Klachten bezorgen Dynalogic slechte online reputatie
Dynalogic breidt deze maand uit met een extra logistieke vestiging in Vianen voor het thuisbezorgen en installeren van grote producten in de Benelux. Interessant voor webwinkeliers met grote producten, al is het de vraag of je het bedrijf wilt inschakelen gezien de klachten die online over Dynalogic te vinden zijn.
Dynalogic kan grote producten bezorgen zoals wasmachines, televisies, bedden of koelkasten. Eigenlijk alles waarbij iets meer aandacht nodig is dan de gemiddelde pakketbezorger standaard kan leveren. Dat kan natuurlijk een mooie meerwaarde zijn want voor dit type producten is er soms nog best wat scepsis om dit lukraak online te bestellen. In veel gevallen willen mensen toch wat hulp bij de plaatsing en installatie van een groot apparaat en dus worden er vaak nog vakmannen voor ingeschakeld.
Als je contact opneemt met Dynalogic dan ziet het zichzelf dan ook als een netwerk van specialisten. Juist voor de wat lastige logistieke vraagstukken, zoals een bed waarbij het matras van een andere leverancier komt en die bij levering in elkaar moet worden gezet. Het bedrijf presenteert zich als een netwerk van slimme, stoere mannen die hun hand niet omdraaien voor het fulltime tillen van loeizware wasmachines, of het installeren van iets spannends als een CV-ketel.
Online regent het klachten over Dynalogic
Maar als je online een rondje doet naar ervaringen werkt Dynalogic soms toch wat anders. Als je googelt op de merknaam toont Google het gemiddelde cijfer van 1,5 uit vijf sterren op basis van 127 recensies. Niet zo best. Op klachtenkompas.nl is 81% ontevreden over de bezorger, op klacht.nl zijn er honderden klachten te lezen en ook op social media zien we veel klachten op Twitter en Facebook voorbijkomen, waar vaak ook nog eens niet op lijkt te worden gereageerd. Zo blijken levertijden, of soms hele afspraken regelmatig niet te worden nagekomen. Verder regent het klachten van televisies die niet geleverd werden, wasmachines die niet goed zijn aangesloten, bezorgers die zich als idioten gedragen of de klantenservice die alles behalve de gewenste oplossingen biedt.
Ons verbaast het dat Dynalogic de klachten zo open en bloot laat staan, want het prijskaartje is vrij stevig en het werkt momenteel voor klantvriendelijke organisaties als Nespresso of Coolblue. Al is die laatste speler juist aan het testen of het dit type bezorging niet beter zelf kan uitvoeren. Coolblue test momenteel een eigen bezorgdienst in het zuiden van het land.
Als je die dienst vergelijkt met die van Dynalogic vind je een boel leuke ervaringen en mocht je dan toch een klacht hebben, dan kun je bij Coolblue op veel manieren je feedback kwijt, in tegenstelling tot het dure 0900-servicenummer van Dynalogic. Alleen al het tarief van dit servicenummer staat toch lijnrecht tegenover wat je verwacht van een bedrijf dat extra diensten als de installatie van een wasmachine of televisie biedt?
Reacties