Google voegt retourbeleidinformatie toe

Google voegt retourbeleidinformatie toe

Sinds deze week toont Google verzend- en retourinformatie bij producten in de zoekresultaten. Verkopers kunnen nu zelf informatie over het retourbeleid, zoals retourkosten en de bedenktermijn, invoeren in Google Merchant Center.

Als consumenten een product zoeken via Google, zien zij sinds kort ook informatie over onder andere de verzendkosten. Verkopers kunnen dankzij deze update informatie over hun retourbeleid toevoegen in de helpsectie voor gestructureerde productgegevens.

Benadrukken retourbeleid vergroot zichtbaarheid

Volgens de zoekmachine is het vooral voor verkopers met een uitgebreid verzend- en retourbeleid handig om dit toe te voegen in Google Merchant Center. Het benadrukken hiervan vergroot namelijk de zichtbaarheid in de zoekresultaten, wat invloed heeft op het doorklikpercentage.

Retourbeleid te zien bij productinformatie

Er zijn verschillende waarden die gebruikt kunnen worden om het retourbeleid weer te geven in de zoekmachine. Zo is er de verplichte optie ‘applicableCountry’, waarmee verkopers aangeven in welke landen het retourbeleid geldt. Ook ‘returnPolicyCategory’ is een verplichte waarde, zodat verkopers het type retourbeleid kunnen aangeven.

Naast verplichte data kunnen verkopers de bedenktermijn en retourkosten invoeren.

Daarnaast zijn er opties om de bedenktermijn, retourkosten en de manier van terugsturen in te voeren. Na het toevoegen van deze data in Google Merchant Center zal dit ook voor consumenten te zien zijn bij de productinformatie.

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten