menu

Wat webwinkel bezoekers willen

Wat willen bezoekers van webwinkels nu het liefste vinden? Helaas voor de webwinkels onder ons die niet op prijs concurreren kwamen vooral aanbiedingen, lage prijzen en goedkope verzendkosten uit het onderzoek.

Afgelopen April heeft BIGresearch onderzoek onder 4023 volwassenen gedaan naar wat bezoekers van webwinkels graag willen. Wat voor ons niet verrassend was, was dat een lage prijs en aanbiedingen als een van de eerste factoren naar voren kwamen.

67% van de vrouwen en 58% van de mannen geven aan dat de prijs een belangrijke factor is mocht een bezoeker overgaan tot het bestellen in een webwinkel. Gratis of gereduceerde verzendkosten (welke in Amerika waar het onderzoek is gehouden nogal op kunnen lopen) was voor 45% vrij doorslaggevend.

De kreet “Every Day Low Pricing” die ook door een Nederlandse winkelketen gehouden wordt komt eveneens hoog uit het onderzoek. Een compleet assortiment en kwaliteit van het aanbod komt ook naar voren maar dit is minder dan in voorgaande jaren.

2009 lijkt een jaar van prijsvechten te worden wat tijdens economisch mindere tijden niet verrassend is. Voor veel webwinkel eigenaren een kans aangezien een webwinkel regelmatig op prijs concurreren kan maar persoonlijk zien we het als weinig creatief voor de markt.

Wie doorbreekt deze trend en pakt een groot marktaandeel waarbij prijs geen rol speelt? Reacties zijn zeker welkom!

Tags

Reacties