Ecommerce News

Thuiswinkel.org lanceert b2b-keurmerk Thuiswinkel Zakelijk

Thuiswinkel.org lanceert b2b-keurmerk Thuiswinkel Zakelijk

Thuiswinkel.org heeft de start aangekondigd van een keurmerk voor de online business-to-business-sector. Met Thuiswinkel Zakelijk moeten kopers in deze branche acht zekerheden krijgen waarmee zij kunnen zien dat een webwinkel betrouwbaar en veilig is.

Volgens de belangenorganisatie vervagen de grenzen tussen verkopen aan consumenten (b2c) en verkopen aan andere bedrijven (b2b). “Wij merken dat steeds meer van origine consumentgerichte bedrijven zich verbreden naar de zakelijke markt”, zoĀ laatĀ Thuiswinkel.org weten. Die gedachte is niet alleen op aannames gebaseerd; ongeveer 25 procent van alle Thuiswinkel.org-leden verkoopt ook direct aan bedrijven. “Tegelijkertijd maakt de b2b-branche stappen richting de b2c-branche. Denk hierbij aan groothandels en leveranciers die kortingsacties en loyaliteitsprogrammaā€™s voeren.”

De 8 zekerheden van Thuiswinkel Zakelijk

Het keurmerk Thuiswinkel Zakelijk gaat gepaard met acht zekerheden. Wanneer een webwinkel het keurmerk heeft, kunnen haar klanten uitgaan van de volgende dingen: het bedrijf bestaat, de overeenkomst wordt gesloten onder Nederlands rechts, het aanbod is helder en eerlijk, er is een overzichtelijk orderproces, de prijzen zijn duidelijk, er is een veilige betaalomgeving, er wordt zorgvuldig omgegaan met je persoonsgegevens en er is een gedegen klachtenbemiddeling.

Leden Thuiswinkel Zakelijk

Indi.nl, een webwinkel in technische onderdelen, is launching partner in het project. Hoeveiligismijn.nl, van ICT Training op Maat, is momenteel het enige andere lid van Thuiswinkel Zakelijk. Lid worden van Thuiswinkel.org kost 75 euro aan inschrijfkosten, minimaal 390 euro aan jaarlijkse certificeringskosten en dan komt er nog contributie bovenop op baiss van een vastgestelde contributieregeling.

Online B2B

In 2012 werd er een ‘eigen keurmerk voor zakelijk internet‘ gestart door IECA-Europe. Dit Online B2B-keurmerk is tot op de dag van vandaag nog steeds actief en richt zich ook op ecommerce-spelers die aan bedrijven verkopen.

Deel dit artikel
Onze redactie

Geschreven door

Onze redactie

Ecommerce News is een website van Eurolutions. Alle berichten zijn geschreven door onze eigen redactie.

Meer over ons

Gerelateerde berichten