JMango360: ‘B2B is grootste groeimarkt’

JMango360: ‘B2B is grootste groeimarkt’

Met haar platform om native apps te (laten) bouwen, richtte JMango360 zich aanvankelijk op de b2c-markt. Inmiddels heeft het bedrijf ook de b2b-markt ontdekt én haakt het in op de opkomst van progressive web apps (PWA’s). Ecommerce News ging in gesprek met CEO Berry de Kort en CCO Marco Alewijnse over de transitie die het bedrijf het afgelopen jaar doormaakte.

“Het is altijd al ons doel geweest om gebruikers wereldwijd de best mogelijk mobiele oplossing te bieden”, vertellen Berry en Marco wanneer we hen spreken tijdens PreMagentoLive. Lange tijd werd gedacht dat dit met een native app zou zijn. Hoewel deze mobiele applicaties inderdaad de beste gebruikerservaring bieden, blijkt in de praktijk de installatiedrempel voor veel retailers een te groot struikelblok.

Wedden op verschillende paarden

Door ook progressive web apps aan te bieden, die een vergelijkbare ervaring beloven zonder dat ze eerst geïnstalleerd moeten worden, wil JMango360 de algehele mobiele conversie verbeteren. De PWA’s waren al beschikbaar voor Prestashop-klanten en sinds maandag kunnen ook gebruikers van Magento 1 en 2 een abonnement afsluiten voor een progressive web app.

Later dit jaar zal de PWA ook beschikbaar zijn voor BigCommerce-gebruikers, waarmee JMango360 een groot deel van de Nederlandse én buitenlandse ecommerce-markt kan bedienen. Het bedrijf was al actief in Europa, maar sinds de samenwerking met BigCommerce wordt er ook steeds meer ingezet op het veroveren van de Amerikaanse markt.

‘B2B grootste groeimarkt’

De lancering van de PWA’s is niet de enige ontwikkeling waar JMango360 zich de afgelopen periode mee bezighield. Met de komst van commercieel directeur Marco Alewijnse eind vorig jaar haalde het bedrijf een b2b-specialist in huis. “De b2b-branche is momenteel onze grootste groeimarkt. Het beslaat zo’n 75 procent van de totale ecommerce en biedt ongelooflijk veel kansen.”

Zo is het volgens de heren steeds gebruikelijker dat afnemers in de b2b via hun mobiel (willen) bestellen. Bovendien is het aantal herhaalaankopen groot, terwijl de drempel om een native app te installeren juist relatief laag is aangezien er gewoonlijk met een beperkt aantal leveranciers wordt gewerkt.

Schifting naar een hoger segment

JMango360 richt zich overigens niet alleen op Europese b2b-spelers. In opkomende landen, waar de impact van mcommerce nog veel groter is omdat er nauwelijks gebruik wordt gemaakt van desktops en iPads, is de potentie misschien nog wel veel groter. JMango360 sloot vorig kwartaal een overeenkomst met een Zuid-Afrikaanse groothandel die nu haar dealers met eigen apps heeft uitgerust. “De aangesloten winkeliers zorgen gezamenlijk voor ruim 45.000 transacties per week.”

Al met al zorgen de verschillende producten en doelgroepen ervoor dat JMango360 een goede omzet binnenhaalt en operationeel inmiddels break-even draait. “Het Zuid-Afrikaanse project is financieel voor ons inderdaad wel belangrijk, maar met PWA’s zijn we net van start en ook daar verwachten we ook veel van.”

Naar eigen zeggen is JMango360 de enige SaaS-aanbieder die zowel native apps als PWA’s aanbiedt, waardoor het in principe de gehele ecommerce kan voorzien van een mobiele oplossing. “We denken dat de native apps vooral door b2b-spelers ingezet gaan worden en daar verwachten we op korte termijn de grootste groei. Binnen de b2c-branche zien we nog wel een verschuiving richting PWA’s en daar zijn we nu ook helemaal op ingericht.”

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten