Zalando en Parcify testen flexibele bezorging

Zalando en Parcify testen flexibele bezorging

Zalando gaat samen met de Belgische startup Parcify een proef draaien, waarbij consumenten in Brussel, Gent en Antwerpen het tijdstip en de locatie van de levering op het laatste moment nog kunnen wijzigen. Zo kunnen klanten van Zalando hun pakketje bijvoorbeeld op het terras of op het werk in ontvangst nemen.

Klanten die meedoen aan het pilotproject kiezen waar en wanneer hun pakketje geleverd moet worden, maar hoeven vervolgens niet thuis te wachten tot het zo ver is. Het tijdstip en de locatie zijn namelijk kort van tevoren nog te wijzigen. De bezorger kan namelijk de klant lokaliseren dankzij de geo-locatiefunctie op diens smartphone.

Het is de eerste keer dat Zalando een dergelijke test start met op locatie gebaseerde diensten. Volgens Ken Fontijn, country manager Benelux bij Zalando, heeft het Duitse fashionbedrijf het geluk gehad dat ze Parcify vonden, waarmee ze samen de shopervaring persoonlijker en eenvoudiger kunnen maken.

Klanten meer flexibiliteit bieden

ā€œWe kennen het allemaal wel. Je wacht op een pakje, maar je zou eigenlijk boodschappen moeten doen of de kinderen van school halen. Of het is opeens mooi weer en je zou liever buiten op een terrasje zitten met vrienden dan binnen te moeten wachten. Wat doe je dan? Met dit nieuwe pilootproject bieden we onze klanten meer flexibiliteitā€, aldus Fontijn.

Zo werkt Parcify

Zalando-klanten die meedoen met de testfase moeten de Parcify-app downloaden en bij bestelling niet hun eigen adres opgeven, maar een speciaal ā€˜Parcify-adresā€™. Zodra het pakketje daar wordt geleverd, krijgt de klant een pushmelding en kan de bezorging worden gepland op een door de klant gekozen geolocatie. Levering is bovendien zeven dagen per week mogelijk, van zeven uur ā€™s ochtends tot middernacht.

Over Parcify

Parcify ontving vorig jaar een strategische investering van Bpost, waardoor Parcify niet alleen kapitaal, maar ook kennis en ervaring in huis krijgt. De startup liet toentertijd te weten dat een lancering in Amsterdam ā€˜enkele maandenā€™ op zich zou laten wachten. Vooralsnog is het alleen actief in Brussel, Gent en Antwerpen.

Dirkjan

Dirkjan

Dirkjan Vis is oprichter en eigenaar van Ecommerce News.

Bekijk alle berichten van Dirkjan

Gerelateerde berichten