menu

Vrouwen domineren online

vrouwen domineren sociale web en webwinkelsHet gaat goed met het sociale gedeelte van het internet. Netwerksites als Facebook, Twitter en Tumblr groeien zowel in omzet als in bezoekersaantallen. En dit is te danken aan… vrouwen.

Vrouwen domineren sociale sites en webwinkels
Volgens Aileen Lee van durfkapitalist Kleiner Perkins Caufield & Byers is het vooral bij sociale sites en webwinkels dat vrouwen ‘het internet domineren’. Lee onderbouwt dit met cijfers van gerenommeerde onderzoekbureaus als Comscore en Nielsen. En Groupon laat bijvoorbeeld via hun eigen site zien dat 77% van de mensen die er iets bestelt van het vrouwelijke geslacht is.

Sheryl Sandberg, operationeel directeur van Facebook, beweert dat niet alleen de meerderheid van de gebruikers vrouw is, maar dat zij ook 62% van de activiteit op hun rekening nemen door berichtjes, updates en commentaar achter te laten. Ook hebben vrouwen 8% meer Facebook-vrienden dan mannen en brengen ze meer tijd door op de site.

Vrouwen socialer online
 
(bron: Briansolis.com)

Webwinkels en de toekomst
Ook in de webwinkelwereld domineren de vrouwen. Deutsche Card Services, onderdeel van de Deutsche Bank kwam gisteren met het nieuws dat vrouwen voor het derde jaar op rij de online handel domineren.  Ongeveer zes van de tien aankopen bij Europeaanse webwinkels werd gedaan door vrouwen.

Interessant is om in de gaten te houden hoe deze trend zich voortzet. Start-ups als Shopkick focussen zich al (subtiel) op de vrouw door een combinatie van winkelen en sociaal gamen aan te bieden. En hoe ga je zelf om met deze doelgroep in je webwinkel? Ga je je bijvoorbeeld op je frontpage meer richten op vrouwen of laat je alles bij het oude?

Tags

Reacties