan ze nu doen voor transacties die gemaakt worden door de gevestigde debit- en credit-maatschappijen. En om het allemaal nog aantrekkelijker te maken, en om ’s werelds grootste winkelketens aan boord te krijgen, is PayPal ook van plan om meer consumentendata omtrent aankopen en shop-activiteiten te delen.

In een recent interview met persbureau Reuters gaf Kingsborough al aan de toekomst van Paypal in de stenen winkels met vertrouwen tegemoet te zien: "We gaan het doen met de grootste winkels ter wereld – Home Depot en iedere andere top 100-winkelier. Er is geen grote winkelketen waar we niet mee hebben gepraat."

Mocht het allemaal lukken voor PayPal, dan is er een enorme nieuwe markt die ze kunnen aanboren. Online zijn ze al een betalingsleider, maar ecommerce behelst in Amerika nog steeds maar ongeveer tien procent van de totale retailomzet.

Tags

Reacties