Carrefour vergroot netwerk van afhaalpunten

Carrefour vergroot netwerk van afhaalpunten

Carrefour heeft het aantal afhaalpunten voor online boodschappen in België flink uitgebreid. Vorige maand werden 13 zogeheten drives geopend bij supermarkten van het Franse bedrijf en deze maand zullen er nog eens 17 volgen.

Aan het eind van deze maand zullen er in totaal 125 afhaalpunten van Carrefour aanwezig zijn in België. Het is voor het eerst dat de hypermarktketen zoveel nieuwe afhaalpunten opent in zo’n korte tijd. De nieuwe drives worden alle geopend bij Carrefour Markets, die qua grootte en productaanbod tussen de Carrefour Hyper en Carrefour Express inzitten.

Eind 2013 was Carrefour de eerste Belgische retailer met een drive, zodat klanten die met de auto zijn gemakkelijk hun online bestelde boodschappen kunnen afhalen. Nu voeg het nog eens dertig nieuwe afhaalpunten toe aan haar netwerk.

Carrefour en ecommerce

Het wordt alsmaar duidelijker dat Carrefour gelooft in online, hoewel de drives laten zien dat offline niet afschreven mag worden. De drives zijn het toonbeeld van omnichannel-ecommerce: online boodschappen bestellen en ze offline bij de supermarkt afhalen. Dat Carrefour ecommerce heeft omarmd, blijkt ook uit het feit dat het een nieuw online verkoopplatform heeft gelanceerd dat geheel gewijd is aan non-foodproducten.

De nieuwe Carrefour-drives

De in mei toegevoegde drives van Carrefour: Riemst, Soumagne, Ecaussines Bel Air, Aubel, Genk As, Gent Mariakerke, Oreye, Liege Rocourt, Grace Hollogne, Barvaux, Brustem Montini, Jumet en Diepenbeek. De drives die in juni worden toegevoegd: Gembloux, Maasmechelen, Hoboken, Gent Groene Vallei, Oedelem, Waasmunster, Schilde, Oostende Mariakerke, Lokeren Waasland, Lokeren, Schoten Zaat, Tubize, St Ghislain Tertre, Grivegnee, Hoboken Kiosk, Fosses-La Ville en Oupeye.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten