Pineca breidt uit naar Nederland

Pineca breidt uit naar Nederland

De in Litouwen gevestigde online leverancier van geprefabriceerde houten bouwwerken, Pineca, lanceert een webwinkel in Nederland. Dit is de tweede uitbreiding van het bedrijf binnen Europa in dit jaar. Het bedrijf is daarnaast al actief in het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland, Italiƫ, Spanje en Portugal.

De Pineca Group werd opgericht in 2011, in Litouwen. Het verkoopt online een breed scala aan geprefabriceerde tuingebouwen, houten huizen en garages. Naar eigen zeggen genereerde het bedrijf vorig jaar een omzet van 60 miljoen euro.

Nog twee lanceringen dit jaar

Nog maar zes maanden geleden lanceerde het bedrijf een webwinkel in Portugal. Nu betreedt Pineca Nederland. Het heeft al plannen aangekondigd om dit jaar ook naar twee andere markten uit te breiden.

Pineca wil dit jaar nog Zweden en Oostenrijk betreden

“Ondanks de vertragende vraag die in heel Europa voelbaar is, zijn we blij dat we in het eerste kwartaal een omzetstijging van 24 procent hebben bereikt”, aldus CEO Arunas Geciauskas. “Pineca wil doorgaan met het uitbreiden van ons bereik in Europa en nog twee markten betreden – Zweden en Oostenrijk. Samen met onze recente lanceringen in Nederland en Portugal maakt dit vier nieuwe markten in 12 maanden en is dit de snelste geografische uitbreiding in de geschiedenis van de groep.”

Analyse van de lokale markt

Het bedrijf biedt momenteel een assortiment van honderden producten aan in Nederland. In de komende maanden wil het het productaanbod uitbreiden om het beter af te stemmen op de lokale markt. “Door een uitgebreide marktanalyse voordat we een nieuw land betreden, kunnen we onze ervaring uit andere markten toepassen en de waardepropositie aanpassen en beter aan de verwachtingen van de markt voldoen”, vertelt Karolis KailiÅ«nas, hoofd Marketing.

‘We leggen veel nadruk op klantenservice om de reis van de klant zo soepel mogelijk te laten verlopen’

Om de conversie te stimuleren, richt het bedrijf zich nu al op zijn klantenservice. “In de wetenschap dat onze klanten de aankoop van technisch complexe big-ticket producten beschouwen als een dieper onderzoek, een langer besluitvormingsproces en een hogere evaluatie van financiĆ«le risico’s, leggen wij veel nadruk op klantenservice om ervoor te zorgen dat de reis van de klant bij het kopen en samenstellen van een houten prefab zo soepel mogelijk verloopt”, zegt Aurimas Junčis, COO.

Pleuni

Pleuni

Pleuni werkt sinds 2019 bij Zietuwel, waar ze nieuwsberichten schrijft voor Ecommerce News en Ecommerce News Europe.

Bekijk alle berichten van Pleuni

Gerelateerde berichten