Droppery biedt nu eigen productteksten
Het dropshipping-platform Droppery heeft onlangs een AI-tool gelanceerd, waarmee retailers unieke productbeschrijvingen kunnen genereren, gebaseerd op informatie van de leverancier. Webwinkels die dezelfde leverancier gebruiken, krijgen dus volledig herschreven eigen content.
Droppery verbindt producenten en leveranciers aan webwinkeliers met haar SaaS-platform. Het richt zich op het midden- en hogere segment. De software is ontwikkeld vanuit de behoefte van leveranciers, om op die manier dropshipping schaalbaar te maken voor b2b-spelers.
Het platform is in 2021 gelanceerd en is sindsdien actief in de Benelux en de DACH-regio (Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland). Vorig jaar kwam er ook een eerste kantoor in Duitsland bij. Uiteindelijk wil het bedrijf uitrollen in heel Europa.
Unieke content
De software van Droppery biedt retailers een geautomatiseerde integratie, inclusief actueel voorraadbeheer en ordersynchronisatie. Danzkij een nieuwe product update zet het nu ook AI in. Webwinkeliers genereren met deze tool unieke content, in een eigen schrijfstijl die aansluit op het eigen merk.
‘Webwinkeliers krijgen herschreven content zonder een copywriter nodig te hebben.’
Leveranciers leveren eenmalig een product database aan bij Droppery. Wanneer een webwinkelier vervolgens een import doet van een collectie, genereert de AI unieke content voor de doelgroep van de webwinkel op basis van deze gegevens. Wanneer meerdere webwinkels dezelfde leverancier gebruiken en dus dezelfde product source aanspreken, krijgen ze alsnog eigen, herschreven content zonder een copywriter nodig te hebben.
‘Drempel verlagen voor groei en succes’
“We zijn verheugd om Droppery te introduceren als het platform dat de dynamiek tussen merken en retailers herdefinieert”, aldus Marco Mulder, CEO van Droppery. “Ons doel is om een brug te slaan tussen de meest innovatieve merken en de meest ambitieuze (online) retailers, terwijl we tegelijkertijd de drempel verlagen voor groei en succes.”
Reacties