menu

JMango360: ‘innovatie-award helpt zelfs over de grens’

Een jaar geleden won mcommerce-platform JMango360 de innovatie-award bij Meet Magento. Wat heeft het winnen van die award eigenlijk opgeleverd? We vroegen het, tijdens de Meet Magento-editie van dit jaar, aan commercieel directeur Eelco van Wijk.

“De award heeft ons vooral geholpen om meer naamsbekendheid op te bouwen”, zegt Eelco. “Een jaar geleden hadden we tachtig klanten, inmiddels hebben we vele honderden apps gemaakt. Ook merken we dat dat de innovatie-award zorgt voor meer geloofwaardigheid in het buitenland. De Nederlandse Meet Magento heeft een hoog aanzien, dus met een award op zak gaan er sneller deuren open. Hetzelfde geldt voor de samenwerking met internetbureaus. Zij zijn nu eerder geneigd om hun klanten een app van JMango360 te adviseren. Webshopbouwer Jaagers neemt de mogelijkheid voor mobiele apps zelfs mee in al hun offertes.”

Eelco hield woord terug te komen op Meet Magento met nog meer innovatie. Naast een presentatie waarin wat cijfers werden onthuld over (de opkomst van) mcommerce, vertelde hij bezig te zijn met andere platformen. “Magento wordt gebruikt door het leeuwendeel van de webwinkeliers en is voor ons het belangrijkste platform. We zijn dan ook druk bezig met Magento 2. Ook onderzoeken we welke koppelingen er mogelijk zijn met andere partijen. Zo kunnen Lightspeed-klanten (voormalig SEOshop) een app aanschaffen, maar willen we binnenkort daar een diepere integratie voor gaan aanbieden. En er staan nog wat andere platformen op de planning, waar ik later meer over kan vertellen. Daarnaast zijn we sinds begin deze maand actief in Duitsland en Italië.”

‘Met alleen desktop red je het niet meer’

Eelco laat zien dat een rapport van het Amerikaanse Business Intelligence aantoont dat 38% van alle transacties momenteel plaatsvindt via de mobiele telefoon. Volgens hetzelfde rapport zal in 2020 de helft van alle transacties in de Verenigde Staten binnen mcommerce zijn. “Wanneer je de cijfers doortrekt en rekening houdt met de ontwikkelingen, denk ik dat dit eerder 2018 zal zijn. Nederland loopt wat voor op de Amerikaanse markt, dus ik kan me goed indenken dat er bij ons in november 2016 al meer wordt gekocht via shopping apps. En dan ben ik nog vrij voorzichtig, in het Verenigd Koninkrijk zie je bijvoorbeeld dat nu al bijna de helft van alle ecommerce-transacties plaatsvindt op mobiele apparaten.”

Tags

Reacties