Prijzencircus.nl deze herfst online

Het in het stenen-winkeltijdperk ooit zo beroemde kortingenfestijn van de V&D wordt deze herfst opnieuw leven ingeblazen. Via Prijzencircus.nl kunnen klanten allerlei kortingen verwachten. De terugkeer werd twee jaar terug al aangekondigd door V&D-eigenaar Ronald van Zetten.
Het heeft de V&D destijds niet kunnen redden, maar volgens de nieuwe eigenaar kan een Prijzencircus Nederland dit najaar opnieuw lekker maken met allerlei koopjes. De meest recente en concrete aankondiging omtrent de terugkeer werd door Van Zetten gedaan op de NIMA Marketing Day gisteren. De topman verwierf in 2016, samen met Roland Kahn en Jaco Scheffers, de merkrechten en het klantenbestand van V&D, dat het jaar ervoor failliet was gegaan. Op de NIMA Marketing Day sprak hij over de terugkeer van V&D en de resultaten tot dusver.
Prijzencircus: kortingen van minimaal 50%
Een van de nieuwtjes was het feit dat het Prijzencircus dit najaar dan eindelijk terugkeert. Hij vertelde daarbij ook dat het Prijzencircus niet via de website van V&D, maar vanaf een eigen platform wordt gerund. Ook zal er een afprijspercentage van minstens 50 procent worden gehanteerd.
V&D komt terug met Prijzencircus. Wie kent het nog? Dit najaar live. #NIMAMD #nostalgie pic.twitter.com/diPfHPTS7H
— Jeldau (@Jeldau) 20 juni 2019
2017: ‘Concept is nagenoeg af’
Opmerkelijk is dat de V&D-klant al een aantal jaar wordt lekker gemaakt met de terugkeer van het Prijzencircus. Zo vertelde Van Zetten in mei 2017 al tegen BNR dat het V&D Prijzencircus terugkeert. “We hebben het concept nagenoeg af. We weten hoe het eruit gaat zien en wat we willen en welke kant het op gaat”, zo zei hij.
Terugkeer van Liv, Soho en Prijzencircus
En een jaar later, toen de V&D terugkeerde als online warenhuis, werd ook gezegd dat de eigenaren bezig waren met het opnieuw afstoffen van bekende merken uit het verleden, zoals Liv, Soho en Prijzencircus.
De nieuwe V&D-eigenaren lijken er sowieso een handje van te hebben om aankondigingen lekker lang uit te melken. Zo werd in juni 2016 aangekondigd dat V&D verder gaat als webwinkel, maar duurde het meer dan drie jaar voordat dit ook daadwerkelijk gebeurde.
Webwinkel onderscheidt zich niet van de rest
Toen de V&D-shop eindelijk live ging, moesten wij op de redactie concluderen dat de webwinkel zich nog te weinig onderscheidde van het huidige aanbod aan online warenhuizen en we vreesden dan ook dat de comeback niet heel lang zou duren. Van Zetten denkt daar echter heel anders over. Die claimt met V&D dit jaar 5 miljoen euro aan omzet te doen en de verwachting is om over vijf jaar de grens van 100 miljoen te halen.
Ze claimen dit jaar 5M te doen, jaar erop 10M, 20m etc om in 5jr 100m te halen. Ik geloof niet zo in sprookjes zonder heldere usp’s
— Winfred de Ruijter (@wderuijter) 20 juni 2019
Echt hoge kortingen bij Prijzencircus?
Mocht V&D van Prijzencircus een online succes willen maken, dan adviseren wij ze om met echt hoge kortingen te gaan strooien. De aangekondigde korting van minimaal 50 procent klinkt leuk, maar dit is vaak op basis van de door de leverancier verzonnen adviesprijs en dan stelt zo’n korting in de praktijk weinig voor. Sowieso hopen we dat Prijzencircus online met hogere kortingen strooit dan het een paar jaar terug in de V&D-winkels deed…

Reacties