menu

Picnic overweegt eigen maaltijdbox

Picnic is hard bezig om meer marktaandeel te veroveren. De online supermarkt zou nu zelfs overwegen haar eigen maaltijdboxen te bezorgen. Deze optie moet ervoor zorgen dat consumenten nog eerder of vaker voor Picnic kiezen als ze boodschappen moeten doen.

Honderd procent zeker dat de Picnic-maaltijdboxen er gaan komen is het allemaal nog niet, maar feit is wel dat de online supermarkt op LinkedIn korte tijd een vacature had uitstaan, waarin het op zoek was naar een stagiair met een passie voor eten die Picnic-manager Mathijs Lak kan helpen met het ‘lanceren van maaltijdbox-oplossingen’.

Picnic-maaltijdbox
Bron: LocationInsider

Maaltijdbox Picnic kwestie van tijd

Picnic heeft inmiddels de vacature voor het helpen bij de ontwikkeling van maaltijdboxen verwijderd, maar het is wel duidelijk dat Picnic zich in deze markt wil gaan begeven. Het is een logische stap nu Picnic als online-only supermarkt zowel in Nederland als in Duitsland steeds meer bekendheid geniet. Het is de startup, die vorig jaar een investering van 100 miljoen euro kreeg, er alles aan gelegen om de brand awareness om te zetten in nieuwe en terugkerende klanten.

Door een maaltijdbox aan te bieden, kan Picnic ervoor zorgen dat klanten vaker terugkomen. De service kan worden gezien als een upgrade: klanten hoeven al niet meer de deur uit voor hun boodschappen, maar hoeven nu ook niet na te denken over wat ze allemaal nodig hebben om een aantal maaltijden per week op tafel te zetten.

Baas Picnic Duitsland heeft ervaring met maaltijdboxen

Saillant detail in dezen is dat Frederic Knaudt, die in Duitsland verantwoordelijk is voor Picnic, een verleden heeft met maaltijdboxen. In 2012 richtte hij in zijn thuisland namelijk de maaltijdbox-startup Kochzauber op. Mocht Picnic maaltijdboxen gaan bezorgen in Duitsland, dan heeft het niet alleen concurrentie van de gevestigde speler HelloFresh, maar krijgt het die ook van Delivery Hero, die recent heeft aangekondigd deze markt te gaan betreden.

Tags

Reacties